⁨⁨הבקר⁩, 2 מאי 1940⁩ — עד יום א יוצאו בל הזרים שחוז שטוקהולם והאי גוטלנד [⁨כתבה⁩]

עד יום א יוצאו בל הזרים שחוז שטוקהולם והאי גוטלנד

שוודיה מוסיפה אמצעי זהירות חמודים

הוגברו הכחות הבריטיים בחזית רומבאס. - כהות הנורבגים כבשו בחזרה את רוארוס. - הכחות הגרמנים נהדפו על יד ברגן

ממשלת שבדיה נקטה באמצעי ?הי--ות נוספים ופקדה ?על כל הזרים לעזוב עד 5 ב מאיאת האי הבלטי גופ־ לאנד ואיזורים ידועים במחוז שטוק־ ־ולס ובי; נוטיבזרנ והנבול הנורבגי. משטוקהולם . מאשרים, בי כחות הנורכנים כבשו בחזרה את המקום האסטרטגי החשוב רואווס. עתון שבדי קבל סרטים על נסיגת גרמנים מאת כתבו בדוארוס, שחצלית להתקשר טלפונית עם מערבת העתון. גם בקו החז ית של דומבאפ כבר קבלו נחות הבריטים תגבורת ותותחים כבדים. י הגרמנים נהדפו דרומ־ת-מזרחית ?לכרנן בדיתאם לחודעות, אשר נתקבלו נש־ טוקהולם, הוסיפו כוחות מעצמות הברית תגבורת לכוחות הנורבגים חעומדים לפגוש את כוחות גרמניח חמתקדמים לפנים הארץ מברגן. כוחות מעצמות הברית הדפי את הגרמנים מקבאם במזרח בחלקו של פו־רד הרדמנגר, דוומית־מזרחית לברגן. הסוכנות הטלגרפית הנורבגית מוסרת כי חנורבגים אשד כבשו מחדש את דוארוס נכנסו שמה מצד דרום בשעה 5 בבוקר, ביניהם היו כמה מתנדבים זרים. בהתאם לרדיי שבדיה שמעו אתמול תושבי סקריס, צפונה לגותנבורג קול תותחים בים, במשך שעתים. כמה ספינות נראו וסבורים כי חיו אלח שתי שיירות. שטות צפונה. כוחות אויר במספר רב השתתפו בפעולה. יריות תותחים עצומות נשמעו כמו־כן ממבצר מרס־ טרנד בשעה ‭8. 30‬ בליל אמש. ספינה שניה נראתה כשהיא עולה באש וסבורים שהיא טבעה. פרטי הקרב האוירי בטסנגר נתקבלו סרטים נוספים על התקפת

\ האויר על שדה־התעוסה בטסנגר בליל שלישי מפי טייסים בריטיים. טיס מספר I שראה מטוט בריטי מפציץ את שדה התעופה בפצצה. מטוס שני פגע בפצצות כבדות בזו אחד זו סמוך למקום חחניה. שני המטוסים הבריטיים הראשונים פגו אהרי־בן לעבר הים והותקפו התקפה כבדה ע"י 6 מסר־שמידים. המעופף ממ־ שיד לספר: אנו נמצאנו במרחק של שני *ילים מן החוף בשעח שחמסר־שמידים הקיפו אותנו. התותחן חאחורי שלי רכז את חאש שלו על מטוס קרב אחד בפתחו ארבע טעמים באש עליו. הלה מהר לחתדחק אחדי־זה, להבה פרצה ממנו והוא נפל הימה. שאד מטוסי־הקרב הפסיקו את התקפתם וחזרו אל חחוף. לאהד זמן קצר המריא מסרשמידט שני ואנו נלחמנו מלחמה ללא הפסקה במשף 30 רגע. במעט שנגענו בשטח פני חים והשבנו על כל התקפח מצדו. כנראה שחצלחנו לחערים עליו כי אט כי שלח בנו אש רבה לא היה כל סימן של פגיעה על מטוסנו בתזרנו. היורה במכונת־הי־ ריה הקדמי שלי פגע שתי פגיעות ובמ־ סרשמידט ארעד, התפוצצות בחלקו האחורי במקום מכונת היריה ונראה כי במה מחלקי המטוס נפלו ונתםרדו ממנו. את־ רי־כן הסתלק אולם חיות והטיס עוד שלט בו אין לחבלילו בין הקרבנות הבטוחים. " משליך פצצות ממטוס שני מסר כי ראת את המחסן בארודרום יפר, וכי חוא ובטוח כי לפחות שתי פצצות פגעו וחת־ פוצצו' בפנים. הוטבעה הספינהדמן" " הודעה של חאדמירליות בלונדון קו- * בעת כי הספינהמסלקת־המוקשים ., דנו!' הוטבעה ע"י מוקש. שלושה קצינים ו־‭24‬ מלחים נעדרים. ויש חשש שנספו.