⁨⁨חדשות⁩, 28 אפריל 1992⁩ — זו כבר אופרה אחרת. בעברית [⁨כתבה⁩]

זו כבר אופרה אחרת. בעברית

״המסע לפוליפוניה" - אופרה לכל המשפחה בשפה העברית - תועלה בעונה הבאה באופרה הישראלית החדשה, בבימויו של יובל זמיר. בתכנית עוד חמש אופרות בבכורה בארץ

שרון קlטור

שמונה אופרות, מהן חמש שטרם הועלו בארץ, יועלו בעונה הבאה באופרה הישראלית החדשה. כך מסרו יו״ר ההנהלה הציבורית של האופרה, אמנון רובינשטיין, ומנכ״ל האופרה, אורי עופר, במסיבת עיתונאים שנערכה אתמול. במסגרת ההפקות החדשות

יועלו "אדומנאו" של מוצרט, בבימויו של דייוויד אולדן ובניצוחו של גארי ברטיני; "קוולריה רוסטיקנה" של מסקני; ה״ליצנים" של ליאון קווילי, בבימויו של כריסטופר אולדן ובניצוחו של יורם דוד; "הספר מסיביליה", מאת רוסיני, בבימויו של דריו פו ובניצוחו של סטיבן סלואן; ו״המסע לפוליפוניה" - אופרה לכל המשפחה - מאת המלחין הישראלי ריצ׳רר פרבר, ובבימויו של הזמר והשחקן יובל זמיר. תהיה זו האופרה הראשונה שתועלה בעברית. הבולטת מבין ההפקות החרשות היא האופרה "אאידה" של ורדי, בהפקה משותפת לאופרה הישראלית ולפסטיבל ישראל-יר־ ושלים. האופרה תועלה בתיאטרון הרומי בקיסריה, בניצוחו של דניאל אורן ובבימויו של פרנקו

דה־בוסיו. "אאידה" תועלה על־פי הפקה של הארנה מוורונה, וישתתפו בה זמרי אופרה מהשורה

הראשונה בעולם. בעונה הבאה, שתהיה הגדולה ער היום, מתוכננות 80 הצגות

באולם נגה ועוד שמונה . באמפיתיאטרון בקיסריה - כ־2 o הצגות יותר מן העונה שעברה. מלבד ההפקות המרכזיות, מקיימת האופרה סדרת קונצרטים ווקליים בשיתוף עם תזמורת ראשון לציון, תזמורת הבית של האופרה. במסגרת זו יועלו "האופרה הרוסית" בניצוחו של גארי ברטיני, אורטוריה מאת סטרווינסקי, בניצוחו של אנטוני ניומן, ומיסה בדו■ מינור של מוצרט, בניצוחו של אבי אוסטרובסקי. האופרה תקיים גם השנה קונצרטים והפקות פתוחים לקהל, במסגרת סדנאות הקיץ לזמרים, בהן ישתתפו זמרים ומורים מהמטרופוליטן אופרה בניויורק. האופרה הישראלית, שקלטה לשורותיה עולים חרשים רבים, תעבור למשכנה החדש רק ב־94', וער אז תיאלץ להסתפק במשכנה . הנוכחי בתיאטרון נגה שביפו. עם המעבר, מבטיחים מנהלי האופרה, ישופר הגיבוש האמנותי ויוזלו הכרטיסים. את העונה הקודמת מסיימת האופרה עם גירעון מצטבר של 700 אלף שקל משנת הקמתה, 85׳. רק שישה אחוזים מתקציבה מממן משרה החינוך והתרבות, ויותר מ־s o אחוז ממנו מקציבה עיריית תל־אביב.