⁨⁨הארץ⁩, 23 ינואר 1935⁩ — בחל-אביב וביפ1 [⁨כתבה⁩]

בחל-אביב וביפ1

_ ימי ביאליק" " באביב שנה זו יערכו במגרשי יריד תמזרחימי ביאליק". התכנית כוללת " תערוכות (הלשון והספר, העתונות והפלאקאטים הא"י, החנוך העממי והבינוני, ההשכלה הגבוהה, הציור והפיסול, התיאטרון והמוסיקה הא"י, האדריכלות, הארכיאולוגיה הא"י, הערוכות ביאליק — האיש והיוצר), הרצאות, נשפים והצנתמהזה ביא־ " ליק" (מחבר המחזה: ע. הרוסי, מנהל ־הצגה: ה' פריד ל נד —הבימה"). ; " המפעל מתנהל על ידי מועצה המורכבת מכמה ועדות; הנשיאות: מאיר דיזנגווי ומ. מ. אוםישקין. היו"ר: הנכ' ש. פדסיץ. פרטים יבואו. ביום א' זה תהיה הישיבה הראשונה ש-! המועצה. נין הנאים הרב ישראל שרמה נו מי

ירון, שהיה מורה למדעי היהדות בגימנסיה תושיה" כווילנא. " — קלין שווארצאפל, עתונאי, המו"ל של השבועוןהאוואנר לעבן" בהא־ " וואנא שבקובה. — — ה' מ. לנדוי, עו"ד עתונאי ועסקן ציוני ברומיניה, ציד הפרלמנט הרומיני לשעבר. הסופרים ־צעירים על דוני הספרות בערב •ככת יתקיים ^קלוב הפועלים (יזז' בתר ‭, (12‬ ויכוה ע"י במה מהסופרים ־צעירים על הנושא:ספ- " רותנו לאן?" הרוצים להשתתףי בוי־ כוח יואילו יהודיע בהקדם. הכניסה חפשית. נין בעל־ הבתים באולםאוהל שם" התקיימה אספת " עם של ביעלי הכתים בנשיאותו של היו"ר הד ייר יוסף פומתק, שהוזמנו אליה כל בעה"ב בעיר. האולם הנ־ דול שלאוהל שם" היה ט י א. " נאמו: היו"ר ד"־ , ־. פומרוק על יחם העיריה אל בעלי הבתים, סנן היו"ר ה' שמעו! שטר! ע ל הוק הדירות, וחבר המועצה ה' ד"־. דוד דויטש על ארגו! בעלי הבתים. בגמר הנאומים נתקבלו ההלטות מסוימות—שהעתקה מהן נשלהה לסוכנות היהודית ולועד הלאומי ליהודי א"י, לעירית תל אביב, לנציב העליון ולנציב־ המתוז. גם זו ביזת ים עבד אכן מוסטאפה וראשיד פאיז, מוכרי ירקות מתושבי מנשיה ביפו, •הוציאו מ! הים פקע, ת הוטים דוקרים ואמרו למכור אותן בכמה מבתי מסח־! י י המרי בנין. נתפסו על ידי המשטר־ והובאו לפני שופט השלום ה' שמש. השופט דנם ל‭15‬ יום מאסר כל אחד או תמורתם לשתי לא"י קנם. החוטים נמם־ו לבית המכס. תפס םוויור " וברח מוחמר חנ י חארילין, שכנה של פתח תקוה, נגש 'רוכל י? אחד, תפס םווידר מעגלתו ואמר לברוח. תפסו- ^ הו שני שוטרים והובא לדין. ענשו הי־ 10 ימים מאסר בלי תמורה של כסף. בשיעורים האוניברסיטאיים הערב באוהל שם" בשעות ‭8—6 ‬ " הכר הלאומים לפרופ. נ. בנטביץ; ב8 —• קהלת לפרופ. נ. ה. טורטשינר; ב9 מבעיות הלשון העברית לפרופ. נ. ה. טורטשינר. המשרד פתוח באוהל שם" בשעות " ‭10—5‬ בערב. נקהק"ל, הועד המקומי הועד המקומי של הקהק"ל ניגש בימים איו לעבודת הכנה לקריאת אספה כללית של התורמים. על יום האספה תבוא הודעה מיוהדת. הושמת דיזננוןן נספר הזהנ פקידי עירית ת"א רשמו את ה' דיזננוף בספר הזהב של הקהק"ל לחח־ לטתו. חוגים פדגוגיים להורים הערב ב־8 בבית הבריאות ע"ש שטר־ אום, מטעם ועדת התרבות המשותפת להסתדרות המורים ולועד ההורים המר־ כזי, המשך הרצאת דייר ד. לוין ע ל בית הספד ובית ההודים" לחוג א י . " נוקי אדם ע"י חומצת גפרית אתמול קרו שנ?• מקרים של השתפכות חומצת נפדית, בביקר בדרך יפו־ת"א' ולפנות ערב בחנות חשמ ל אחת, ובשני חמקרים ננרמו פצעים קשים לכמה פוע לים ולילדים. במגן דוד אדום" ניתנה " לפצועים עזרה מהירה.

