חדשות, 13 מרץ 1990 — יו״ר איגוד הטייסים הורד בדרגה עקב מעורבותו בתקרית אווירית [כתבה]
יו״ר איגוד הטייסים הורד בדרגה עקב מעורבותו בתקרית אווירית
׳!חאירפאל׳
טייס המשנה, בנו של היועץ המשפטי חריש, לא יורשה להשתתף בטיסות
עונשים כבדים במיוחד הוטלו על צוות מטוס בואינג 747 של אל על, שהיה מעורב לפני כשבועיים בתקרית חמורה מעל האוקיינוס האטלנטי, במהלכה סטה המטוס מג־ תיבו והתקרב בצורה מסוכנת למטוס ג׳מבו של בריטיש־אירווייז. העונשים עשויים לגרום בימים הקרובים למתחים בחברה. דובר אל על מסר, כי קברניט המטוס, יו״ר איגוד הטייסים הישראלי, יצחק גונן - מבכירי טייסי החברה - הורד לדרגת קצין ראשון, וישמש מעתה טייס משנה. בכדי לשוב לדרגת קברניט, יצטרך לעבור הסמכה מחודשת. יצוין כי גונן התפרסם כאחד ממתנגדיה החריפים של
הנהלת החברה. טייס המשנה באותה טיסה, קצין ראשון דרור חריש בנו של היועץ המשפטי לממשלה - לא יוכל להשתתף בכל טיסה מסחרית, בטרם יעבור מחדש אימונים ומבחנים. חבר הצוות השלישי, מהנדס טיס בחברה, נענש באופן דומה. לאחר שהתקרית נבדקה על־ידי קברניט החברה, יוסי טויסטר המשמש קצין בודק כרגיל במקרים כאלה - הועבר הנושא על־פי המלצתו לוועדת חקירה בהרכב של שני טייסים ומהנדס טיס. הוועדה מנתה על־ידי סמנכ״ל החברה, עמוב עמיר, שקיבל את ממצאיו של טויסטר, והסיק כי הצוות היה אחראי לתקרית. עמיר הודיע, כי יאמץ אח המלצות הוועדה בנושא שיפוריב בנהלים ובציוד. את ההכרעה בנושא העונשים שיש להטיל על אנשי הצוות העביר לראש אגף מבצעי אוויר בחברה, אריה עוז, וזה בחר בעונשים האמורים.