⁨⁨הבקר⁩, 22 אוגוסט 1941⁩ — בחזית הרוסית [⁨כתבה⁩]

בחזית הרוסית

(סוף מעמוד 1) פיצצו את האניות הרוסעת שעגנו בה. ועתה מתברר שהצבא הרוסי באודסה לא זו בלבד שלא תוקף ולא נפל במלכודת אלא נשאר בכוונה סביב אודסה כדי לקצץ באגף האויב. חרסון. שעל כ־בושה הודיעו הגרמנים' נמצאת בדרום אוקראינה במרחק כ־‭30‬ ק"מ משפך הדנייפר. . מיתר חלקי אוקראינה אין ־דיעןת על המצב ולא יד־ע' אם הגרמנים התקדמו. בתזית הצפונית מודיעים הגרמנים על כ־בוש קינגיספ. אבל לפני יומיים הודעו הרום־ם שעזבו עיר זו. נארווה (שעל כיבושה הודיעו הגרמנים) נמצאת ‭20‬ ק"מ יותר מערבה. בכל אופן ישנן ה־בחות שקו ההתקדמות הגרמנית באי־ זור זה אין בו כדי להע־ד על המצב לאמת'. הרוסים שומרים עדיין על עמדות רבות (גס טאלין עדיין בידיתם), שבהן התבצרו יפה. אין אישור לטענת הגרמנים על כיבוש נובגורוד. קרבות סיערים נמשכים סב־ב הימל• ויש ידיעות על התקפות נגדיות של הרוסים בא־זור סמילנסק. הרוסים מידיעים שהשמידו את הדיביזיה הגרמנית ה־‭. 94‬ שבאה מהולנד. הדיביזיה הישמדה אחרי שלשת ימי קרב' י-4 , נ מהחיילים שלה נהרגו או נפצעו.

קליאת וורושילוב לפי דברי תכריז שפירסם אתמול על ידי המרשל וורוש־לוב נראה. שחסכנר, הצפו־ה ללנינגראד רצ־נית יותר משחשבו מראש. המרשל וורושיליב דורש מתושבי לנינגרד להקים היל משמר המולדת של אזרחים שיאומנו בשימוש בנשק ויעזרו לצבא הסדיר בהגנה על העיד. בקריאה של וורושילוכ וז'דנוב בדבר הגנת לנ־נגראד ישהיבאה ב"השחר" ותמציתה ניתנה בעמוד 7) מדובר על ־צידת גדודים נוספים של מיליציה לאומ־ת להגנת לנינגראד. שתעזור לצבא האדום ותתכונן להגן על לנינגדאד .. עם הדובה ב־ד'־. אשר יורכב .. מן האמיצים והטובים ב י ן החברים. הפועלים, הצבא והמיליצ־ יה". זה תפקידם הראשי של כל אלה. ‭.. ‬המקדמים את נצחוננו בבתי החרושת ובסדנאות'־. לא הפצצות ולא שום קשי אחר י מנע את השמדת תאויב. יש לע-ש-ת הבנות נגד האמצעים הבזויים ביו--רי שהאו־ב ינסה לנקיט בהם הקריאה גומרת במלים: - אנו יכד לים לעצ־ר• יאנו נעצור את האספסוף צמא הדם, המאיים על העם הסובייטי. דלינו לנדר מעלינו סכנה גדולה זו, המאיימת דל דירני. ולדמוד איתנים דד הסוף. בהרוף נפש נלחם באויב, משמידו". ן