⁨⁨הבקר⁩, 13 אפריל 1944⁩ — סיכויים פמצשיזו טובים לתעשית העורות [⁨כתבה⁩]

סיכויים פמצשיזו טובים לתעשית העורות

על התחרות של עבודה זולה ''בארצות שכנות התגברנו במלחמה הודות לאיכות הטובה של תוצרתנו ־ מכםי מגן מתאימים' ייצוב שכר העבודה ואיחוד היצרנים יסייע להתפתחות נוספת של תעשית העורות

: —י . נהרי"מינדויז י צקי ־— י

פמצשיזו תפור פטוינ? שני פוגיפ: פ) עור תמתח. 1) "ד •לען. נמעבב מוזילה •ל פלג זד. התוצרת של צור תימת גדלה אצלנו <3שנות הפלהםה פי *שחה ויותר לציפת בפמו הייצור לפני הפיחפמ. פס רצוננו לעפוו על טיוא סשפצותו של הישג זה, *לינו ליומי שהפרי הגלפ אינפ *ספ• קיפ לנו לפי בחירה ילפי הצרכיפ, אלא יפי האפשרות וההזדפנות' הייני: לפי הפצוי ולא לפי ריצוי. הוא הדבר בחפ• רי הבירפוק: על פי ריב אץ אנו משי• • גיפ את הדרוש והנחוץ תל נוהנו אנו טכתפקים בוזטריפ, שאיכותם נמוכה יוהד נבתהליפיפ. ואשר לעפוד, הרי אינו דומה מעש?

חאיפי ותיפודי שרפי ישלופ לעעוד ממירז והקדזזתני שבימי הפיחפד" — לאו יוקא"פארצנו אלא מל הארצות הנמצאת חהת השפעתה הישיתת *ל ממיהבה. תמיתנו מול וממות הסורית *ז־ם י* יגל הגורמים הללו לא תהימ זו נחפא גלל. אפ נאפר, ני פיג התוצרת שלנו הוא ממדרגה ראשינו מניד אני את הפצב בפצדיפ. שפ יש למקצוע ומה נסיון ופפודת שי שניפ רפות! הפרי הגופ זו'ליס הרפי. יותר! מצויות שם המנונות הדרושות תל הכל •דיפ־עונזית בשפע ובזיל (תעבידה שם זל'לה ב־>* אחוז מאשר אצלנו). אף על פי כן — תיצרת פצריפ. שהיווה תפיד

