⁨⁨חדשות⁩, 31 דצמבר 1992⁩ — השיבו תקווה [⁨כתבה⁩]

השיבו תקווה

נובמבר

השתמט, ניפס, נהיה Iשיא

ביל קלינטון הצליח לגבור על האשמות שהתחמק משירות צבאי בוויטנאם, שעישן מריחואנה ושקיים פרשיית אהבים מהצד - ונבחר לנשיא ארצות־הברית. קלינטון הוא הדמוקרט הראשון שנבחר לנשיאות מזה 12 שנה, והנשיא הצעיר ביותר מאז ג׳ון קנדי. ה״טיים", שבחר בקלינטון כאיש השנה, הסביר בנימוקיו כי העולם בסוף 92׳, אחרי עידן המלחמה הקרה, איננו יציב. הכלכלה בצרות: לאומנות מסוכנת, חמושה היטב, מתפרצת. לא רק שקלינטון הוא האדם החזק בתבל, כתב ה״טיים", גם נקודת הזמן בהיסטוריה שבה הוא נכנס לתפקידו, מקנה לו חשיבות מיוחדת. • במדינת האסקימוסים נונאבוט, שהוכרזה בצפון קנדה, יצאו פחות ופחות תושבים למסעות צייד במזחלות רתומות לכלבים. זו נוסטלגיה, הם יודעים, שלא תפתור את הבעיות בהווה. ג׳ק קופיונה, מראשי מנהיגות האסקימוסים: "יש לנו בעיה קשה של אלכוהוליזם והתאבדויות, בגלל האבטלה. אנחנו מקווים לצמצם את שתי התופעות באמצעות יצירת מקומות עבודה חדשים, בעיקר במגזר הממשלתי. יש לנו גם תכניות לפתוח מכרות זהב וברזל". • האפיפיור הכריז שהאינקוויזיציה טעתה כשהרשיעה את גליליאו גלילאי.

דצמבר

צבא ההצלה במוגדישו 300,000 בני ארם מתו השנה בסומליה, במלחמה וברעב. כמעט שנה התפרסמו התמונות הקשות, עד שהחליטה ארצות־הברית, בעידודו של האו״ם ובמיוחד של המזכ״ל, בוטרוס ראלי, לשלוח לשם כוח צבאי. 28 אלף חיילים אמריקנים, במבצע "השבת התקווה", נחתו במדינה בניסיון לסיים את מלחמות השבטים ולאפשר העברת מזון לרעבים. בינתיים הסכימו מרבית הפלגים הלוחמים להתחיל בשיחות שלום, בחסות האו״ם. את שירת הברבור של הקריירה הפוליטית שלו יעשה בוש במוגדישו הבירה, עם החיילים האמריקנים המשתתפים במבצע. • הזרימה ההמונית של מהגרים ממזרח איר־

חודש במרחק של שעה נסיעה זה מזו בלי להיפגש. במקביל נודעו פרטים על הקשרים הקרובים בין צ׳ארלס לחברתו לשעבר קמילה, ושמועות על קשריה של ריאנה עם גברים שונים. גל הפרסומים הקשה ביותר פרץ אחרי פרסום ״דיאנה - סיפורה האמיתי", הספר שסיפר על יחסו הקר של צ׳ארלס לאשתו, לעומת קשריו הקרובים עם קמילה. בקיץ יצאו בני הזוג להפלגה בים התיכון, שהיתה אמורה להיות ירח דבש שני. לקראת סוף השנה הם כבר היו בהליכים. אפילו ברברה קרטלנד, הסבתא החורגת של דיאנה ומחברת סדרת הרומן הרומנטי,

היתה מתקשה למצוא לסיפור הזה סוף טוב. • יותר מ־l ,loo בני אדם נהרגו תוך שבוע במהומות דת בהודו. המהומות התחילו כשהעדים הרסו מסגד מהמאה ה־l 6 בעיר איור־ היה, הניצב על המקום שבו, לטענתם, נולד האל ראמה. בידים חשופות, מקסימום עם פטישים, הרס ההמון את המבנה הענק. המוסלמים החליטו להראות שגם להם יש כוח. חבורות של מוסלמים בכל רחבי הורו, פקיסטן ובנגלדש תקפו הינדים. אחר כך היה תורם של ההינדים לנקום. הכל בשם האל. • נשיא רוסיה, בורים ילצין, נאלץ להחליף את ראש הממשלה הרפורמיסט, איגור גיירר, בויקטור צ׳רנורמירדין השמרן.

חודש במרחק של שעה נסיעה זה מזו בלי להיפגש. במקביל נודעו פרטים על הקשרים הקרובים בין צ׳ארלס לחברתו לשעבר קמילה, ושמועות על קשריה של דיאנה עם גברים שונים. גל הפרסומים הקשה ביותר פרץ אחרי פרסום ״דיאנה - סיפורה האמיתי", הספר שסיפר על יחסו הקר של צ׳ארלס לאשתו, לעומת קשריו הקרובים עם קמילה. בקיץ יצאו בני הזוג להפלגה בים התיכון, שהיתה אמורה להיות ירח דבש שני. לקראת סוף השנה הם כבר היו בהליכים. אפילו ברברה קרטלגד, הסבתא החורגת של דיאנה ומחברת סדרת הרומן הרומנטי, היתה מתקשה למצוא לסיפור הזה סוף טוב. • יותר מ־l ,loo בני אדם נהרגו תוך שבוע במהומות דת בהודו. המהומות התחילו כש־ הינדים הרסו מסגד מהמאה ה־l 6 בעיר איור־ היה, הניצב על המקום שבו, לטענתם, נולד האל ראמה. בידים חשופות, מקסימום עם פטישים, הרס ההמון את המבנה הענק. המוסלמים החליטו להראות שגם להם יש כוח. חבורות של מוסלמים בכל רחבי הודו, פקיסטן ובנגלדש תקפו הינדים. אחר כר היה תורם של ההינדים לנקום. הכל בשם האל. • נשיא רוסיה, בורים ילצין, נאלץ להחליף את ראש הממשלה הרפורמיסט, איגור גיידר, בויקטור צ׳רנורמירדין השמרן.

⁨לחיצה על "ביטול" תעצור את ההדרכה. לחיצה על "אישור" או בכל מקום אחר תמשיך את ההדרכה⁩

⁨להסתרת חלונית המידע או התאמת את רוחב הצפיין⁩

⁨להגדלת הצפיין⁩

⁨להקטנת הצפיין⁩

⁨מעבר לגיליון הקודם⁩

⁨מעבר לדף המידע על הכותר - לצפייה ברשימת כל הגיליונות⁩

⁨מעבר לגיליון הבא⁩

⁨צפו בתוצאת החיפוש הקודמת⁩

⁨חזרה לרשימת תוצאות החיפוש⁩

⁨צפו בתוצאת החיפוש הבאה⁩

⁨לחצו על הכפתור הימני של העכבר ועל ⁨מאמר⁩ כדי לצפות באפשרויות⁩

⁨הפעלת מצב QA⁩

⁨לגזור חלק מהעיתון⁩

⁨זום אין ⁩

⁨זום אאוט⁩