⁨⁨חדשות⁩, 5 ינואר 1987⁩ — חתואל התלונן: כדי להתפרנס אצטרד להיות אנטי־סטוטיב׳ [⁨כתבה⁩]

חתואל התלונן: כדי להתפרנס אצטרד להיות אנטי־סטוטיב׳

משפחתו של אלוף ישראל בסיף, החשוד בהברחת הרואין,טוענת שהכול מבוסס על עדות־שקר של נרקומן. אבל בעכו, עירו, מזכירים שהאלוף כבר ישב בעבר בכלא על פריצה ומכות. "בכל מקרה, את שמו הטוב כבר הספיקו להרוס״

אדי גל

הידיעה על מעצרו של יצחק חתואל, אלוף ישראל בסיף, כחשוד בפרשה של יבוא הרואין ואיום ברצח, הפתיעה את מכריו הרבים בעכו. החברים ובני המשפחה מסרבים להאמין, אבל היו בעיר גם כאלה שהמעצר לא הדהים אותם. "זו לא הפעם הראשונה שהוא מסתבך בפלילים. הוא ישב עשרה חודשים על פריצה ומכות, והיה לו תיק נוסף על תקיפה. אי־אפשר לדעת למה הוא מסוגל", טוען מכר ותיק שמסרב להזדהות. בכלל, קשה מאוד למצוא היום בעכו מישהו שיאמר מלה על הסייף, וגם יסכים להזדהות. "קשה לדעת איך תיגמר הפרשה. אז בשביל מה לנו צרות", הייתה התגובה האופיינית. בשבת היה חתואל אמור להשתתף בתחרות סיוף בעכו, יחד עם אחותו לידיה. הוא לא הופיע. לידיה הפסידה ברומח בפעם הראשונה מזה חמש שנים. יצחק חתואל (24) הוא גיבור מקומי בעכו. מוכר לא פחות מעמוס ברנס למשל. במשך השנים הביא כבוד לעיר, אליפויות ישראל בסיף ובעיקר תואר סגנות באליפות העולם שהתקיימה במרס השנה בפריז. בעכו יודעים להעריך הישגים כאלה. "כאשר הוא נכנס לבית־קפה קופצים עליו ישר שבעה מלצרים. נותנים לו כבוד. לא היה חסר לו כלום בחיים. הוא איש חביב, נוהג לומר יפה שלום לכולם. לא שחצן", מתאר אותו אחד ממכריו. יצחק, השישי מבין תשעת ילדי

חתואל, מתגורר עם אמו בדירה ברחוב הרצוג. משפחת חתואל היא משפחה של סייפים. האח חיים - מאמן, יצחק ולידיה הם האלופים. לפני כשבועיים פשטו לדירה בלשים עם כלבי גישוש. חיפשו כנראה סמים. גם במקום עבודתו במועדון פנורמה ערכו חיפוש. לדברי אחיו אורי לא מצאו כלום. המשפחה

טוענת כי כל הסיפור הוא עלילה מתוכננת היטב. "יש לנו איזה שונא שרוצה להפיל את יצחק. תכנן את שקריו היטב, אך הכול בעצם מבוסס על עדותו של נרקומן. ליצחק יש 15 עדים המאשרים את האליבי שלו לגבי הלילה בו, כביכול, איים על אלקיים. עדותו של אלקיים מספיקה להארכת המעצר אך

לא להעמדה לדין", טוען אורי חתואל. בליל החיפוש לא היה יצחק בביתו. למחרת התייצב לחקירה במשטרה ומאז הוא עצור. הרבה נכתב על הסתבכותו הכספית של יצחק חתואל. אחיו אליאל. בעל המועדונים צ׳ק־פוסט ופנורמה, טוען שהדברים חסרי בסיס. "יצחק ניהל לי את מועדון פנורמה תמורת שכר. אם המועדון בקשיים, אז אני בצרה ולא הוא", אומר אליאל. יצחק חתואל פתח לפני שלושה חודשים גם בית־ספר לדוגמנות. בעכו טוענים שהעסק מצליח ונושא רווחים. חתואל אמר בראיון למקומון "צפון אחד", לפני שמונה חורשים, כי הוא מסובך בחובות. "היה לי דיסקוטק במפרץ. בגלל הספורט הזנחתי אותו, העסק התמוטט ונכנסתי לחובות", אמר. יצחק לא היה מרוצה מהתמיכה שקיבל ממוסדות הספורט, למרות הצלחתו הבינלאומית. באחד הראיונות שהעניק, ציין כי נאלץ לנהל אורח חיים אנטי־ספורטיבי כדי להתפרנס. "אם הייתי צריך לסמוך על תמיכת מוסדות הספורט, הייתי מת מרעב", נהג לומר. אוריאל בר־יוסף, איש סיף בכיר בעולם ומאמן דקר בארץ, אומר: "אני מכיר את חתואל מגיל שש. זה אדם שלא מעשן ולא שותה. יש לו כוח רצון אדיר ודרישות עצומות מעצמו. אם חתואל לא יוכל להשתתף באולימפיאדה ויימצא אשם זו מכה קשה לענף". בר־יוסף מדבר על חתואל בכאב. ״יצחק היה מסוגל לזכות בסיאול 88׳ במדליה. הוא בנוי כטיפוס לוחם עם טכניקה מבריקה ומהירות".