⁨⁨הארץ⁩, 30 אוקטובר 1957⁩ — המתנקש: משה דואק [⁨כתבה⁩]

המתנקש: משה דואק

לפני שנה שוחרר מבי"ח לחולי־רוח. - בן ‭25 ‬

המתנקש. משה בן יעקב דואק' מפרדםיה ליד נתניה. הודה אמש במטה משטרת ירושלים בהטלת הרימון. והמשטרה תאשים אותו בנסיון רצח. - אולם לפני כשנה קבע רופא־פםיכיאטר. כי אין הוא מסוגל לעמוד לדץ. כמעט כל ראשי המטה הארצי של המשטרה• ובכללם המפקח הכללי י. סחר• סגנו מר ע. בן־גוריון וראש אגף החקירות מר א.

זלינגר' באו אמש לירושלים כרי במסיבת עתונאים במטח משט־ ו וי ת ירושלים עם מפקד המחוז! מר ל. אברהמי. שנערכה קרוב ( לחצות וממקורות אחרים נודעו הפרטים הבאים על המתנקש: משח דואק. יליד פודיח. כן ‭, 25‬ חניע לישראל כשנת ‭1945 ‬ עפ עליית חנועד הוא שהה זמךמה בקיבוץ גליליים. לפני שנים מספר נפגע בבטנו מבעיטה, והגיש משפם נגד עליית הנוער על ‭120. 000‬ פיצויי* תוך הפלת האשמה על רשלנות המדריכים. הוא תמע לעצמו שיכון־ מכונית וכסף ישיקי־ם. הוא הפסיד בםשפס בכל הערכאות. 'בכלל זה בבית־המשפם העליון. באשר פרצה שריפה בארכיון בית־המשפס לפני שניפ מספר' ניגש הוא למשמרה! והודיע שהצית אותו; אולמ מומחי ה־ ו משפרה קבעי בי השריפה פרצה מאליה' ולא היתד. אפשרות סבנית להצתה מז החוץ. בחודש יוני 1956 הועמד לדין בבית פשפפ השלופ בירושליפ. אחרי שכתב מכתב־איוס לנשיא בית־המשסס העליון' מר י. אולשן, בו הודיע לו שיעשה לו יעה אפ לא יפעל למען חידוש משפטו. אולפ כאותו משפט קכע ד"ד כאומן. חפפיכיאמד המחחי כירושליפ' כי חאיש אינו מפוגל לעמוד לדץ לפי פקודת חשופמ חוא אושפז ככית חו? לי־דוח, ושחח כו כמח חדשיפ לפני כשנח שוחרר. בתשובה לשאלה אמד מר אברהמי , כי עד עתה לא נתגלה בחקירות שוט קשר של האיש לפפלגה או להשקפה פוליטית• הוא. מוחזק עתה בחדר־המע־ צי של משפרת ייישלימ' ויובא לפגי

להשתתף בחקירתו. שופם שלום תוך ‭48‬ שעות ממעצרו, ! נודע. כי בכיםיי של האיש נמצאו' פ־ ן לבד שאר חפציו האישיי* כיפה. וכן I כרסיס־נסיעה ברכבת מתל־אביב לידושליפ. הוא שחופ, וכעל קומה בינונית. חמשטדח - ככית דואק סופר . הארץ" בנתניה פופד: הפשםרה בראשותו של הקצין נ. קפלן מפת פתה־תקוה הופיעה אפש בבית משפחת דואק בשכונת פרדסיה, ליד מעברת בית־ליד. יערכה חיפוש מדוקדק? לא נמצא דבר חשוד בבית. מפי הפשסרה נודע לאב יעקב דואק, כן ‭'62‬ ולאפ שולמית בת ‭, 50‬ על מעשה כנפ. עוד בבוקר היה משה דואק בצריף; של הוריי. בו היא מ־ זה חידש ימי* י כל הזפן הוא בפל מעבודה. שבודיפ והמומי* כשדמעות ניגרות מעיניה* ישבו האב והאפ בפסבח הדל של צריפפ ליד מנורת־נפם מפויחות ילא יכלו להאפין שעד כדי כך ירחיק בנפ משה ביאושו יבמרירותו. המשפחה באה פתאלב שבפוריה 8־ שנת ‭. 1950‬ פשה בא לפניהפ ב־5 שניפ במפגרת עליית־הנוער. כשבאגו למחנה שער העליה י- מי־ ן פר האב - בא משה לבקרנו כשהוא לבוש מדי צה"ל. למשפחה ד בניפ' ‭14 ‬ מהפ נשואיפ וגריפ בפקופות שוניפ ! בארץ ואילו שלושת הנותריפ ומשה בתוכפ נמצאיפ עפ ההוריפ. לפני כשנתייפ נעשה למשה דואק ניתוח בברך ומאז הוא מובל כאביפ. לפי דברי אמו הוא התעלף בחודש ה־ אחרון כמד. פעמיט מכאביו. לפני שנתייפ ניפה משה דיאק להתגנב למפיפ שעמד להמדיא לארצית־ הברית. מאחר שלא הצליח להסתדר בעבודה כלשהי: אך המשסרה עצרה או־ תי והביאה אותי לדין. לדברי האב לא הביא משה דואק פצצה או נשק אחר הביתה. חברים לא היי לי. מפעם לפעם היה כותב פב' תב£‭, 1‬ י או האב אינו יורע למי י . היו מיועדיפ, מאחר שאינו יודע קרוא וכתוב. האב הוא פועל־דחק. עובד עתה : בפרדסים.

טעות כמפירת חשפ כאשר נודע לתישבי ירישליפ כי שפ המתנקש בכנםת היא משה דואק — ושמו נמסר בטעות בהודעות הראשונות כמשה הכהן דיאק — קישרו רבים את המעשה לאיש ירישלמי ידוע בשפ זה. הנוהג לםתוב פכתביפ למערכות העתוניס בעניניפ שוניפ' יבעיקד כטענה שמקפחיפ מקבלי י סעד פסוייפיפ. משה ריאל! הירושלמי. בן הרב אליהו דואק. קט ממיטת חוליו פיד כאשר שפע את השידוי הראשון בדא־ דיו יפנה ל-קיל ישראלי ולמערמות ה־ עתוניפ בבקשה לכתוב שלא הוא המתנקש. לבסוף ניאות . קול ישראל" לשדר גם את שפ אביי של הפתנקש' כדי להמיר ספק מליבות קרוביו של משה יואק הידישלמי, יבפדט באשר שמעי את דבריי. בי בירישליפ חייט עוד שלישה אנשים בשפ משה הבהן דיאק. אייזנהאור מתייעץ עפ אנשי מדע יזאשינגטון• ‭29‬ וע"ר). הנשיא אייזנ־ האור הזמין הייפ אליי אנשי פדע ח־ שיביפ בדי להתיעץ עמהמ במה שתואר כ"עניניפ פדעייפ דצינייפ וחשיביפ ביותר שיש בהם עניו לממשלת ארצוח הברית"•