זל'לד? יותר, עכשיו היא יקרה מתוצרתנו ב־‭25-20‬ אחוז ואיכותה א־נה פגעת לזו 'שלנו. ג-מי ה&זח&ד! ובתקופת המעבר כאן עלינו לציין את ‭*1‬ק־. של ממשל־ הנו טזי"שג זיו, אשר דאגה " י-ד שנקבל 'עורות ותמרי עיבוד במחיר קבוע י*ח־ד, יאף '. קהל. פיד־נו את התוצרת >פי פחיד ו *ניע ובזר. פטרה את 'צונינו פדאגת ו יימווק. עתה, *שהופפקו המצאות הצב• > איות - ?רמזנו בלי 'פור ממשי לכד - ! הדי היא משתייה לאפשר לנו את־ .. יצוא *ל סחיחתנו ויהבמיח לנו צל ידי נד את , התעפוקה גענף הזה. אנו. אכפפורס זה ! עותו , טויהמ י יו מיייז >א ?צא ירדד ־ וטלד. אולם יא קשה לחזומ מנר עכ־ שיו, שסיכוייפ פוב־ם נמוניפ לו. אם לא יינרפו על דרנו מכשוייפ בלתי נראים 1 פר*ש. משטחת מאד מעובחה. שלפודוה ה‭?0 ‬ עובדים שלנו כבר יצאו סוניטו נזוליפ ביזהר. אפנפ הנעליפ המוכנות שלנו, - *ש‭*1‬מ עיבודן *מהוה ג־>*-‭60‬ אהח בהשיאה לארצות אחרו". - קשה דהן ©מ ינפח' פ"תהתת עם תוצרת הו'ל. *ים"' "ו הולכות וחודרות לשוקי הי'ל ממה איכותן המעילה והייודן. י נפ יימד עור זןליון מתמתח' שונה הוא המצב בסוג בי . היינו -עור "ליון. כאן נו"צ ערד חב יותר להוצאות מעוד. אפ*ו הכפיקלים ואמרים בארז יקדיפ פי עשי" ע? •***ע האלה באנגליה ובאפד £ הדרוופית . יפי *רבעה מאשר פפצדים *"יי"־. שבמצריפ קיימת מטומ! , פפקציי י"" ופצו!" שפ ענודה וויה %* הרי יא פיא שמזצו"ה זול" * יותר ** וגפ *יכותה משובחת יותר. אולט גפ בסוג ז" המצב אצלנו משתפר פ־וט *'דפ ואפשר לומר. שפימצז אהת באר* *ש"וחה כבר. פזטן הא"תן. מעמו תד צרתו! עם זו של מצריפ. ואיו ?‭0פ8 ‬ **יד :לע נ־ן מפזןל ^ימ גדול"ים י וקטנ־פ -- בצד הפירמות תניולוה קיימים אצלנו מפצלים קמניפ ומונייפ. היללו ש"ב־ן לי• ?1נ היו'/ ילא פפורתיטופחיות פמקעו• שגו לכתחילה שנעות חפורות ‭^7‬ לא ;ייז" ומי הייצור. השוק ו"מ-ד" באומו. חפ נכשלו נם משופהים, שלא היו *פחיפ ני צ־קד. ונמל מקופ הצפמצ&ח מופה־ותם בתגאי התעשיה הנאת פאר-‭- " , ‬ מוצאם* ויא בתנאים הפייהדע בארמו. עהה מדאיפ נפ המפעלים האיה סי־ פני התאוששות יחתלפה נמהלות היל• דמוי, חחגסחו עלהפ ולאס יאס המ יוני איס לפרוע. ממן האחרון עובי־ על ענף מעשית העורות משבר טפדפ, בעקב הפםקת זזהז־ מות מצובאיית. הורגלנו בטשד שנים ממידה פיקדמה של תוצרתנו, עיר לפני גפי "וניר* עכשיו, כשמיסל עלינו להשמות את מתוצרת זפז־מה במחםנינו, אנו באים בגבוכה. הפפעייפ מקמניפ פובל־פ

, ממחסור בהון התר. אפל נם ז^לוימניפ' של תעשיה זו נסחפים יפעפ־ס בזרם המפהשה' שאינה פריאמ ואין תועלת מפנה לשום צד, שהדי נם הצרכנים א־נס נהנים ן פטשבר זה, פכ־ון שמחירי הנעלים ומוצרי עור אחריפ לא ירחי. ונד אירע, שבז־ ן גן שבכל מארצות. ואן' בארצות השכנות. נכלל, נמצא ענף תעודות הנלפייפחפצו־ ו נדיפ. נקו עליה עצומה. - אצלנו הוא נמצא ב־דזה. , ו!סס9ה לעתיד: הנבות האמפוופ! למצב הזה "ש תקנה דק בהגברת ירצוא. יכאורה מוזר הדבר יהיופ על *כספורט של מוצריפ, שאין יחפ שופ ימקורות גלפייפ בארצנו ואשר שימשו 1פאז ומחמיר אוביקפ של אימפורט בלבד. אן עוברה היא, שכבר כיופ תופסיפ מוצ־ ו-פ פפויפיפ שינו ;ארנק* נברוה עד')

פקע פכי!0ד בחלונות ר*ה של בתי הפ&חד במצריה והתו . הוצרה אדץ־"שר• אלי המתנוסס על־הפ יש נו כבד פשע

סגריה בדוקה למשיכת עיני הקוניפ. פנסי מן פתאיפיפ, ייצוב שכר עבד דה, הסדר יחסי העבודה וכן א־חוד בעלי התעשיות הזאה לשפ פקוח ונקודה על הייצו'ר ומשמק. — עתידים להבחא הצל* הה *ענף הזה.