⁨⁨הארץ⁩, 22 ספטמבר 1948⁩ — ן הכלל והפרט [⁨כתבה⁩]

ן הכלל והפרט

מנהל הטכס של משרד החוץ במדינת ישראל ד"ר מ. סימון ביקר אתמול אצל הקונסול השבדי בתל אביב מר ל. רבינוביץ והביע לו את צערה של ממשלת ישראל על רצח הרוזן ברנאדוט. ציר ברית המועצות מר פ. אי. יארשוב ביקר ביקותהיכרות בעירית תל־אביב. האורה נתקבל על ידי ראש העיריה מר י. רוקח ומזכיר העיריד. מר י. נדיבי. בהשתתפות מאות אורחים ממקומות שונים בארץ ערך אמש מרכז . אגודת ישראל- קבלת־פנים בתל אביב לכבוד משלחת עסקני . אגודת ישראל" מארצות אי־ רופ* מר א• כהנ* סגן נשיא לשכת המסחר תל אביב השתתף בתור נציג לשכות המסחר בארץ בפראג מ־‭11‬ עד ‭18‬ לספטמבר בכינוס עולמי של לשכות המסחר, שאות גן על ידי אגודת לשכות המסחר בצאכו־ ' סלובאקי* באספה השנתית של לשכת הספנות ב־ חיפה נבחר ועד בן 7 חברים, והם — ה"ה גרץ, כספי, משולם, רוזנפלד, לוינסון, טובים ומקינטייר. ועידת , העובד הציוני" בראשית אוהטובר לקראת כינון המפלגה הפרוגרפיכית ועידת . העובד הציוני", שתהיה מוקדשת לשאלות כינונה של המפלגה הפרוגרסיבית החדשה, תתקיים־ ב1 באוקטובר וב־2 בו — כך הוחלט אתמול בישיבת הועד הפועל של "העובד הציוני". עם פתיחת הישיבה עמד מר משה קול (קולודני) על עניו ירושלים ועל ההכרח לחוק את ידי הממשלה במלתמתה במארת הפרישה על ידי פיזור ארגוניהם ופירוקם מ נשקם. בדיון עמדו חברי הועד הפועל על הצורך במפלגה פרוגרסיבית בעלת פרצוף עממי ברור, שהיא — לדעת חברי הועד הפועל — תנאי יסודי לייצוב המדינה הצעירה ועיצוב פרצופה הסוציאלי. . הועד הציוני* ימשיך להתקיים כסיעה בהסתדרות, וכל העובדים במפלגה ההדשה יהיו חברים בהסתדרות וב"עובד הציוני". דרישה ל"הול העם" לחזור בו מהאשמותיו כענץ רצה מירוניאנפקי כ‭1941- ‬ התובע הכללי שלח מכתב למערכת . קול העם", עתון המפלגה הקומוניסטית. ובו אזהרה, שאם העתון לא יפרסם תוך שבוע חתנצלות ביחס לקציני המשסרה, שהעחון האשימם ברצח ס. מירוניאנסהי, יגיש התובע הכללי תביעה פלילית בעוון השפ־ ג* . קול העם" פירסם ידיעות ורשימות ה־ מאשימות כפה קצינים יהודים ברצח הקו• מוניסס מירוניאנסקי בשנת 1941 כבית הבולשת ביפו. העתון התבסס על עדותי של מיכאל כץ־כהן, הנאשם ברצח אשתו' וכן על הודעתו של סניגורו, עוח"ד זליגמן, שנם לו נאפר הדבר בשעתו.