⁨⁨הארץ⁩, 23 ספטמבר 1957⁩ — רופאי המדינה החליטו להפסיק עבודות נוספות ללא פיצוי נאות [⁨כתבה⁩]

רופאי המדינה החליטו להפסיק עבודות נוספות ללא פיצוי נאות

ארגון רופאי המדינה החליט להורות לחבריו להפסיק כל עבודות נוספות במסגרת תפקידיהם החל מה־1 באוקטובר ש. ז. , אם עד מועד זד. לא ייעגה משרד הבריאות לתביעה בדבר פיצוי חמרי נאות לרופא בעד כל תפקיד נוסף, כפי שהדבר נהוג בקומת חולים של ההסתדרות הכללית ובמוסדות אהריפ, — מופר פופד "הארץ" בחיפה. על צעד זה החליט ארגון דופאי זד מדינה לאחר שהגםיונות לנהל מו"מ עם השלטונות נכשלו. אי היענות מצד משרד הבריאות תגרור תגובות נוספות מצד רופאי המדינה שיתבטאו בהפרעות רציניות לשירותי הבריאות הממשלתיים• הדוגמה של קופת־הוליפ לפי ההסכם של ועדת ארן משנת ‭, 1955‬ שבה השתתסו נציגי כל מוסדות הרפואה בארץ וארגוני הרופאים, הוחלס על תשלום שכר אחיד בכל ־־. שירותים הרפואיים. אולמ מיד לאחר חתימת ההסכם מצאה קופת חולים ה־ הפתדרותית דרך לפצות את רופאיה בעד עבודות נופפות בצורת תשלופ שהתבטא בסך של ‭100-80‬ ל"י נאסו. גס במוסדות רפואה אחרים הגיעו להסדרים על תשלומים נוםמימ מעל לשכר האחיד. סולם המשכורת של רופאי

המדיגה פיגר, איפוא, אתר הנהוג במוסדות אחרים. רופאי המדינה פנו למשרד הבריאות מזה שנה לתיקון שכ־ רם כדוגמת הנהוג בקופת חולי* אולם טרם נענו. הפסקת עבודות נוספות על ידי רופאי המדינה תתבטא בשלב ראשון ב־ סגירת מרפאות, הגבלת תורנויות לילה, אי הוצאת תעודות רפואיות למש־ סרה וכיו'*. משלחת הסת' המורים ביקרה בכפר םנדלה משלחת מטעם הסתדרות המודים ב־ ן ישראל' בראשותו של אליהו בדק, פי־! כיד המרור הערבי ליד הסתדרות דר מורי* ביקרה אתמול בכפר מנדלה והביעה את צער קהל המורים בארץ על האסון שאירע בשבוע שעבר בכפר, מ קיפחו את חייהם 16 תלמידים מבני הכפר. ברית נועד קומוניסטי מנצרת חילקה 1 ביום א' כרוזי* בהם קראה לתלמידי בתי הפפר להכריז אבל בבתי הספר. כאות מחאה על רשלנות השלסוט־ת בארץ' שהביאה לידי האסון בכפר סנדלר. ובמקומות אחרים בארץ. תנהומי הרכ הדצוג למשפהות השכולות כטוקכלה הרב הראשי לישראל, ד"ר יצחק איי־ זיק הלוי הרצוג, שלח אתמול למור תר הכפר מוקבלה את המברק הבא: •קבלו נא דגשי השתתפותי בצערכם הגדול על האפון הסבר שפקד אתכם וקיפת היי ילדים רכים. גא למסור למשפחות השכולות את תנחומי ולפצועים את ברכתי להחלמה מוזיחד* יהי רצון שיבולע המות לנצח ולא נוסיף לדאםה עוד. אמן"י ההל הג "נכי זכלאן* החג הדרוזי "נבי זבלאן" החל אמש ומאות חוגגים מכל רחבי הגליל עלי אתמול לפנות ערב למקום המקודש נבי זבלאן שעל ההד ליד הפטר חור- - פיש. לסי המסורת הדרוזית קמר שפ זבולון בנו של יעקב אבינו. בשנה האחרונה נסללה דדך עפר במעלה ההד על ידי העדה הדרוזית וזו הםעם הראשונה שהחוגגיס יבולים להגיע למקום ברכב.