⁨⁨הארץ⁩, 11 יוני 1952⁩ — בחיפה [⁨כתבה⁩]

בחיפה

זרח חול בעיני מזכיר לשכת־חםעד תושב פעברת חולוז זרח חול בעיניו של מזכיר לשכת־הםעד בחולון על שלא נענה לבקשתו לסעד. הנתקף קיבל עזרה ראשונה כבית־ההולים. התוקוי, ראובז בגיני ב! ‭*1‬ נעצר. סימפוזיון בשאלות תארטידינמיקה שימושית במלאת ‭10‬ שנים לפטירתו של םרופ' נ• צרקוביץ ז''ל מסדרת הפקולמה למכונאות של הטכניון העברי םימפוזיוז על שאלות התארמודינמיקה השימושית. הסימפוזיון ייפתח היום ב־6 אחה''צ כאולם ‭21‬ של המכניו! בהרצאתו של ד''ר ס. אולנדורף על הנושא: . פילוג המהירות בנזים אידיאליים על יסוד משוואת המצב". כז ירצו הערב: ר"ד ר. לנדםברנ על . התארמודינטיקה וטאכניקת הקי? רוד" ופרופ' ה. הייפז על . הקורוזיה בדודי קיטור". תננית מחר נוללת את הרצאתו של אינג' ח. אילננרנ על . אפשריות השימוש נםשאנות־חום נארץ" ואינני ש פרנק על . הקשר ביז ייצור החשמל לבי! ייצור החום לשימוש נתעשיה" שוק תליגח למלחמת בשחפת נימים ‭7 — 6‬ ניולי תערוד הלינה למלחמה נשחפת נהיםה את השוק המסורתי שלה כ"גן־אורד על הכרמל נסיום ייעדר גשף־ריקודים נמלו! . מגידו". פעילות הלינה תנקרנה נהנויות ובדירות בימים הקרובים לאיסוף חפצים להנרלה ולמכירה בביתני השוק. נשן< טעון ילדי חיילים נרטיםים לנשף־נז בבית רומנברנ על הכרמל לטונת מעון ילדי חיילים נחי־ פה להשינ נטשרד התיאטרוני . יוכל" בחיפה ובמשרד . מימיקו", רח' אלנני ‭108‬ תל־אביג. קונצרט התזמורת הפילהרמונית קונצרט ‭10‬ למנויים — סדרת 1 של התזמורת הפילתרמונית חישראלית ית־ קיים הערב ב־0 באולם . ארפו!". המנצח: וולדיפיר נולשפז. היום והערב — במכון להשתלמות: ‭8—6‬ פסיכד היגיינה ובעיות ההנוד (ד"ר ז. אילון) — נועד למעז החייל: הערב — כטועדוז נלפור ‭— 6‬ קונצרט פוסיקח סאפרית ננצוע שלישיית מפלוק. תורנות בתי־המרקחת חלילה: . פבזנר", רתונ םנזנר ‭:27‬ . הנריפי החדש" רחוב יפו ‭. 47 ‬

עצמות דוד וולפפץ ז"י לישראל במברק שנתקבל מהקונסוליה הישראלית במינכן נאמר נ במעמד קונסול ישראל במינכן, מר אליהו ליבנה, נציד הסוכנות היהודת והקהילה היהודית במינכן הועלו אתמול (יום ד), בנמל המבורג באניה . רימון" עצמותיו של דוד וולפסון ז"ל, ממניחי היסוד של ההסתדרות הציונית העולמית ונשיאה השני אחר מותו של בנימין זאב הרצל. האניה "רימון" המביאה את עצמות וולפסון לקבורה משדאל, העלתה גם את עצמות רעיתו המנוחה. על פי צתאת המנוח התקיים טקס צנוע. עצמותיו של סדום' יהודה יועלו ארצה ארונו של פרופ' * ש. יהוד* הידוע בהישגיו בשדה המדע והמחקר היהוד, שנפטר לפני למעלה משנה בארצות־ הבת* יועלו בקרוב לארץ ויטמן במת־העלמין "הר-מנוחות" מרושלי* בחלקה של גדולי האומ* המכץ לחקר קהילות ישראל והמר רח התיכון שליד האוניברסיטה העברית החליט להקים ועדה מיוחדת שתטפל בהלווייתו של המנוח. הועדה תהיה מורכבת מנציד הממשלה, הכנסת, ה־ אוניברטיטה העברית, מת־המשפט ה־ עליון, עירית ירושלים והמשפח* כפי שנודע, תהיה הועדה מורכבת משר התחבורה מר ד. צ. פנקס, שר החינוך והתרבות פריפ' ב. דינבורג, הרב ש. אסף, מר א. אלישר, מר ד. אוטטר' — מידידיו של המנוח, פרופ, י. ריבלין ועוה"ד שלמד. יהודה — מהמשפח* הארון יובא לארץ באדר. ישראלית, בחסות שר התחבורה מר ד. צ. פנקס. הורעלו מאכילת דנימ משפחת הייאט בת 6 נפשות, שערכה סעודת־ערב חגיגי* הועברה אור ליום אתמול במכוניות "מגן־דותאדום" מרושלים לבית־החולים . הדסה", כשכל בני המשפחה טובלים מהרעלת־ קיבה חזקה. המשפחה הורעלה מאכילת דגים מקולקלים אשר נקנו קודם לכן בשוק מאה שערי* אין סכנה צפויה להייהם.

נתפסו מכריהיפ שלש קבוצות מבריחים בני שני אנ־ שים כל-אחת עם סחורות בשתי אלפי לירות ר50 לירות ישראליות נתפסו אתמול עם שחר על־יד מארב שוסרים של משסרת מעונה בקרבת הגבול ה־ צפוני, בשעה שעמדו להעמיס את הסחורות במכונית־משא, שהמתינה להם בקרבת מקום. נהג המכונית ועוזרו מהכפר מינה על־יד נצרת, נעצרו אף הם ונאשמו בכניסה לשטח סגור ללא רשיון. משפמ הכרי מק-י בנצרת משפסם של 13 חברי המפלגה הקומוניסטית, הנאשמים על־ידי המשטרה בתקיפה והעלבת הקונםול הכללי היווני, מר ג'ון מוסקופולוס, ובקריעת דגל מכוניתי בנצית ב־7 באפריל, הי־ שי, תר ממן במושמ בנצרת. אתמול נשמעה עדותם של שנים מבין 10 עדי •התביעה, האחד קיססר. זאפר־אלו* נהגי של הקונסול, והשני עוני אבר חמאד. ערראיי* המשך המשפט נדחה ‭24־7‬ ביוני־ ב נצר*