⁨⁨הארץ⁩, 31 ינואר 1923⁩ — מהיי ירושלם. [⁨כתבה⁩]

מהיי ירושלם.

(שאת םוש־ניי זכרונות מרוסיה אחד " ולעוליש, ־ הדיר שפירא סצריצי (נתמנה לרופא . הדשה" בצפת) הביא עסו םיוסיה י ן שני חפצים בתור זכיונות מזעזעים ומחרידים־ | מצרות אחינו בארץ ־ההיא. החפץ ' האחי הוא י, כובע של חורף, ששפתו הפנימית עשויה מקל ף ן ספר תורה—שידיעה של . בחודש השלישי• י"עשדת י הדברות?. החשץ השני הוא כיס לכסף עשוי נם כן מקלף ספר תורה נושרשת . ויחל משה־ ו. שלש , עשרה מדות. הדיר שפירא אומר למסור חפצים י אלה לבית־חנכאת העביי שבירושלם. ו בשעורים לטכניקה ולתעשיה ! מיוס הראשון לפברואר תפתח מחלקה ן חדשה לאייגה. הקי־ס יהיה גם ע " יוני ונס ממש כשביל העבידה המעשית סדרו כסאות לאריגה יכל )המכשירים הררושים לכך. ־ __ התלמידים שיעבדו במעשה ביזם, *בלילה ילמד' את התיאוריה יגמרו את 'הקורס בצזשך ששה חדשים. י בל אלה, שאין להם אששרית לעבוד ביים במכונות- ילמדו את התיאוריה שלש שעמים בשבוע ושעמים בשבוע במעשה, והקוי־ס ימשיך כשנה בערך. - אחרי נסר הקורם *קבלו התלמידים. חוץ מן התעודות, מכונה ומעט חומר בתשלומים ־ לשעורים לסדר את עבודתם כבית. I מעולם האמגית ב"בצלאל־ ן בהוצאת . השפר• של זלצסן בברלין סדסיסיס עכשיו שני ספרים מצוירים של סודה ^ ן ביהיס . בצלאל' זאב רכן: ' א< . אלף־בית• כשביל ילדים עם דישקשט של קיפניס, ב) . שיר ) השייים', כולו מצויר כסי הספרים העתיקים ונם ן הטקסט כתוב ביד. . שיר־השירים• דה יהיה דכר > \צא מגדר הרגיל, בילו * לסן הכריכה ועד הק י האחרון, מצויר באופן *סנותי. דוגמת י הספרים I העתיקים המצוירים כמיניאטיודית, הנמצאים בשתי- ! נכאת- אלא שהוא טבוע בחותם הסגנון העבר, ן ועומד על הגיבה שיי אמנות דורנו. ' ה רב. ! ־ן' ן התחיל עבירה וו עוד בימי המלחמה, ישנה . שלמה- כשהיה מיכרה להיות . נסתי• במגדל • טבריה- הקדיש את כל ומנו ינשסתי לעבודה זו. הטבע היסה של לסביבה ההיא הטביע את חותמו על כל העבודה. * ן את האוריגינל של הספר הזה הקדיש לבית־הנכאת . בצלאל• 'בקרוב* כשיגםיו את דהדשסה, *וכלו כל יושבי ירושלים לראותו. מתבקשים !, חיה אפיים פישל קלמן, מרדכי אלטכקו חפשי, אשר נוטמן, 'חזקל חצקלוביץ, ס. שוב (וליצובי), גדליה דיכנטילד, -'םתכקשיס לפנות לםשרר ההנהלה הציונית בארץ־ישראל, . ירושלים חדר משפר: ‭, 3‬ או להודיע לה את כתכתס חמדויקת. לתמשה־עשר בשבט בקשר עם טיו בשבט יסדר ה' דבינזביץ ביום גי, ייג שבט. בשעה שלש אחהיצ. * סיור כיטנ' למוריש ולפועליס חקלאים. יוצאים טפקלס הקבוצה החקלאית של חנדוד אשר עיי הרטסביים. י ביום השבת, "ז שבט, כשעה האחת עשדה שדיוק נסדץ ירצה הי רכיניביץ בבית נכאתו הבוטני (בשכונת הכובריס)' על הנושא: . עולם הצומח בארץ ישראל בטיו כשבט*. הכניסה תהי הפעם חפשית לכל. בבית־־העם . ©שכה טכנית נדחתה הרצאת הדיר ביהם על פסטר, תולדותיו ופעולותיו. על זמנה יודיעו לחוד. המשך הדצאת הגברת דיר פכדנידשץ נדחה ליום גי, אור ליום י'ד שבט, לשעה ‭. 8. 30‬ הנושאליאונרדו־די־ווינצי -.