⁨⁨הארץ⁩, 8 מאי 1961⁩ — מערת נטיפים נתגלתה בגליל המערבי מאת סופר "הארץ־ !? כגליל המערכי , 1 ן [⁨כתבה⁩]

מערת נטיפים נתגלתה בגליל המערבי

מאת סופר "הארץ־ !? כגליל המערכי , 1 ן

כחצי קילומטר ממערב לחורבות ן אל־קוצאיי - הנקראת כיום חור* ■ בת אוכם גילו ילדי קיבוץ אילון! סערת נטיפים הדשה שארכה כ־ ן מאתיים מטר למערה שלושה פת־: חים צרים. המצויים בין סבך. השי־: חים •העצים שליד ערוץ נחל אוכס. : הילדים הזעיקי את חבר משקם. צבי גצוב אחד הפעילי□ בחוג לידיעת הארץ של משקי הגליל

המערבי, שיצא אתם לחקר חרא־. שוני של המערה שמיבנה הגיאו־ : לוגי דומה מאוד למערת הנטיפים שבוואדי נמר השוכנת כששה -הצי ק״מ מערבה יאשר נתגלתה לפני כשמונה שני□ על ■די אנשי החוג הכניסה כמפלס הנחל ! הכניסה למערה נמצאת במפלס 1 הנחל בגובה 260 מטר מעל פני : הים, ייתר שני הפתחים - מעם גבוה מזה. המערה היא דמוית קנן יון פרוזדורי. ב־2 0 מטר אחר הב־■. : ניסה מזדקרים זקיף ונטיף בצורת ■ עמודים גדולים ואיתנים. בהמשכה . של הסערה יש נטיפים קטנים יי־; תר הדבוקים לתקרה ולקירות. 1 : במערה רטיבות רבה יטיפטוף | .מתמיד נמצאו בה בעיקר חרסים' . כלקוליטיים (מלפני 6000 שגרס מחומר חצצי גס, ובהם קישוטי־חבל., ידיות מדף וידיות נקב, המעידים בחלקם על כלי־ אחסנה גדולים. כמו' כן נמצאו חרסים בודדים מתקופת הברונזה והברזל. באחד הכוכים שבסערה נמצא קיר בנוי. כור כגודל אולם ן כשלושים מטר אחר הכניסה ישן נה עליה תלולה בגובה של 12 מטר. | שצריכים להעפיל עליה בהבל. מ- ! כאן יאילד פונה המערה שכיוונה ! בתחילה הוא לצפון - כלפי מזרח, ואחרי 15 מטר חוזרת שוב לכיוונה הקודם. כמאה מטר מהכניסה ישנו בור גדול כאולם רחב., שאליו אפשר לרדת רק בעזרת חבל בגלל עומקו התלול - 12 מטר. כמעט

; לכל אורן המערה מצויים נטיפים : דמויי נריח וכליות; בחלקם צבע□ אדים. קוראים לשמירה מהרם . פרטים אלה נלקחו מהדו״ח הרא־ 1 שון של החוג לידיעת הארץ של 1 משקי ־גליל ־מערבי המבקשים י עת־ לבדוק ביסודיות אה מערה הנטיפים החדשה יקוראי□ לעזרת ן המוסדית הנוגעים בדבר שימנעו ן הרת המערה על ־די מטיילים כפי -אירע לפני פנים במערת הנטיפים בואדי נמר שם שברי את כל הנטיפים. והשחידי את הקירות ב- : פיח האבוקות. (במקרה אחד כמעט : ונחנקו ׳ המבקרים בתוך המערה מעשר האבוקות). ■ בדעת החוג האזורי לידיעת הארץ 1 להתחיל עתה בסקר מדוקדק של 1 ההרים המתנשאים מאילת אל ימת אדמית כד־ לגלות את כל יתר מערות הנטיפים שכנראה מצויות , כאן. כיוון שלא ־תכן כי שתי' מערות אלו יהוו תופעה בודדת.