⁨⁨הארץ⁩, 20 מרץ 1962⁩ — <<והעיר שושן צהלה ושמחה>> לחגיגות פורים נערכו אמש כרוב עם. ■ תאורה מרהיבה, זיקוקין ?וקישוטים היתוליים סייעו למצב־רוח פורימי של המונים בת״א [⁨כתבה⁩]

<<והעיר שושן צהלה ושמחה>>

לחגיגות פורים נערכו אמש כרוב עם. ■ תאורה מרהיבה, זיקוקין ?וקישוטים היתוליים סייעו למצב־רוח פורימי של המונים בת״א

ברוב עם חגגו אמש את חג הפורים בבל ערי הארץ וכפריה. את אוירת החג יצרו ביחוד אלפי הילדים, שיצאו בשעות הערב אל הרחובות כשהם מחופשים בתלבושות צבעוניות ומגוונות, ביד דמיונם הטובה עליהם.

שיירה של מחוללים ולהקות בי־. דור יצאה אתמול מירושלים לישובי הפרוזדור כדי לקיים בהם חגיגות! •וריס. המבצע אורגן על ידי תל״ם.l כראש אלף המתנדבים, שאורגנו בשיירה של 80 משאיות יאוסבוסים, נסעה תזמורת המשטרה ותזמורות נוער עירוניות. המכוניות קושטו בכרזות צבעוניות והיתוליות וכן קוש־ סו רחובות ירושלים, ששקקו המר נים רבים. בירך את השיירה מנהל חל״ם, ז. יוסיפון, ממחלקת התרבות ליד הועד הפועל של ההסתדרות, שהיה לבוש בפראק ובצילינדר המסורתיים שלו וניצח על המלאכה. כן בירך ראש עירית ירושלים, מר מ. איש שלום. היום לפני הצהרים ייערכו חגי־ נדת פורים לילדים באולם "אדיסון"

בירושלים ובגן החיות התנ״כי. נשף פורים ייערך מחר במועדון עתונאי ירושלים. שיירת "תל״ם פורים" עברה אתמול דרך רמלה בדרכה לירושלים והאמנים נתקבלו במחיאות כפרים על ידי הקהל הרב שהתקהל ברחוב לחזות בהופעותיהם. להקת חיל הים הופיעה גם במחנה העצירים "מע־ שיחו". שי פורים לתיירים שי פורים מיוחד חולק אמש לכ־7 ooo תיירים בשלוש הערים הגדולות יכן בטבריה יבאילת מסעם החברה הממשלתית לתיירות •הנהלות בתי המלון. השי הכיל בקבוקי יין, שוקולד ומגילת אסתר מודפסת על קלף בעברית ובאנגלית. המועצה לשיווק פרי הדד חילקה לכל

תייר שקית ובו פרי הדר מובחר. שי דומה חולק ל־9 o משתלמים מארצות אסיה ואפריקה, השוהים כ-

יום בישראל. היום ימחר ישדר "קול ישראל" תכניות שונות לכבוד פורים שיכללו את קריאת המגילה ותכניות בידור. החב כת? אביב בטקס חגיגי רב משתתפים נפתחו אמש, בשעה 7 בערב, בכיכר העיריה בקצה רחוב ביאליק, חגיגות פורים של תל אביב—יפו לשנת תשכ״ב. הקישוטים והתאורות שהופעלו במרכזי השמחה בגבולות עיר הפורים שושן, ריכזו רבבות אלפים מבוגרים ובני נוער, שבאו לחזות כתכניות השמחה והבידור •להשתתף בהן. בשעה ד היתד. ביכר העיריה ברחוב ביאליק מלאה עד אפס מקום. במקום נמצאו משלחות תלמידים גדולות מ־3 2 מוסדות חינוך וארגוני נוער בעיר, נציגי מועצת העיריה. מוסדות ציבור רבים

יקהל רב של תושבים. אות לפתיחת החגיגות נתן ראש העיריה מר מרדכי נסיר. תזמרות נוער פצחו במנגינות פורים ערבות יהתלמידים שרו פרקי זמר ההולמים את המעמד. מסביב האיר שלל אורות ונראו הקישוטים הפורימיים במלוא זהרם. "פתשגן הכתב"

