⁨⁨חדשות⁩, 13 מרץ 1992⁩ — יlמ! הנllבוע [⁨כתבה⁩]

יlמ! הנllבוע

שעת הליצנים הגיעה, ומי שלא יכופף את הראש, צפוי לו שבוע קשה מנשוא. משפחות

טל וגלעד יחגגו במלוא המרץ. אברי גלעד יגיש שעתיים של "מעשה באוזן המן", כך שם התכנית המיוחדת לפורים ביום רביעי. נאום הנער: "זה פשוט נראה לי כמו שם הולם לתכנית. יהיו בה המון הכרזות על מסיבות ומבצעים מיוחדים לפורים, וטוב, אולי בכל זאת גם איזה מעשה באוזן המן, אבל קשה לי להאמין". השעות הקטנות של הלילה יקלטו אל חיקן את ארז טל לארבע שעות ליליות ששמן "מתפרפורים". למחרת יורידו מהבוידעם את "מה יש" האלמותית במסגרת שעתיים של לקט מתכניות ישנות. גלעד: "אני דווקא נגד החייאת ההיסטוריה, ואני תוהה אם זה עומד במבחן הזמן". ודאי שכן.

שמואל וילוז׳ני נבחר להצעיד את התכנית "משולש" שמשודרת בכבלים במרתון התכניות לכבוד פורים. וילוז׳ני ינחה דיון בחברת עצמו בנושא ״דפוק את היהודים - כן או לא?" הוא (וילוז׳ני) יאייש

כורסת המנחה ואת כיסאותיהם של שני המרואיינים וינסה לקבוע האם בייקר אמר או לא אמר את המשפט המלוכלך ההוא. ואלה שהולכים לנצח במרתון המתיש הזה ולזכות, לפחות, בפרס המקוריות, הם טל פרידמן ומשה פרסטר שיגישו את "ערב טוב אוגנדה", תכנית של שעה שתעשה פרודיה על "ערב טוב ישראל", במהלכה ישודר ביקורו של מארק קנופלר, איש הדייר סטרייט,

בבסיס צבאי. פרידמן יגלם את קנופלר, ופרסטר יהיה החייל שמתלווה אליו ומנסה למכור לו ציוד צבאי. פרידמן־קנופלר יתעניין דווקא בדרכים להגיש ולת״ם ולקבל החזרי נסיעות. עוד בתכנית: פינת ראיונות עם הרצל שיבקש להקשיב ללהקת ה״הטראש ובתולת הים", ועם רפסנג׳ני נשיא איראן שיבקש לשמוע את "הקיץ האחרון". פרסטר: "ולא ניתן לו, כי נמאס

כבר מהשיר הזה". שתיים מתמודדות על המשרה החדשה של הגשת מגזין טלוויזיה חדש בכבלים להורים ולילדים. את "קנגרו" מביים אריק דור־דוידוביץ׳ ("קול הפופ") לחברת תבל. סימה אלה שהיתה חברתו לחיים של אהרן בכר, ומירי פילוסוף, אשתו של צוף, הן המתמודדות. בתכנית יהיו כתבות, ראיונות, פינה

קבועה עם רופא ילדים, פינה קבועה עם ילד שימליץ על סרט או ספר או הצגה $ו משהו אחר. המגזין ישודר אחת לשבוע. מועד יציאתו לא נקבע. "חבורת הצב המעופף זה הולך להיות השוס הבא, לפחות על הנייר. זוהי סדרה חדשה מצוירת לילדים ומדובבת לעברית מאנגלית. העלילה מתרחשת בפלנטה אחרת, שם מתגוררת נסיכה, והיא הממונה על המשך החיים באותו כוכב ומאוימת כל העת על־ידי כוחות האופל. החל מה־ 24.3, בכל יום שלישי. 26 פרקים. יש.

יצחק נבון מצטרף לחינגת גירוש ספרד. "הקשר הספרדי", בכיכובו, הוא רק פרק ראשון מתוך סדרה של שבעה פרקים הנושאת את השם, "ירושלים אשר בספרד", ועולה למרקע הכללית. יגאל לוסין תסריטאי ובמאי, דני ברנע צלם, ונעמי קפלינסקי מפיקה, התלוו באביב שעבר אל יצחק נבון במסעו לספרד. נבון, שיגיש חמישה מתוך שבעת הפרקים,

לקח את הצוות אל אתרים היסטוריים. לוסין: "ירושלים למע־ שהחורשה מספרד, ואנחנו חיפשנו את ירושלים שהיתה בספרד. חשבנו שנבון הוא האיש המתאים למסע, ולא טעינו".

המסיבה של יוסי ס-א<־ תתקיים ביום חמישי בלילה ברשת ב׳. בעל הבית יתחפש לשקיק תה. מאזינים יורשו להיכנס לשידור רק אם תהיה להם מעשיה מבדחת לספר. סיאם: "כבר עשיתי המון מסיבות".

וארז טל שהרי לא נכבה את האור בלעדיו, הוא המנחה של התכנית "יתוש בראש" לפורים שתשודר ביום חמישי בגל״ץ (שידור חוזר בשבת שאחרי).

בצוות האורחים מנחם זילברמן, נתן דטנר, מני פאר ויאיר ניצני. טל ישאל, למשל, "מהו סוד פעילותה של הפטריה היפנית", "למה הפתח במכנסיים נקרא חנות", "מי, כיצד ולמה המציאו את הסושי" וגם יבקש "הסבר בכמה משפטים ברורים לשיטת השביעיות". יהיה פנאן. הגר רם