⁨⁨הארץ⁩, 21 ינואר 1936⁩ — המלך ג י זידג' החמישי מת [⁨תמונה⁩]

המלך ג י זידג' החמישי מת

לובדון ‭. 20‬ המלך ג'ודג' החמי־ שי ‭3 *153‬שעה ‭1. 45) 11. 55‬ ־פי השעון , !א־י). על יד מטתו נמצא: המלכה, הבםיף מוואלם, הדוב© מיורק, בת המלך מאדי , הדוכס והדוכ8ית בקנט.

על שעותיו האחרונות של תמיד? מעלוו ב8שו העונ 'דעות *ן*

ל ד גד ו ן, ‭. 20‬ הכיוליטין, שנתפרסם כשעה ‭11‬ וחצי (עפ"י השעו; ־א"•) בחתימת שלשת רופאי המלך, אומד. ' חיי המלך מתקרבים כשקט לקצפ. חראדיו הכריטי ?הפסיק את שרותו ומושר רק דברי תפלח. לונדון, ‭20‬ (סטא"ר). חכוליטין, שנתפרסם כשעה ‭, 17, 20‬ אומר, כי ה־לשת המלך מתגברת. צ ו נ ד ו ן, ‭20‬ (םטא"ר). הבוציטי! מיפנ' הצהרים אומר שאין שנוי חשוב במצב בריאותו שצ המצך. הבוקר התקיימה בארמון םנדריגהם מועצת ־מצך. המועצה נתכנסה בחדר דםמוך להדר משכבו והרצת היתה פתוהה. צורר דאוםן (הרופא) הגיש ימלך צהתום עצ התעודה, הקובעת מועצה מדינית, המורכבת מן . המצבה והנםיב־ם שצ אואצס, יורק, :צופטר וקנט. רומא, ‭20‬ (א). מצך איטציה מצא את ידי צירו בי־נדון, שימסור למש־

• פהה המוצבת באנגציה את אחוציו צךפוי המצך בהקדם האפשרי. צ ו נ ד ו ן, ‭20‬ (א). קיסר יפן, מצך בולגריה ומצך ביגיה שצהו אהול' ־פיאה צמצך אנגציד. מעל־ י ממאה עתונאים מכל העוצם באו צצונדו! בק־ שד עם מחצת המיך. המלך גיורגי החמישי, כנו השני של המלך אדואדד השכיעי, נולד כיוני 1865 וכימי נעוריו נתחנך על מסורת הצי הכדיטי הגדול, שבו תפס משרות ממש כאניות •טונות עד ינואר ‭. 1892‬ כשנת ‭1893 ‬ גשא לו לאשח את חגסיכה וויקטוריה מארי, כת הדוכס מטיק. לאהד מות אכיו עלה גיורג• על כסא המלכות כששי במאי ‭, 1910 ‬ חוכתד כווסטמיגכטר בןןשדימ ושנים כיוג* ‭1911‬ והוכתר גם כקיסר הודו בדלהי כשנים עשד כדצמ־ כד ‭. 1911 ‬

השפעת הכתר, העומד מעל כל המפלגות בפוליטיקה הפנימית, הורגשה ככל ימי מלכותו לא דק . על ידי מלוי מדויק 'טל ההוכות הקונסטיטוציוניות. התנהגותו _ של המלך כימי המלהמה הגדולה, ? /

ביקוריו התכופים ככל המפעלים שעכדו לצרכי ההגנה וכהזית כצד פת וככלגיה וההלטתו להסתלק מכל התואריס הגרמניים ולההליף

את שפ בית המלכות, כמקופ פאק־ פךקוכודג־גוטה לווינדזוד — הגדיל• את הנו כעיני העם הבריטי, שהכיע בחגיגות יוכל הכס!? של מאי 1935 את הערצתו כאופן לככי כיותר, יהד עש כל עמי הקיסרות הבריטית הגדולה. לפני חודיט כערך, כחג המולד של שנת ‭, 1935‬ עיד שטעו כל עמי הקיסרות על ידי הראדיו את ברכתו הלבבית של המלך לנתיניו, ברכת אכ למשפהה גדולה, שכה דבר כפשטות וכצעד על המבוכה השוררת בעולפ ועל תקוותיו לביצור השלופ ולתקופה יותר מאושרת ביהוד כשביל הדוד הצעיר, והנה נשתתק פתאום לנצח הקול האבהי הזה, של הדזיינטלמן הראשון" של " העם הבריטי, אשר שמו ישאר קיטור לעולפ גפ בדברי ימי ישראל עפ הכרזת באלפור ולזכרות־ י ניפפ כמזכרת נצה יער של מיליון עציפ כהרי עמק יזרעאל על אדמת ארץ־ישדאל, המתאכלת יהד עפ העם הכ"יט• על האבדה הגדולה, על מות האיש והמלך, שהיה דמופת לאומתו.