⁨⁨חדשות⁩, 31 דצמבר 1986⁩ — ברץ במרנוד עם רישום הגיורת [⁨כתבה⁩]

ברץ במרנוד עם רישום הגיורת

בהוראת בג״ץ עליו לרשום את שושנה מילר כיהודייה עד יום שני. כעת הוא שוקל שלוש אפשרויות: להתפטר מתפקידו כשר הפנים ולחזור אליו אחרי שמילר תירשם כיהודייה, להתפטר כליל מהממשלה; לצאת לחו״ל ובהיעדרו, ימלא את מקומו שמיר, שירשום את מילר

אמנוץלוי

שר הפנים, יצחק פרץ, נקלע למבוכה קשה בעקבותיה הוא עלול להתפטר מתפקידו. הסיבה: עד יום שני חייב הרב פרץ לקיים את החלטת בג״ץ ולרשום את סוזן מילר, הגיורת הרפורמית, כיהודייה. אם יקיים את הפסק של בית־ המשפט, הוא עלול להסתכן בביקורת חריפה מאוד מצד רבנים ברחוב החרדי. אם לא יקיים את הפסק, הוא מסתכן בביזיון בית־המשפט העליון. אתמול נכשל ניסיון לצאת מהמבוכה על־ידי העברת תיקון בוועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת. על־פי הנחיה של הרב שך, מנסים בש״ם למצוא נוסחה שתאפשר רישום מילר כיהודייה, אבל יישמר סימן שיאותת לרושמי הנישואין כי מדובר בגיורת. בוועדת חוקה ניסו אתמול חברי

ש״ס להעביר תיקון, שיקבע, כי בתעודת זהות יירשם גם לאום קודם, וכי תעודת הזהות איננה מסמך מחייב מבחינת ההלכה. הרב פרץ נפגש בעניין זה אתמול עם יצחק שמיר, וטלפן לשרים שרון ולוי. כאשר הודיעו ששת חברי הליכוד בוועדה, כי הם מוכנים לתמוך בהצעה, התברר לפרץ כי יש לו בעיה בביתו שלו: ח״כ יעקב יוסף, בנו של עובדיה יוסף ואיש האופוזיציה הפנימית בש״ס, בא לוועדה כדי לטרפד את התיקון של פרץ. יעקב יוסף יחד עם אבנר שאקי מהמפד״ל הודיעו כי הם מתנגדים לתיקון. גם הרבנים הראשיים, איתם נפגש שאקי, הודיעו כי אינם מוכנים בשום אופן שפרץ ירשום את מילר כיהודייה, והם לא יקבלו אף סימן או הסתייגות בעניין זה. כדי למצוא מוצא מהסבך הגיעו אתמול לכנסת השר פרץ ועוזריו, ונפי

גשו עם ראשי הליכוד. אתמול בלילה נסע פרץ לביתו של הרב שך, וקיים התייעצות טלפונית גם עם חכמי התורה של ש״ס.

השר פרץ לא מוכן לענות לשאלות בנושא, אך בש״ס אומרים כי לרב פרץ שלוש אפשרויות: האחת - להתפטר מתפקידו כשר הפנים, אבל לא להתפטר מן הממשלה, ואחרי שמילר תירשם כיהודייה, לחזור לתפקידו. השנייה - להתפטר כליל מן הממשלה. ההערכה היא כי פרץ לא נוטה לקבל צעד כזה. הרב שך עצמו מתנגד לפרישה מן הקואליציה. האפשרות השלישית - הרב פרץ ייצא לחו״ל, ובהיעדרו, ימלא את מקומו ראש הממשלה יצחק שמיר, שירשום את מילר. היום יצטרך שר הפנים לעלות על דוכן הכנסת, ולענות על שאילתה של ח״כ שולמית אלוני, התובעת לדעת האם הוא מתכוון לבצע את פסק־הדין של בית־המשפט העליון. ההערכה היא שפרץ יתחמק ממתן תשובה ברורה, וינסה להרוויח זמן עד יום שני.