⁨⁨הארץ⁩, 15 אוקטובר 1942⁩ — נפתח המכון לפארמאקולוגיה על הר הצופים [⁨כתבה⁩]

נפתח המכון לפארמאקולוגיה על הר הצופים

כיופ הועידה השנתית של . הדפה- כארצות הכרית נתקיימה פתיהת המכון כידושליפ

בטכס צנוע נפתח אתמול על הר הצופים בירושלים מכון לפרמקולוגיה — מפעל מדעי חדש, שזה שנים התכוננו להגשמתו. בחדר ההרצאות בבנין רטנוף התכנסו לפני הצהרים נשיא האוניברסיטה הדיר י. ל. מגנס, פרופםורים של האוניברסיטה, רופאי "הדסה" עם המנהלים, עתונאים ומספר מצומצם של מוזמנים. " ימזגו את ההלכה עפ המעשה כמהקר של פמי ההייפ והמות" — התאספנו כאן — אמר הדר י. ל. מגנס בנאום הפתיחה — לפתיחת המכון לפרמקולוגיה מטעם "הדסה" והאוניברסיטה העברית ביום, בו מתקיימת בארצות הברית הועידה השנתית של ההסתדרות "הדסה". לפני האפפה שלהנו להם את ברכתנו לפתיחת המכון הזה, שיהיה חלק בלתי נפרד של המרכז הרפואי. מקצוע הפרמ־ קולוגיה — מקצוע השוב ויסודי בתורת הד פואה. לא היה עדיין שום מקום בארץ שיטפל במחקרם ובדיקתם של סמי החיים והמות. במכון הזה יטפלו לא רק בבדיקה מדעית גרידה, בתורה לשמה אלא כאן יבדקו גם יום־יום כמה וכמה דברים בשביל הקליניקות של "הדסה". מקצוע זה משרת גם את התעשיה הפארמא־ צאבסית, שעשתה כאן בארץ במשך השנים האחרונות הרבה דברים בעלי ערך רב, אבל ללא אפשרות של מחקר מדעי רציני בשטח זה. התעשיה הפארמאצאבסית תוכל בעזרת המכון הפרמקולוגי להתקדם יותר, ותעשיה זו, יש לה דוקא בימינו אנו חשיבות מיוחדת. אנו עושים היום רק את הצעדים הראשונים. הנואם מודה לפרופ' וורטהיימר שהסכים לקבל על עצמו את התפקיד לעמוד בראש המי כון הזה עד שימצא מומחה בעל משקל רב I גש‭21 ם8‬ ש^דיי! לא הצלימ! *מצאג י ,

"היפוד האהדץ, שהפר למכנה הפריפאקולמה לדפואח" הפרופ' פייגנבוים, ידר הפדפאקולטה לרפואה, מביא את ברכותיו לפתיחת המכון לפרמקולוגיה "המעידה שאנו ממשיכים כאן בארץ ליצור גם בתנאי ימינו אנד, בזה אנו משלימים — אמד הפרופ' פ. — במבנה הפדפאקולטה לרפואה, מתקנים את הלקויי שהיה בה עדיין. פרמקולו־ גיד, — הוא היסוד האחרון שחסר לנו עדיין למבנה הפדפאקולטד- תורת הרפואה קשורה קשר אמיץ עם חימיה, שהיא כיום כעין מדע־ עזר לפיסיואולוגיה ולפאטולוגיה. גם הוא מד בר על ערכה המיותר של הפרמקולוגיה בשביל התעשיה הפארמאצאבטית. דרוש מקום מרכזי שיתן את הכיוון ואת הפיקוח ושגם יעזור לפתח גידול צמחי־רפואה בא"י. "הנחנו היום אחת מהאבנים היסודיות לפדפאקולטה לרפואה". הוא מודה ל"הדסה" ולאוניברסיטה בעד הגשמת התכנית הזאת. כרכת האוניכרפיטה אחרי הרצאתו המדעית של הפרופ' וורסהיימד שהושמעה בעברית צחה, נשא הד"ר סינאטור ברכה לפתיחת המכון בשם האוניברטיטה והביא ברכה מיוחדת לועדה לשעת חדום של "הד סר, ", שבראשה עומד דר י. ל. מגנס. "ארגון שיירשפ כהיפטוריה של כנין האדץ' הדר יסקי משמיע דברי ברכה ותודה י^אד גון הנפלא" של ‭100. 000‬ הנשים היהודיות באמריקה הרואות את חזון העתיד. שם במרחק ‭7000 ‬ מילין מארצנו ממשיכות הן בפעולת היצירה לטובת הארץ. אין אצלנו לא לגיון דהונייר, לא וויקטוריה־קרוס "" ולא "אורדן־לאנין". רק 3סי‭93‬ורי0 על גגי! ך&ר!' נעתכתב, המצא את

הבסוי המתאים לפעולתה הנאמנה של "הדסה". הדר י. ל. מנגס סיים את הטכס והזמץ את הנוכחים לפתיחת בית־הםפר המקצועי לבבית' שגם הוא נפתח אתמול אחרי הצהרים באולמי "הדסה" הישנה. * בית הספר המקצועי מיסודה של "הדסה" על שם אליס זליגסברג, נפתח אתמול אחרי־הצה־ דים בטכס חגיגי בבנין הישן של בית החולים "הדסה", ברהוב הנביאים בירושלים. בבית־הספר שתי כתות מקבילות ובהן 54 ילדות מכל העדות היהודיות בירושלים, ומכל העליות. תכנית הלי מודים בבית הספר היא בת 4 שנים ומלבד מקצועות המלאכה הכוללים תפירה, מכונאות, עבו־ דה משרדית, הנהלת משק־בית ובישול תנתן לתלמידות השכלה כללית בתכנית של בית־ספר תיכוני. בטכס הפתיחה ישב ראש ד"ר י. ל. מגנס, נשיא האוניברסיטה, שעמד בהמשך דבריו על מפעלי "הדסה" בארץ, ד"ר ח. יאסקי מנהל "הדסה", בירך בשם "הדטה" והגב' וויטאליס בירכה קצרותבשם הועד הפועל של בית־הספר; דד ב"צ מוסינזון בירך בשם הועד המנהל למערכת הח־ נוך של כנסת ישראל ומחלקת החינוך וקיבל בשמחה לתוך הרשת את בית־הספר המקצועי לנערות, ש"מתפקידו יהיה בין השאר להביא לידי תיקון הנפש ושינוי היחס הגלותי כלפי המלאכה ובעלי־המלאכה". לאחר דבריה של הגב' קיטנר, מנהלת בית־ הספד נסתיים הטכס בעמידת דוס לזכר אליס זליגסברג ובשירת "'התקוה",