⁨⁨חדשות⁩, 11 ינואר 1990⁩ — דרעי: עלילה; לא נכון שאני מממן ושויות רק אם ש״ס תיהנה מנר [⁨כתבה⁩]

דרעי: עלילה; לא נכון שאני מממן ושויות רק אם ש״ס תיהנה מנר

משה פרל

ליבאי בוועדה לביקורת המדינה: בן־פורת תבדוק את חלוקת הכספים

"זו עלילה, שאני כאילו מסכם עם ראש רשות מקומית שמשרד הפנים יעביר הקצבה לרשות, בתנאי שחלק מהכסף יועבר למוסדות המקורבים לש״ס", אמר אתמול שר הפנים, אריה דרעי, בדיון מיוחד בוועדת הכנסת לביקורת המדינה. הוועדה קיימה דיון בעקבות תלונות של סגן ראש עיריית ירושלים, ארנן יקותיאלי (ו־צ), וחבר המועצה, שמואל מאיר (מפד״ל), שלפיהן העביר דרעי 100 מיליון שקל בניגוד לחוק, באמצעות רשויות מקומיות, למוסדות המקורבים לש״ס. יו״ר הוועדה, דוד ליבאי, זימן לדיון את מבקרת המדינה, מרים בך ־פורת, את השר ואת שני המתלוננים, אולם הללו לא באו. דרעי אמר בישיבה, שמאז החל לעבוד כמנכ״ל משרד הפנים, ב־B6', הפסיק את הנוהג של הזרמת תמיכות ייחודיות לעמותות ברשויות מקומיות. "שום עיסקאות לא נעשות בחדרי חדרים וכל החלטה על תמיכה ברשות מקומית נעשית בפומבי",

אמר השר. היו״ר ליבאי הודיע, כי מבקרת המדינה תאסוף את הפרוטוקולים של ועדות התמיכה של הרשויות השונות ותבדוק את שיטת חלוקת הכספים. חברי הוועדה גינו את שיטת הקצאת הכספים הייחודיים גם על־ ידי המפלגות הגדולות.

ח״כ אברהם בורג (מערך) אמר, שמנהיגי מפלגתו הרצים עם פנקס צ׳קים אחרי הדתיים כשמתעוררת בעיה פוליטית, ראויים לגינוי. ח״כ ראובן ריבלין (ליכוד) אמר, שבערים נעשות עיסקאות על בסיס פוליטי לחלוקת כספים בין מוסדות מקורבים. ח״כ חיים אורון (מפ״ם): "הדבר החמור הוא הקצבת סכומי כסף לכל ח״כ על בסיס פוליטי, לחלוקתו למוסדות מקורבים". ליבאי הודיע, כי אם בתקציב הבא ימשיכו לתת תוקף לשיטה הפסולה של חלוקת הכספים הייחודיים, יצביע נגדו.