⁨⁨הבקר⁩, 22 מאי 1941⁩ — "לעולס לא יהין השומן הגרמני להציג ס* תלו נאוקואינןזד [⁨כתבה⁩]

"לעולס לא יהין השומן הגרמני להציג ס* תלו נאוקואינןזד

ונוי הפואוווה" מלפני שנחים "

בקשר לשמועות על תכניות הפיישח של גרמניה לאוקראינה כדאי לפוסט את מאסרה של ד"פראוודדר, העתון הרשמי הסובייטי, על נשלונס של הגרמנים באוקראינה בשנת (‭0א8 . 191‬ר זה נחסדסס בקיץ של שנח ‭, 1939 ‬ חדשים אחדים לפני •רוץ !זאלחמוו זעופחיח, והוא מצטיין בהתקפתו החריפה על זזפסשלת הגרמי ח ועל הפשיסטים, — הנאצים, - האומדים להשתלט על אוקראינה. לאוד . הידיד־ת" הרשמית השורה עכשיו בין היטלד וססאלין מעגיניט• ביהוד הביטויים החריפים של העתון הסובייטי בלפי תופשי השלטון בגרפניח *ל היו* אנו פוםדים כאן אח המאםר בשלמותו, ונסונן בניסח וארוזה חקוסוניסטית? הכורכת את הושיפסיט, הבורגנים, הקפיטליסטים והסוציאל־דמוהדטים יחד.

•בפבמאר שנת ‭. 1918‬ פלשי צבאות גרמניה לאוקראינה הרוסית, בעזדתפ של המנהיגיפ חאנטי־מחפכניפ. אלה האחרונים פחחו לפניוזפ אח שעמ אוקראינה הגדמניפ חשחצניפ חתדברבו במי חינם זה. הם נמפי לאוקראינח השוימפ. וחם עצמפ לא חעלימו אח העובדח חזאח. הקפיטלימטים ובעליההאחיזות אמרו למכור לעבדיט אח חעפ חאוקדאיגי. בימד חשבו לשמד את חאבמפ. אשר בלאו הכי חיו כבר רצוציפ במשך איבע יזשניפ של ימי חמלחמח מאימייאליםטית. לפי התכנית שקבעו מראש זטסו לקחת מהאכמט מלייו טון של תבואות 90 אלף טון בשד, ‭450‬ מליון ביניפ, יגד — ואט כבד חכינו את קתנות החובלמ גה לחד ביל אח כל חציוד הזה לגרמניה. ואולט תכנית הגרמנים הוטיטמ לתר* , חיק לכח. חפ חחכוונו לספח באופן חמי• די את או'ןראינח ולעשותה לסרט* גי•

מנית. ולפי התכנית של גרמניה חאימ־ פמאליסטית חשבו לחפיד את אוקראינה לבית־עבדים, וגפ לשוק בשביל חחוצדת הגרמנית. ואולם התכנית לא נגמרה בזה. ראש המטה חנבאי חאיסטמ הצחיי בפני חמיניםטר לעגיגי חיץ לאמור:יש לגר- " מניה מטרה בדורה ומוחלטת, וחיא חו־ סיף לאחת באוקראינה באמצעים פוליטיים וכלכלייפ כדי לפלס לי• ייד לאדט־ נחמם ולערב ליד באקו וטרם. התכנית חזאת טלודבח אח חגרפניפ, כיון שאוקראינה נמשח על ייט*. ואולט כל חתפגיות הללו נגחו היש מהד בשעח שנאו לנוע את ?ממט. אנשי חכלכלח הגרמנים חישני מח היא כמות התבואה שיכולימ לקחת מאת חאכמט. אך עפ' זאת לא לקחו בחשבון את האיבה וההתנגדות שטת יתקלו בשעה שיוציאו את תסניתפ לפועל•

במשד חדשים נלחם בגבורה הצבא האדים, כשהוא רעב ומזוין בתחמושת דלה. הוא הראה התנגמת עצומה לצבא ווילהלם השני, ונלחם 'בעקשנות על כל שעל מאדמת אוקראינה. 'העם הסוביטי יזכור אל נכון את הגנתה האמיצה של חרסון, היאבקיתס הקשה של סועליי־ נ קול**וב, ואת מלחמת הגבורה שערכו גייסות וורושילוב מחרקוב עד צאריצין. בכ־חות בלתי שווים חתאבקו עם צבאות גרמניה חמצויידים יפח. ואמנם, י חגו'מניס הצליחו להדוף פלוגה אוקראי: נית סובייטית. אד המלחמה לא פסקה. •תר על כן:. היא חפכח למלחמתם של כל פועלי אוקראינה שהתקוממו נגד הפולש הזר ונגד הלאימונים הקסיסליס־ טיפ חעוזדיפ על ידם. סטאלין כתב על אודות חמלחמ־ז הזאת כדבדיפ האלה: ‭,. ‬נגד ממלבה זרה הגאח מחמערב, יקיפ חעפ האוקראיני הםוביטי צבא משלי. — פירוש הדבר חוא, כי חגרמנים יצטרכו לחלחפ מלחמה נואשת על כל אוקיה של בשר או תביאח עם העם האוקראיני*. וכד היה. הפולשים הגרמנים הציפו אח אוקראינה בנחלי דם. הם כסו את אדמחה בקבריפ של אכדיפ וסועליפ. שרפו והשחית' כל 'הבא לידפ• אד לא חצ־, י ליחי להשחלט על אוקראינה חפ לא• רגשו את התבואה. חפ לא הכניעו את מח חעפ. צבא חקיפד חחבצר לאורד קוי מסילודחברזל וכבש אח חכפמם חנטצאיפ בשכנותם. אבל לא העיזו להתקדם ולחמר לפניפ המדינה. הגדמניט הושיםטיט חטילו את אשמת כשלונפ באוקדאיגה על חמחטכח שחחויללה בגרמניה ואולפ חבוסח חצבא חפולש לאוקיאינח חקדימח לבוא.

