⁨⁨הארץ⁩, 19 יולי 1925⁩ — ההתישבות ההסידים בסביבות היפה [⁨כתבה⁩]

ההתישבות ההסידים בסביבות היפה

, (פאת סופרנו 3ד. יםד‭1- ‬

ביעבודת ישראל• כגר הודעתי *•י הפלפון >נל עלית הפידי האדאו"ד פקוזינ"ן על ואדמה שנרכשה עיי הגדת . עגודת ישדאל• נשהאדפי"ד עימד גראשה ^ פמין ליענ י ור. ג ש * ה ה, שהיתה לי עפ האדפו"ר הגזנר, נפפרו לי הםדמיפ הגאיפ על עגודחה של ההגרה הנוגדת. מפפר הגרי , עבודת ישראל אגיע נעת ליותר פפאתיפ ושפוניפ משפחר, גרוגפ פווארשח וסביבותיה, שהחאהדו לשפ יסוד מושג נרול גפגיגות היפה . רוגפ געלי הון.

שמה האדמה שנרגש עיי )עבזדת שראל' הוא עשרת אלפיפ והפש מאות דונמ שסהפשייכם6000 דמם להגרה עצמי'־ו ‭4500‬ הנמים לקה-ק. האדפה 1יא לפודה מהיפה, גמרהק י*ג קילווימי מן העיד והיתה שייכת לפניפ לכפרי הומיה והרושת דניים), הארגמש ופנדל. הנגעה שעליה נפי הפתישייפ את צריפיהפ הדאשוניפ היא מול {נוצת אחוה• על יד יענ'ור מהלך עשריפ רנע מגתי הקבוצה. דוג האדפה היא אדמה מישור, הראויה לפזרע תכואות. אילם הל ק ניול ממנה ראוי לומיעית שוגות. לכל

אדך האדמה עובד יקישין ופעינות מיפ פתגיפ פסניפ נה גפקופות שוניס . מן תגעי, שעליה עומדיפ הצריפימ, נשע^ פראה יפה מאד על כל הפגיגה השפויה, הדי הגרמל, יפ התיכו, . היפה, עמק עכו וזפק יזרעאל. לפי שעה עלו עשריפ כתי אנ והתישגו גצדיפיפ יהד ע0 אשפהותיהס עי סוף " הקיץ נופפו עליהם עוד המשים פשפהוח, באפן שבראשית השנה תיפיו יהיו כשנעיפ משפהות, שיתהילו נערודת ההתישגות גפקוס. הפיוישגיפ הראשוניפ התהילו גהקפת הצריפיפ

יגעגידת היגשרה של הקרקעות הפפוכות, כנו! יגוש הגצות על יד הקישון הפיפ פוגאיפ פן הפעין הספין הומצא גפ־הק הצי קי פ פן הננעז שעליה הוקפו דצריפיפ. גקרונ ינשו להיחת דצנורות, ומגאת המיפ אל הנכעד. ראדפויר וחסידיו פלאיפ התלהבות ושמהיי. שזכו לעלות על אדפאפ מגשו במפירות דגה ובמרץ גיול לעגודחפ הקשה. המראה הנהדר הנשקף מעל הגגעה והאנשיפ הנלהגיפ, העוידיפ כל עגודה קשה לפדות גילם, עושיפ דושפ גדול על גל המבקיימ בפקיס.

ב"נחלת יעסב• העכורה ננהלת יעקג' הולכת " ופתקדפת גפרץ דג. גני יפקופ כגר הפפיקו לפדר את הפשתלה לירקות לאלני פרק, איקאלופמיס ועצי פדי שוגיס, שבי!ס ישיופשו אח י נ כשינשו לעבודת הומיעוח. גיסים אלו יי חילו כגר להרוש הל ק פ; האדמה נמיאקפור לשפ הגנ> לעבוית דהורף הגאד. נני המושג כנר הספיקו לרכוש להם קשרה זונות פרדות ועדר של שלשים פרות עי־גיות הפספיקית ליים את לל החלג דדרוש לפקוס, נאפן שאין להם יותר נל צורך להפסיקו מפקיפ אתיו כקרוג יתאילו נם בגדול צאן גפקיס ע י י רכישת עדר כט2ים גדול. עגודת היגזש על נתת הקישין התקדפה גפ היא נהרגה ושפה הגון פן הקרקעות הפפוגזת לנהר נוקו והוכשרו לעגודת האדמה. העבודה נעשתה גהשנהת פקידי המנון לחקירת דמאלריה• .

פצג הבריאות כנחלת •עקג פשגיע רצון לפדי, גשנועות^' האהחניפ היו אפנפ פקדי קדחת אחדיפ גין גני רפקופ (אאלרי* מירציאנה), אויש פוני האמצעים החניפיפ שאהז ניס יממן לתקירת המלריה הומנ המצג וגיפיפ האחרונים כמעמ שלא קרו כל פקיפ חדשיס. העזרה יפדיצינית של יפקופ נתונה בידי קיפת הוליפ שפודרה מיד עפ נניסתפ של נני דפקום להפתדהת העינדיפ. גפקופ יושכת גקגיעות רופאה פיוהדת, יש גיא פרקהת ואמגוימודיה קמנה. סודרו גפ מופרות התנוך. נמקים נפצאיפ גית ספד לילריפ וגייפ לילדות, שגהפ עינדיפ שני אוריפ, שנשלהו עיי פחלקת החניך. פשפר אתי י פידס תלמידות מניע לחפשיפ וארבעה. גקהנ יוסף על ופודיפ עיד מר"

שלישי, שיגיןל את כל פופדות גהנוך בתחי י ת יעקב*. גיפיס אלה נפתה כסקופ גס גן ילדיפ, שכו לופדיפ עשריפ ושלשה ילדיס וילדות בהשגהת גננת שמס*. פתיהת הנן שוהה פאד את אנשי המקיפ וגשיהה שתיתה עפ האדמויר בקשנו למגיע את שגיעות רצונם של בנינחלת יעקג• על הפיוע " וי־דאון המיג, שהראתה ליפ פהלקת *הנון של הוינהיצ גסדור מוסדות *חנון. י. ב. ד.