⁨⁨השומר הצעיר⁩, 1 מרץ 1938⁩ — UNKNOWN [⁨כתבה⁩]

הנסיעות והחניות של הקיבוצים' אל הבית אל הועד הבווול 1133 הקבוץ הארצ י היצוק בטון מזוין כולו מקשה, מסמל את מיי־ דת הקביעות המתקדמת והשרשיות של תנו־ מדחב"י? עתנו • חברים יקרים - חזק! ביאשיח י'ייי תגועה רכה וצעירה הדוי מתוך שמהה עמוקה קבלנו את הידיעה על חנוכת ביתהשומר הצעידמה לאוהל זה הצפוי עוד לתנודות בימי סעי• " במרחביה - וברכת אחים מכל פינות הגולה שלוחה לכם בזה. יש אשר רוחות רעות מתגנבית בי ו מפלשי תנועתנו בבולה מתחנכת לאור היצירה הגואלת _בארץ־ישראל והיא היריעות, ולעתים גם ג קיעות עבותות מית י זקוקה לקשר מהודק ביותר עם המפעל הקבוצי שלנו, המשמש לה מטרה, דות האוהל וזקוקות לביק• א י ילם עמו י התוו ד דוגמא ומקור אמונה וכח. אלפים ורבבות צעירים עוקבים יום־יום ושעה שעה שמי על ‭!7‬ימי 11 הזקופד כעס וד!יזק את ' , ‬ ‭" י' אחרי המתהווה בארץ בכלל ואחרי יצירתנו הקבוציח בפרט. כל משק שומרי' ריעות המתבייות לצדדיו אח ‭— כ"י‬ משי _י כל קבוץ וכל מפעל, אשר הוקם בידי הניכי התנועה - משמש לכו סמל מחנך, כן הנישא על כתפי שבט שלם הכובש את המכוון את מאוויי הנוער לאפיק היצירה המשחררת. ייכו בעיעה ועמל' חונה ומחלייי כח' ומיי עשר שנות קיום הקבוץ הארצי הספיקו, כדי לשלב את יצירתו הענפה, חיב את כיגושיו עדי הגיעו לנקודות אחיזה את הישגיו, התאבקותו ודאגותיו - למערכת חייה העצמיים של התנועה ועדי הכותו שורש בפינות שונות במולדת- חחנוכית. הקמת הקבוץ הארצי שמשה דחיפה כבירה להתפתחות התנועה ועתה בית השומר הצעיר

הנשקר מ _*ל וביצורה, תוך הרגשת הליכוד וחאחדות של כל פיזורי התנועה לקראת מפעל הגבעה הירוקה המתנוססת בלב העמק וניבט _מעןףחןש באר , ך ישרא15 אל קיבוציו החונים מעב י מזה של י'עמ_? וכשם שכל בית וכל מפעל, אשר הוקם במשק שומרי בארץ עודד את ואל הקיבוצים ההוגים והעתידים לחנות מה־ התנועה בבולה;כשם . שיער השומר הצעיר במשמר העמק הפך לחלק בלתי עב י ההוא של העמק • _נפרד של מאוויי התנועה והיה בטרי מקורי ועמוק ביותר לערגת הנוער והבית הוא כיום ביתה של תנו עי' מושיי להשתרש באדמת חמולרת, ולצמוח ולהכפיל כחות - כן יהיה מעתה בית שת ' תנו ע ה כובשת ולוחמת • חבו עי' אש י התנועה לסמל חי _לשותפות־אמת שבין כל קבוצי הקבוץ הארצי ושל הקשר י מספ חבריה מתקב למחצית הרבבה ויח הבלתי ניתק בין התנועה החכוכית בגולה והקבוץ הארצי בארץ. י י עם שלוחותיה הרכות והיונקות מלשד הא י'ז בית זה ישמש בית־יוצר לרעיון, לחישול ארגוני וארכיון לנכסי העבר של תנועתנו הצעירה למ ע לה מזה • תנוי אשר נצטברו במשך עשרים וחמש שנית יצ־רתכו. עה המעמיקה את מעניתה הקיבוצית בחברה במרחביה קם הבית. אדמת מרחביה מעולם לא הייתה זרה לנו. לאור ובחינוך, בכלכלה ובמשק, תנועה המרחיבה שביל הגבורה והיסורים של השומרים הותיקים, כובשי מרחביה הראשונים' את החזות והחזית הציונית והסוציאליסטית חתחשל רצוננו החלוצי ועקשנותכו הכובשת. והנה אותה מרהביה, אשר הופרתה בציבור הפועלים, תנועה המגדילה את חח" מחרש על ידי קבוץ שומרי, שבה עתה להיות סמל מאיר לתנועתהשומר מיה בעיר ובכפר ורבים הפועלים הנוהים " הצעור‭>"‬ אהרי תורתה ימעשיי' תנו עי'אש י לאורה בית התנועה, אשר הוקם בידים נאמנות של חברינו בכל חקבוצים הולכים אלפים ורבבות נוער בתפוצות ו _יי־ יעמוד בפני כל סערה - והוא יגביר בתנועה כלה את הרגשת הכח וחבטחון אים בר, את מעוזם• בנצחון מלחמתנו.