‭_ -‬ ורוט ןרון־נ הערב, בשעה שמונה והצי, באולם מוכרבי הצנתבשפל" ע"י האהל", "" הערב ‭, 8. 30‬• בבית העם, כפעם חאח־ רונה לפני הנסיעה למצריםהכל בס- " דר" בתכנית ל"ו בהמטאטא". " על עמק ההולת ומקורות הירדן ירצה הערב בלוית פנס קסם זאב וילנאי בשעורי המדע של ועדת התרבות (גמנםיה נורדיח, רח' יוחנן הסנדלר ‭. (18 ‬ הערב־ ב6 בקלוב האנרונומיס חרצ־ את 'נ. הוכברג על שאלות אקטואליות בגידול נפנים. הערב בבית העם ש. בס על ס. סמו־ לנםקי! (למלאות ‭50‬ שנח למותו). הערב במכון לידיעת א''י ב‭6, 15‬ דב-

רי ימי ישראל בא"י, עד הכבוש הערבי — ד"ר מיזי י . ד; ב‭7, 15‬ פרסים בארכיאולוגיה; עקרונות ושרידיפ — מד ש. ייבין; ב‭8, 15‬ פרקים בארפיאויוגיח; תקופות והסירות — ד"ר מיזלר. השעורים בגמנסיה הלפרין, אלנבי ‭. 113 ‬ הערב ב־8 בדיוק בביה"ם תל־נור־ דו י ?החוג חעברי מטעם התאחדות עול• נרמניה ל־א. ד. גורדון. מר יעקב זנדבנק ירצה על א. ד. גורדון, מר נחום י י יוין יקרא מבחביו. אורחים רצויים. היום ב־3 טיול להונ הגננות לשדה כלניות. מתאספים במכון הביאולוגי־ פדנוני. לקחת מעדרים וסלים. הערב ב־9 בקלוב םירקין אספת חב־ רים, בבית היים ארלוזותב בהשתתפות הברים שזה רק באו מאמריקה. . הערב בשעה 8 אספת התאהדות :שים עבריות עממיות בבית הספר רח' בתר ‭. 18 ‬ הערב בשעה 8 בבית הכנסתשו- " שן" םכרם התימנים אספה שנתית כילית של 'עולי פרם מטעם התאתדות עולי פרם. הערב ב8 באולם ישה חפץ קונצרט ש ל תלמידי הקונסרבטוריוןשולמ!*/ " ענונ נתנועת נניש תל־אנינ-פתח תקוה אתמול בבוקר בא עכוב בתנועת אבטומובי י ים בכביש תל אביב סחח־ תקוה על גבול שרונה. עיכוב זה מרם על ידי התנגשות של 5 אבטומובילים שונים, שלושח מהם אבטומובילי משא, אחד אבטובום שלאחוד דנב" ואחד " חשייך למנקי חבורות בתל אביב. חגורם להתנגשות זו היה אוטו אחד שבא מתל אביב ונכנס באמצע בין האבטו־ מובילים. שוטרים הגיעו למקום וערכו' פרוטוקול. בדרך נס לא קרח שום אסון, לאנשים. התנועה במשד שעה ומעלה הופנתה דרר שכונה. נין . הרופאים אספת חברי חסניוי חערב בשלה שמונח וחצי בא", :ם בית הבריאות. על סדר היום: 1) בחירת ציר לועידת המרפאות. ב) פרופ' ר"ד ספנהיים: מתוך הנםיון בשא ל ת גידולי המוח בא"י (עם פנס קסם), 3) ר"ד כפפת ההיסטולוגיה של גידולי המוח (עם פנס קסם). תיקון התמונה בנליון יום שלשום, הטתא־ רת פריקת צאן ובקר, מקומה בתמונות על היפה. מוג האויו (מאת תהנת ת"א) יום נ' בבוקר: ‭8, 3‬ צלזיוס; טמפרטורה בינונית בעשרים וארבע תשעות האהרונות ‭;12‬ הזון האויר: בלי שיניי; בחיר, קריר ויבש. רוחות קלות מצפון.