מיד לאחר טקס הפתיחה מסר ראש העיריה פתשגן כתב העיר שושן לחמשה אחשתרונים רצים. שיצאו בדהרה אל מרכזי השמחה

לבשר את פתיחת החג. לאחר מכן יצאו משלחות נוער עם סגן ראש העיריה מר משד. גולדשטיין בראש. כשהוא רכוב על סוס, זכר לחגיגות פורים "בימים ההם" של דיזנגוף, למיצעד החגיגי אל מרכזי החגיגות בתחום רחוב גורדון—היכל התרבות, כיסו־ מלכי ישראל—רחוב פרישמן. על מקרא מגילה עם חשכה לאחר תפילת מעריב בבתי הכנסת החלר. קריאת מגילת אסתר. המוני מתפללים, בהם הרבה ילדים ונוער, מילאו את בתי הכנסת ועם הזכרת שם "המן" התחילה רקיעה בדגלים, קריאות ושריקות בוז, הפעלת הדעשנים וה־ הלמנים, שהוכנו בעוד מועד לכך. קריאת המגילה הועברה מבית הכנסת הגדול בעזרת רמקולים ל-

עוברים ושבים ברחוב. סעודת החג המסורתית של פורים תיערך כרגיל היום בשעות הערב המוקדמות. פן יימשך היום משלוח מנות. השמחה ביפו

בשעה 8 בערב החיו חגיגות פורים □מרכז השימחה ביפו. המונים מיפו, מחופשים בתחסשות פד רים, נהרו ישם כדי יהשתתף בשמחה ויצאו בריקודים. בשעות הערב המוקדמות התחייה זריסה גדריה שי תושבים מחוץ יתי אביב העירה. בכניסות יעיר התהוו פקקים רבים. המשטרה גייסה סאות שוטרים ושוטרות יכוון את התנועה מחוץ יתחוס״עיד שושן הצוהיח". גם תנועת האוטובוסים התאימה את עצמה יהג־ ביות. בשעה 9.30 החיה תהיוכת נוער המונית בשכונת התקווה, כשכי המשתתפים מחופשים בתחפשות שד

נות. עשרות נשפי פורים נערכו אמש באולמים ציבוריים, בתי סלון ובתים פרטיים. בקהל הרב שמילא את "עיר שושן" נראו אלפי תיירים, בחלקם מחופשים, שצפו בהמון העם החוגג. לפני מתן פס״ד בענין

ההפגנות בנצרת שלושת סניגוריהם של 25 הנאשמים בהשתתפות בהפגנות בנצרת לאחר הריגת הצעירים הערביים בגבול עזה תבעו אתמול בנאומי הסיכום □משפט לזכות את הג אשמים׳ כיוון שלדבריהם לא הצליחה התביעה להוכיח את האשמות המיוחסות לנאשמים. עו״ד גמיל חורי טען, כי הנאשמים לא השתתפו בהפגנה אלא, בטבס->בל על מותם של הצעירים. עו״ד תנא נקארא טען בפני השופט מר י. בר־זאב, כי השלטונות הם שרצו "לטשטש את פשעם בגבולות־עזה". עו״ד פ. הצרברג טעו, פי תושבי העיר נצרת השתתפו כולם בהפגנות ובאסיפות שקטות, ומכאן שיש לזכיות את הנאשמים מאשמת עש-

יית מהומות. לעומת זאת טען נציג התביעה מפקח 41 גרושבסקי, שיש להחמיר □דיגם של הנאשמים׳ מאתר שהשתתפו בהפגנות ובאטיפות ללא רשיון מיוחד מאת השלטונות וכיוון שערכו מהומות בעיר, בכך שנכנסו בכוח לבתי־ספר מסוימים בעיר, דחפו את המנהלים, ניפצו דלתות והוציאו את התלמידים בכוח

מחדרי הייסוד. מתן פסק־־הד״ן נחזה לפועד מאוחר יסחר. שוחרר בערבות עובד בית החרושת .ידויי", משה סופר, שנעצר בפרשת השוחד. שבה חשוד פקיד מכס - שוחרר אתמוי בערבות, בפקודת שופט ה־ שיום ח. שטיינברג.