⁨⁨חדשות⁩, 9 דצמבר 1992⁩ — הינדים פונו מהמסגד ההרוס באיודיה באלות ובגו מדמיע [⁨כתבה⁩]

הינדים פונו מהמסגד ההרוס באיודיה באלות ובגו מדמיע

400 נהרגו בהודו מתחילת המהומות

רהולבד׳ (Iין דלה,), סזמויוח הידיעות

כוחות הביטחון ההודיים השתלטו אתמול בבוקר על איודיה שבצפון הודו - יומיים אחרי שהינדים קיצונים הרסו מסגד במקום כדי לבנות תחתיו מקדש לאל רמה. 4,000 שוטרים השתמשו בגז מדמיע ובאלות כדי לפנות את המסגר מיותר מ־ 1,000 קיצונים הינדים, שניסו להתחיל בבניית המקדש החדש. הרס המסגד באיודיה תוכנן על־ ידי פעילים הינדים, שהתאמנו במחנה במשך שבועיים, טען אתמול העתון "אינדיפנדנט" היוצא בבומביי. חנויות של הינדים במרכז בו־ מביי הוצתו אתמול בידי מוסלמים. מהמשטרה נמסר, כי מספר אנשים נהרגו בדהאראווי, שכונת עוני גדולה מדרום לנמל התעופה של בומביי. מאז הריסת המסגד המוסלמי נהרגו כ־4 oo אנשים כתוצאה מאלימות בין הינדים למוסלמים. המקומות שנפגעו ביותר היו בו־ מביי וסביבות מדינת מהרשטרה, שם נהרגו 125 אנשים מיום שני. האלימות התפשטה גם לאזורים שיחסית לא הושפעו מהריסת המסגד באיודיה. המשטרה במדינה הצפון מזרחית של אסאם

מסרה, כי לפחות 25 בני אדם נהרגו, כאשר מוסלמים השתוללו באיזור הסמוך לגבול עם בנגלדש. בבומביי נהרגו שלשום יותר מ־4 o בני אדם, כאשר הינדים ומוסלמים התנגשו אלה

באלה והשליכו בקבוקי תבערה ואבנים. שביתה כללית, עליה הכריז הקונגרס במחאה על הריסת המסגד, שיתקה את החיים בכל רחבי הודו. מנהיג המפלגה ההיג־

דית, לאל קרישאן אדוואני, מנהיג המפלגה בפרלמנט, מורלי מאנוהאר ג׳ושי, נשיא המפלגה ובכירים אחרים נעצרו אתמול באשמת הסתה לאלימות. בבנגלה־דש הפכה השביתה

הכללית לגל של מהומות. אדם אחד נהרג ויותר מ־s oo נפצעו בהתנגשויות בין מוסלמים להיגדים. מוסלמים שרפו לפחות 30 מקדשים ברחבי המדינה, הציתו בתים של הינדים ובזזו את

רכושם. בפקיסטאן נהרגו אתמול לפחות תשעה הינדים, ביניהם חמישה ילדים ואשה שנשרפו למוות בביתם במחוז באלוצ׳יסטאן, במערב המדינה.