⁨⁨חדשות⁩, 4 מרץ 1987⁩ — תקליטים שרון מולדבי מר מפתוס [⁨כתבה⁩]

תקליטים שרון מולדבי

מר מפתוס

״חפצי□ אישיים״ - נעמי שמר ומשה בקר. סי־בי־ אס

יחסי הציבור טרחו להדגיש את אופיו התל־אביבי של "חפצים אישיים", אבל כותרת האלבום הרבה יותר משכנעת. פרט ל״גג" ול״תות" - בהם העיבודים הופכים את תל־אביב לעיר אמריקאית טיפוסית, למרות הסלנג המיותר - השירים האחרים אכן אישיים. הם מצליחים לעורר תחושות גם אצל מי שחי בתל־אביב, ולרוב נאלץ לחפש ריגושים מוסיקליים אמיתיים מעבר לים. ארבעה עשו במלאכה. נעמי שמר כתבה והלחינה. משה בקר שר. גרי אקשטיין ועדי רנרט אחראים להפקה המוסיקלית ול■ עיבודים. התוצר המוגמר מעיד על המחשבה,. הכבוד וההשקעה שתרמו ארבעתם. העברית של שמר רהוטה וקולחת. הלחנים הקליטים משרתים בנאמנות את הטקסטים. שמר משרטטת

רקמות חיים בדייקנות וברגישות. נזהרת מלצבוע אותן בשחור לבן, ודווקא משום כך מקבלת האפרוריות הכוללת (התקליט זכה לעטיפה הולמת) עוצמות של כנות. היא כותבת על יחסי הורים ובנים בגילים

שונים, על עבר ועתיד המתמזגים להוויה מעורפלת, לעתים מאיימת. עורכת סיכומי ביניים לרגעי אושר, תחושות החמצה ולבטים. קצת מרגיז להיתקל בעקיצה כ״חולצה כחולה, והיא עולה, עולה המון", אבל מיד בא הוואלס הנפלא ב״פרלוד", ריקוד עם המוות בקלילות מעוררת התפעלות. בקר מגיע לשירים חף מפתוס. קולו ערב ומקרב. בניגוד להופעתו ב״סיבה למסיבה* הוא נצמד להגשה צנועה. יודע להוביל שירים לשיאים הנכונים. הגיוון והעושר בעיבודים רחוקים מליצור עייפות או עומס, ורעיונות יפים מושחלים כמעט בכל שיר. רנרט ואקש־ טיין נזהרו מהיסחפויות אפשריות לשמאלציות או בומבסטיות. כדאי לטרוח ולהקשיב. אלבום מעולה בתחומו. חובה למי שהמלים "זמר עברי" מגדירות את טעמו המוסיקלי.