⁨⁨חדשות⁩, 3 יוני 1993⁩ — השכנים: נבר לפני ד שנים חשדנו בו [⁨כתבה⁩]

השכנים: נבר לפני ד שנים חשדנו בו

■lאל קlצר

הדיירים בבית הרב קומתי ברחוב ליאון בלום 44 בחיפה הופתעו אתמול לגלות, כי השכן המתגורר בקומה ה-1 3 הינו המרגל מהפרשה שנחשפה. השמועות על השכן יוסף עמית נפוצו בין השכנים כבר לפני כשבע שנים, לאחר שכמה מהם הבחינו באנשי משטרה לבושי אזרחית עוצרים אותו בחנייה שלפני הבית. "זה היה בשעת צהרים, יוסף עמד לעלות לביתו, כאשר לפתע הגיחה מכונית משטרה וכמה שוטרים לבושי אזרחית עצרו אותו. מאז אף אחד לא ראה אותו יותר, וכולם התחילו לדבר. כל הזמן היו שמועות, אבל אף אחד לא ידע

באמת מה קורה", סיפר אפרים רחין, המתגורר קומה מתחת לדירת משפחת עמית. לפני שבועיים נראה עמית לראשונה מאז מעצרו. שכנים סיפרו, כי הוא נראה בריא ושלם. "צילה נסעה להביא אותו לחופשה הראשונה שלו מהכלא, היא החנתה את המכונית הרחק מהכניסה והם הלכו ברגל לבית. יוסף היה לבוש בבגדים רגילים, ונראה בסדר גמור", סיפר אחד השכנים. יוסף עמית נשוי לצילה, מורה לחינוך גופני בבית הספר יבניאלי בחיפה. הוא אב לשני ילדים, עודד (25) ויובל (27), סרן בגולני. עמית נולד בשנת 45׳ בקרית ביאליק. הוא למד בביה״ס לקציני ים בעכו, וב־63׳ התגייס לצה״ל

ושירת בצנחנים. בשל סיבות שונות ביקש לעזוב את הצנחנים, וסיים קורס חובלים בחיל הים. ב־67׳ התיר את החוזה עם הצבא, והתגייס למשטרה. בתעודת הסיום של קורס שוטרים ציינו מפקדיו, כי עמית הינו בעל קליטה מהירה, מזג נוח ושקט. בשנת 70׳ שב עמית לצה״ל, ושימש כמפקד פלוגה. שנתיים אחר כך נפצע בפשיטה בלבנון, וממלחמת יום הכיפורים עד שנת 79׳ שירת ביחידת מודיעין. ב־B2׳ החל ללמוד באוניברסיטת חיפה במכינה קדם אקדמית, ולאחר מכן סיים שנה אחת בחוג לפסיכולוגיה וחינוך. בחודש נובמבר 84׳ עזב את לימודיו, והחל לעבוד כחוקר פרטי.