⁨⁨חדשות⁩, 29 יוני 1993⁩ — ״נמאס nrm in בשו תותחים [⁨כתבה⁩]

״נמאס nrm in בשו תותחים

בקרית־שמונה לנו הלילה במקלטים. אתמול נורו כמה טילי קטיושה לעבר ישראל, ו־3 מהם נפלו בקרית־שמונה. ארגון החיזבאללה לקח אחריות לירי

מנחם הוחביץ

רבים מתושבי קרית-שמונה ואצבע הגליל לנו הלילה בחדרי ביטחון, מחשש שהמחבלים ינסו להפגיז פעם נוספת בקטיושות את שטח ישראל. אתמול, סמוך לשעה 5.00 בבוקר, נורו כמה טילי קטיושה, ושלושה מהם נפלו בקרית-שמונה. שישה תושבים נפגעו, שניים מדפיסים וארבעה לקו בהלם. עיקר הנזקים הם בניפוץ שמשות, בעקירת דלתות ובסדקים בקירות של כ־2 o בתים. הנז־

קים הם תוצאה של הדף בלבד, שכן הטילים נחתו במרחק מטרים מהבתים, ולא היו שם פגיעות ישירות. מחדר המיון הקדמי בקרית־ שמונה שולחו לבתיהם ששת הפצועים, שהובאו למיון בשעות הבוקר. בקרית־שמונה ממשיך לפעול מטה חירום, המעדכן את התושבים באמצעות הטלוויזיה בכבלים על המתרחש בעיר. ארגון החיזבללה לקח על עצמו את האחריות לירי

הקטיושות. הטילים, בקוטר 122 מ״מ, נורו מהכפר קבריחא לעבר יישובי הגליל. לדברי מחבלים בעיר צור, נורו חמישה טילים ואחד נפל בכפר מרון א־רס שבר־ צועת הביטחון. החיזבאללה הודיע, כי הירי בא בתגובה להתקפות חיל האוויר על בסיסי מחבלים. צה״ל השיב אש לעבר מקורות הירי. בקרב כוחות צה״ל וצד״ל בלבנון הוכרזה כוננות גבוהה ביותר, מחשש שהמחבלים ינסו לחמם את הגזרה. קציני צה״ל בגבול הצפון אמרו, כי להערכתם

ירי הקטיושות בא בעקבות חידוש שיחות השלום בוושינגטון. הטילים נחתו במקומות שונים בקרית־שמונה. אחד הטילים נפל בחצר האחורית של בית מגורים שבו מתגוררים זה לצד זה חיילי צה״ל, תושבים ועולים חדשים. הקטיושה החטיאה בכמה מטרים בלבד את בית המגורים עצמו. "המזל שלנו שהרסיסים עפו מעלינו," סיפרו כמה מהחיילים. אחד מהם, בועז ביטון מעפולה, סיפר כי אנשים בקומה הראשונה נלכדו בתוך הבית ולא יכלו לחלץ אותם משום שהדלתות

נעקרו ממקומם. "היינו מאובקים ושותתי דם, ירדנו למטה לחכות לאמבולנסים," סיפר. בקומה השנייה של הבית מתגורר גריגואי, עולה מרוסיה. "זה הלילה הראשון שאנו מתגוררים כאן. שמענו את נפילת הקטיושות ולא האמנו שזה קורה לנו," סיפר. אמבולנסים של מד״א פינו את הפצועים לתחנת מגן דוד אדום בעיר. אחת הפצועות, אולגה, וילדתה אלה, היו שותתות דם. הרופאים ניסו לשכנע את הילדה

לאפשר להם לטפל בה, אבל הילדה צעקה כל הזמן ברוסית "מחבלים מחבלים, קטיושות, אני מפחדת." כל התושבים שנפצעו כתוצאה מירי הקטיושות או שחשו ברע, שולחו לבתיהם. שר הפנים, אריה דרעי, קיים אתמול בערב פגישה דחופה עם יו״ר קו העימות וראש מועצת מטולה, יוסי גולדברג. לאחר שהשר שמע על המצב החמור השורר בישובי קו העימות, הורה השר להקדים את מענקי משרד הפנים ולהעבירם מיידית למועצות בישובי קו העימות.