⁨⁨חדשות⁩, 17 אוקטובר 1986⁩ — חדשים [⁨כתבה⁩]

חדשים

יוסר בולוף, בר״יוסף, רון בארת'

1. מכיכר השוק הישן - יוסף בולוף (מיידיש - יוסף כרוכט, זמורה ביתן, 33 עמ׳>. אוטוביוגרפיה מקורית של השחקן היידי יוסף בולוף. 2. הסוכן - יגאל לב (כתב, 264 עם׳). סוכן ישראלי שהיה שתול בביירות מסיים תפקידו עם פרוץ מלחמת לבנון מחשש שזהותו תיחשף. 3. רגע ברוח - אנדרה בריגק (תרגום: צילה אלעזר, מעריב, 298 עמ׳>. ספרו השלישי המתורגם (אחרי עונת יובש לבנה ושמועות על גשם) של הסופר הדרום־אפריקאי המבקר את מדיניות ארצו. רגע ברוח מביא את סיפורם של לבנה ושחור, הנקלעים לג׳ונגל ומפתחים ביניהם מערכת יחסים אנושית ונוגעת ללב שאינה ניתנת להגשמה. מהיפים בספריו של ברינק. מומלץ. 4. טולה - טוני מוריסון (תרגום: אילה להב, כנרת, 128 עם'). ידידות בין שתי נערות המתבגרות יחד והתפרקותה אחרי פרידה. ספר שני לטוני מוריסון (שיר השירים אשר לסלומון), המשמשת עורכת בבית ההוצאה רנדום האום. 5. האופרה הצפה - ג׳ון בארת׳ (הספריד״ 213 עמ׳>. נכתב עוד לפני ספרו המפורסם סוף הדרך, כשבארת׳ האמריקאי היה בן 24. האופרה הצפה הוא יום בחיי עורן־־רין רווק הולל, המחליט להתאבד ולקחת איתו את הצמרת החברתית של

העיר. הסוף מפתיע, הספר מלא הומור שחור. מי שאהב את בארת׳ בספריו הקודמים לא יתאכזב. 6. חוף מוסקיטו - פול ת׳רו (זמורה ביתן, תרגום: יואב הלוי, 352 עמ׳>. הרפתקאות משפחת פוקס מארצות־הברית, הנודדת דרומה להונדורם עם אבי המשפחה הגחמני בראשה. עוד ספר בעברית של הסופר והאנתרופולוג האמריקאי המוכשר (האכספרם הפטגוני הישן, ג׳ק הקדוש). 7. בשלוש דרכים - יהושע בר־יוסף. (כתב, 182 עמי, 15 ש״ח). שוב דתיים. הפעם בחורה דתית בעיר חילונית, המתפתה, אך לא לגמרי, לעולם החופשי. רב המכר החדש של נעל אפיקורס בעל כורחו. 8. הריב על הסמל גרישה - ארנולד צוויג (תרגום: צבי אדר, זמורה ביתן, 319 עט', 22.50 ש״ח). חייל רוסי, ששמו היה גרישה, נופל בשבי בגרמניה, 1917. הוא בורח, נוטל לעצמו זהות אחרת ומתאהב באישה רוסייה. כשנתפס ונשפט הוא מגלה לשופטים את סודו, אך אין זה עוזר לו והוא מוצא להורג בגלל סרבולים ביורוקרטיים וויכוחים בין רשויות. הספר נכתב לפני עליית הנאציזם, אבל כבר מתריע מפניו. ספר חשוב של סופר חשוב. 9. נשים - רות אלמוג (כתר, 124 עמי, 11.06 ש״ח). נשים המסובכות בבעיות נשיותן ואישיותן הן גיבורות של סיפורי הקובץ. אלמוג מתארת אותן בתיו־ אווירה דחוסה של בדיחות. ספר קריא, מעניין חול יחסית.