תנועתנו — חוסנה לא נתערער במשך הזק ואמץ. י שנתיים של שפיכות־דמים בארץ, בתקופה ההנהגה העליונה 1938 של נגישות אכזריות ואבדן דרך בגולה, ב־ ודשה, >וברואי' ‭(-)‬ משה זילברטל ‭(—)‬ אטה לוין תקופה אשר שערי העליה ננעלו, בשעה ^_?*^1_^_, _^‬ ‭—^^^^^^^^- שמנסר ויכוה נוקב בציינית על ביתיר הארץ. לא זו בלבד, שהאמונה הציונית בתנועתנו נקבע פה מקומו של בית־הדפוס, לעתו־ אשר שיקע הקיבוץ (וגם קיבוצים אחרים! לא נפגמה, אלא היא עומדת במערכה ומו־ נות ועם התפתחות הקצב של הפעולה, להוי' בבנין המשק וקידומו יותיר כח !רעננות כיחה בשער בת־רבים ואוצלת מרוחה צאת־הםפרים של תנועתנו. המפעלים הספ־ מספיקים להתאבקות רעיונית ולקידוס מח־ ובטהונה על אחרים. רותיים אשר יתוו את דרכי המחשבה לע־ שבת התנועה, אם ־כי הקשב וההאזנה לדבר בימים טרופי־סער, כשהדי התרועה של תיד, ינסו לפענח את הבאות ולהנחיל את זתנועה עודם דרוכים כמקודם. שואת המלחמה המתקרבת עוברים מסוף ה־ דרכנו לדור הבא. עולה גם חשש בלבי , אם קרבתו ה תרה עולם ועד סופו, הולכת תנועתנו בשביל ודברים אחדים על עצמנו. קיבוצנו על של קיבוצינו לבית־היוצר, למלאכה הנעשית היםורים של היהדות, בוקעת דרך לערכיה כל חבריו ליווה במבטי־אהבה ורוך, ילא בלי על האבניים תגיס את לבו ותקטין את המתי־ הרעיוניים ולכיבושיה המוחשיים בהרגשת קורט של גאוה, את הבנין הזה מן דמםד חות לחיי התנועה העלולים ליהפך חולין כוח, אשר מקורה — האמת והאמונה. ועד הטפחות, שמח על כל אריח ונדבך, עלז עבורו. וייתכן גם, כי הרגשת הדופק החי ואף בחלוקת הבית לתפקידיו השונים יש על כל טעם לשבח, עלץ על כל נופך של חן. של התנועה והקשר האמיץ עם עובדי התנו־ מן הסמל. יושבת בו המזכירות העושה את לקראת הפתיחה — תכונה והרגשה של חג. עה ומעצבי דרכה יגבירו את כחו של חקי־ עבודת ההווה, עבודת יומה של התנועה, אני מקוד" כי קיבוצנו אשר בתחומיו נבנה בוץ. אני אמונה, כי הקיביץ ילך בדרך השני המלווה את הקיבוצים על לבטיהם והישגי־ הבית, ידע גם להבא ותמיד להסביר את יד, ויעצם כוחו, ומכוחו יתן לתנועה. הם, כשליניתיהם ומבצעיהם ומדריכה את פניו לכל באי הבית הזה והדורשים לשכנו, מרחביה אשר היתד, ערש של תנועת הפו'

מלחמתו של הקיבוץ הארצי כלפי חוץ. בין אם יהיו זרמי נוער מפכים בצהלה העו־ עלים ו"השומר‭, "‬חידשה את נעיריה במא־ הוקצו כאן חדרים עביר ארכיון, אשר לים רגל לכאן, בין אם יהיו פנים חרושי־ מצי התנועה ותהי מעתה למרכז יצירה לתשו' מתפקידיו לאצור את גנזי התנועה, לצבור דאגה של הברי הקיבוצים המביאים אתם מר הצעיר. אחת לאחת את נחלת העבר ולשקף את מקי' צרור משאלותיהם הכבד. מרחביה שולחת את ברכתה, ברכת חזק רות היניקה של תנועתנו וראשית דרכה. לעתים מכרסם הספק, אם המרץ הרב ואמץ לתנועה כולה.