‭1י5‬• ? תהלוכת ט"ו בשבט מרהיבת עין ומלאת ענין הית־ תהלוכת הילדים של ט"ו בשבט, שנערכה אתמול בבוסר, תלמידים ט־‭26‬ בתי ספר השתתפו בתהלוכה, שיצאה מבי־ ה"ס למל בדרך רח' יפו לבית הכבר. בעין ציו! נטעו חתלמידים עצים על אדמת קח"ס במעמד קהל מסחכ-ים רב, שדייו. בו בעיסר נשים וילדים, לא ?היו:. גל, ' ' נואמים. לאחר הנטיעות נערכו ששמסים.. :. ? י אורחי הנציב אתמול הניעו לארמון הנציב סיר נ'ון וליידי סדמאן ובנותיהם והמיוי קוצ'ריין. כרכות לד"ד חאלדי' אנשים רבים מבקרים בעירית לכרך את ד"ר האלדי למנויו. . שלשום אתה"צ כיקד אותו המופתי במשרדי העיייה (זו הפעם הראשונה שהוא דרך במשרדי ? העירית). כמה קונסולים בין המבקרים. בין הבאים הרב ד"ר רילף מסארבדיקן (סאאר), 'נ1עזב את העיר יומים לפני המשאל. הוא השתקע בירוש י . ים. כין הציונים הכלליים הערב, ב־7 והצי אספ־ כללית של הציונים תכלליים בביה"ס מיוחם, מול הקונסוליה האיטלקית. על סדר היום: א) •המשד דיוכוהים על התהיי ה של הועד, ב) בהירות ועד הדש . ומועצה. כ־‭, 8‬ כדיוק, תתהיל האספה בנוכתות כל מספר הברים שתוא.

בסמינריון הפועלים הערב ב־6 חח' מילר: אנגליתבי־ י ' נוניפ. בסמינריון לידיעת הערבים בא"י ובעיותיהם: ב־7 י. ביליג: הכהות באיסי י י ם; ‭8, 15‬ הת' ר. זםלני: הארגון המשותר לאור הנםיון בדרום הארץ. ההרצאות מתקיימות בבית ספר לבזל ומתתילות תמיד המשה עשר דנעים אחרי השעה. אהרי הזמן הזה לא תנתן רשות כניםח. כביית הבריאות הערב, ‭23‬ בינואר, חתיעצות לנשים משעה ‭, 7‬ הדר מס. ‭, 136‬ משעה 8 תתנהל שיתה ע"י הגב' ד"ר בראווד על הנושא: "עגבת" (־!משר לשיהתמה " צריכות נשים לדעת לפני נשואי־ן"). הרצאה הערב ב8 ירצה ד"ר לוי מנהל בית הבריאות בג! ילדים על הנושא:הלבשת הילדים בהורו*" " הוון ־אייר רוח קלה, משתנה לעתים. מזנ אירופה.