מהפכת נובמבר שהתחוללה בגרמניה נתנה דק את הדהיפד. האחרונה שהוליכה את הפולשים אל עברי פי פתת. אהד הקצינים הגרמנים כותב בזכמני־ תיו: "למעלה משלש מאות אלף חיילים חדלו להשמע לקיל מפקדיהם ובדתו למולדתם. לפנינו החירף חרוסי הקשה, ובכלל אני מוקפים אייבים מכל ענד". הרבה זמן לפני הנסיגה מאוקראינה, הי־ דיעי הגנרלים לגרמניה מתוף מבוכה, כי תכניתם נפלה, וכי קשה להכניע את האיקראינים. וגם נחוץ להם צבא בן מליינים, וביחוד שיהיה נאמן ומסור. ואילם לאחר זמן־מה התפורר חצבא הגרמני באוקראינה ונתפזר לכל עבד. החבוסה שנחלה גרמניה בחזית המערבית הדגישה והבליטה עוד יותר את מפלתה באוקראינה, הממשלה הבירגנית שהגנרלים של הקיסר ניסו להקים בקיוב נפלה ללא קום. •יהבורגנים האוקראינים נמלטו לחוץ לארץ לאחר נסיגת הגרמנים. באופן זה חציל העם חאוקדאיני את המולדת והקים גבומם מבני עמו. לפני עשרים שנח, בשעת שיהאכרים והפועלים לא ידעו עוד את הםבניקד. החדישה של המלחמה, יחם חיו מחוסדי־נשק וזיון, הוכיחו בכל־זאת לכל העולם, מה נשקף לעם זר אשד ירצה לפלוש לארצו. חגנרליט השחצנים ברחו מבלי שיםבו את ראשם אחורגיח וחייליהם אף חם בר־ חו כשחם משליכים את חנשק מאחודי־ חס. ומוטב כי תיחדת בזכמנס של הפשיסטים הגרמנים התמונה הזאח. למען ידעו ייזכמ לבלי חמוד את רכושם של אחדים. הצבא מאתם ומליונים פטדיו־ טיט סובייטיים לא ירשו לשום אויב לחדור לטריטוריה שלהם. האויב אשר יעיז

לפלוש לגבולותינו יימחץ בגבולותיו הוא. ומוטב ־:•הפשיסטים ידעו זאת עוד טרם שיכנסו למלחמה. ?הצבא האמם ישבור את האויב באדמתו. האוקראינים הסיביטים חיים באורו המזהיר של הסוציאליזם. תעשיות גדולי־. 1 הוקמו, ורכוש העם הילד וגדל. נוצרי בכפרים חיים תרב-תיים, והעם הזה שפעי ייצר מפעלים גדולים אמרו הגרמנים להפיר אותי לעבד נחרץ. יש לבני איקראינה שירים נפלאים בעלי צביון לאומי, ?המבליטים את מלתמת הגבורה למען החופש וחתימת, המזכירים להם את הימים שבהם ניי המו באומץ בפולש הגרמגי. לעולם לא יהין השחצן הגרמני להציג כף רגלו על האדמה הקדישה של העם חסוביטי, ולעולם לא יצליחו ידיהם המגיאלות של הפשיסטים . לחמוס את רכושו. על האיומים השהצניים של מנהלי התעמולה ומפיצי הדיבות הפוליטיים, יעני בהתלכדות כל הכומת המוסריים והפוליטיים של כל המפלגות הסוביטיות, באהבתם הלוהטת ומסירותם למולדת לטובת אשרם של כל תישבי ארצנו. עד כאן מאמרה של "חסראוודה*. הדבורים אמנם חיצבי־להבות, אבל, כידיע, לא מנעו כל המליצית האלו את םטאלין וחברע לכרות :ברית ידידות עם הפשיסטים הגרמנים והגנרלים השחצנים. אשר לא שכחו את חלום אוקראינה. וכמיבן, שבדית־הידימת הזאת גם היא לא תמנע את היטלר וחבריו מן הנםיון להציג ולהציג את כף רגלם על "האדמה הקמשד, של העם הסובייטי*. ס. ר.

החיילים לא האמינו אף לרגע באגדה זו• אד הם חשדו שה"גולדן פליס" איננו אלא מסבאה מוצקה אשד "כיבושה" הוא בדאי בהחלט, ובודאי יקבלו בירח חנם אחד ייט העמל• ואמנם כד היה הדבר