⁨⁨חדשות⁩, 1 מאי 1991⁩ — חריש מעכב מינוי בנו שר אחד מחכמי ש״ס ליו" ר בזק [⁨כתבה⁩]

חריש מעכב מינוי בנו שר אחד מחכמי ש״ס ליו" ר בזק

עקיבא אטון הוא בנו של שבתאי אטון ממועצת חכמי התורה. חריש: האב מכהן בגוף שמינה את רפאל פנחסי לשר התקשורת, וספק אם פנחסי יכול למנות את הבן •

דוברו של שר התקשורת הכחיש שמינו■ אטון נכפה קר פנחס׳ על־ידי מועצת חכמי התורה של ש״ס

שlקי לבטן, דניאל אביב

בחירתו של עקיבא אטון לתפקיד יו״ר דירקטוריון בזק, שהיתה אמורה לעלות אתמול להצבעה, נדחתה למחר. היועץ המשפטי לממשלה, יוסף חריש, פנה ליו״ר היוצא, יורם אלסטר, ויעץ לו כי הנושא לא יובא בינתיים להכרעה. חריש מסתייג ממינויו של אטון - ממקורביו של שר התקשורת, רפאל פנחסי, ובנו של חבר מועצת חכמי התורה של ש״ס, שבתאי אטון. לדברי חריש, האב מכהן בגוף שמינה את פנחסי לשר, ולכן ספק אם יכול פנחסי למנות את הבן ליו״ר דירקטוריון בזק. הוא הוסיף, כי איננו בטוח שיוכל להגן על הליך זה בבג״ץ.

גם בשיחה עם פנחסי הביע חריש את הסתייגותו מהמינוי. דוברת משרד המשפטים, אתי אשר; "חריש צלצל לפנחסי וביקש לא לעשות עדיין כלום במינוי, מכיוון שלפי הנחיה שהוציא לפני כחודשיים בעניין מינוי דירקטור לחברה ממשלתית, עולה על פניו כי המינוי נגוע בשיקול זר". בתחילת הדיון בדירקטוריון הודיע אלסטר על סיום כהונתו. "מצאתי לנכון לבקר את הדרך שבה טופל נושא מינוי היו״ר הבא, ודי לחכימא ברמיזא", אמר. שלשום סיכמו שר האוצר, יצחק מודעי, ושר התקשורת, רפאל פנחסי, על מינויו של אטון כמחליפו של אלסטר. בתמורה למינויו של אטון, מועמדו של פנחסי, הכניס מודעי שניים ממקור־

ביו לדירקטוריון בזק - זאב רפואה, לשעבר מנהל רשות החברות הממשלתיות, ויוסף ורדי. דוברו האישי של שר התקשורת, יוסי חן, הכחיש שמינוי אטון נכפה על פנחסי על־ידי מועצת חכמי התורה של ש״ס. נודע, כי פנחסי חושש שאטון לא יהיה מסוגל לתפקד בחברה גדולה כבזק. בידיעות שפורסמו נאמר כי פנחסי התנגד למינוי, אך לא יכול היה להתעמת עם אביו של אטון, ולכן אף פנה למודעי וביקש ממנו להציג שוב את מועמדותו של אלסטר לתפקיד. בש״ס חוששים כי העיכוב בבחירת היו״ר עלול להביא לבחירת

רפואה לתפקיד. גורם בכיר המקורב לשר התקשורת אמר, כי למרות הסתייגותו של חריש יעלה פנחסי את מועמדותו של אטון לתפקיד.