⁨⁨הארץ⁩, 24 ינואר 1945⁩ — בירושלים [⁨כתבה⁩]

בירושלים

!דרכה האחרונה :של ־של אלזה לסקר שילד •ז"ל - למעלה ממאה איש השתתפו אתמול בבוקר בלדתה של המשוררת אאר, לסקר־ שילר , שהלכה לעולמה. ביום ב' בבוקר, בגיל ‭. 70‬ עם הו$את הגויה מחדר המ^ים שלהדסה" קרא הרב ד"ד ווילהלס, רב בית " הכנסת" . אמת. ואמונה'', שהמנןחה . היתד, בין מתפלליו . התמידיים, את שירה -• "אני יודעת כי בקרוב יקחני המות". — ואמר את צדוק• הדין. -הטופר• גרשון שטרן אמ. ר קדיש. בשני אומניבוסים ושורה של מכןניות . טאקטי יצאו ל, מלוו?ם להר . ו, 1י־ תיט, לבית הקברות של קהלת ירושלים. עם. : םתימת - הגולל אמר ? ש"י עגגון קדיש והמשתתפים — ?דקי תהללס. . . אלזהי:לסקר־ שילר נקברה בשכנות לקברי הסופרים והמלומדים. : . לש . לציין שאגודת הסופרים ־ ... ומוסדות התרבות - הרשמיים שלנו לא מצאו לנחוץלשלוח נציגים ללווית משוררת גדולה בישראל. דנים ־כתקציב העיריה , ועדת הבסע־ם . שליד מועצת עירית ירושלים החלה אתמול בדיוניה על תקציב העיריה לשנה הבאה, לשנת הכספים ‭. 1945/46‬ הועדה תמשיך את דיוניה ב ־ ‭31 ‬ בינואר. נדרפה ילדה ערביה בת ‭, 12‬ הדיה עווד, נדרסת אתמול אחה"צ בפגיעת האוטובוס של דמאלה, ליד הכפר שעופאטי. במצב קשר, הועברה לבית־החולים הממשלתי בירושלים. נאשמים בהחזקת ־ "נקודות" מזויפות שופט השלום בירושלים הוציא אתמול פקודת מאסר ל־‭15‬ יום נגד אפרים איזאק, ויצחק הרשלר, שניהם מכולל שומרי החומות (בתי האונגרים), שנאשפו בהחזקת נקודות (לקנית מזוגות) מזויפות. שניהם נאסרו ביום אי, והמשטרה מאשימה אותם בהחזקת למעלה מ־25 אלף נקודות מזויפות .. בקשת הסניגור, עוה"ד ראנד לשחררם בערבות עד. בירור דינם, נדחתה-על ידי השופט, מחמת התנגדות המשטרה. ‭200‬ לא"י קנשות למפרי - כמות קנםות העולים למאתיים לירות הטיל אתמול שופט השלום הראשי ה' מורגאן על שלשה ירקנים ועוזריהם, שהודו באש־ מות . של ספסרות בבננות. בנימין דיסקין ואשתו עליזה נאשמו במיקח 105 מיל בעברו־ ‭750‬ גראם. בננות במקום . המחיר החוקי ועל ידי כך זכו לריוח בלתי חוקי של ‭33‬ מיל ממכירה זו, וכן נאשמו באי הצגת לוח. מחירים. הםנתחליבו בקנס של שבעים לירות. יצחק אלישע לוי נקנס ב־‭70 ‬ לירות על מיקח 20 מיל יותר מן המחיר החוקי בעבור חצי קילו ?בננות ובעבור?סי־ ריבו ליתן קבלה לקונה. • לוי אברהם שלום ועוזרו חיים נורי נאשמו במיקח 44 מיל יותר מן המחיר החוקי של קילו בננות, ו: ן. סירבו ליתן קבלה ואף לא הציגו לוח מחירים. שלום נקנס כשלשים וחמש לירות ועוזרו, נורי, \ נקנס-בעשרים וחמש לירות. I כל הקנסות שולמו. תבע בכל המשפטים ה' ג. גארוד, ממשרד יועץ הכתר. כל הנאשמים הודו באשמות. - . קנם ‭20‬ לא"י לנהג רשלן ? שופט השלום ד"ד בנימין לוי דן אתמול אתהנהגאדוארד דן לתשלום עשרים " לירו תקנם בעוון נהיגה בלתי זהירד" שכתוצאה• ממנה התנגש בסאקסי בכביש * ירושלים. הוא נתחייב גס לשלם פןןגיים בסך חמש לירות לבעל הטאקטי. גנב י שמצא מציאח שופט השלום טאהר ביי אפגאני דן אתמול למאםר ארבעה חדשים את חדד מלמה אבו האווה בעוון גניבה. לפי האשמה מצא הנאשם ארנק ובו סכום כסף קטן ליד שעד יפן ולא מסרו למשטרה כפי שדורש החוק. הנאשם הוא גנב ותיק אשר עד כה נידון בבתלמשפס . שוגים בארץ ‭17‬ פעמים על גויגות ובסך . הכל היה כלוא־ כ‭15‬ שנים. בפעולות הגניבה החל מיד לאחר הכיבוש, בשנת ‭. 1918‬ הוא. ' בן ‭. .. 50 ‬ "הלך־ למפדוזה" ב*9 באולם אדיםון בפעם האחרונה "מלך למפדוזה" בהמטאטא. , הקונצרט ה־7 למנויים יהיה ביום השלישי ‭. 30. 1‬ המנצח: אוטו זלברגז הטוליטט: עדן פרטוש (ויולה). בתכנית: יצירות.. באר'. הינדמיט ובראה י מס. חיופ-וחערכ־ — באולם ההטתדרות: ב־‭8. 45‬ תקריא גב' לאה פורת-בלוית ריקוד של רינה ניקובה' "פתוח ובנין הבלט", מהרצאתו של ריצ'ארד המפריי.