⁨⁨חדשות⁩, 1 אוקטובר 1986⁩ — מה קורה בבנק המזרחי אלעזרלוין המנכ״ל החדש נכנס לעניינים [⁨כתבה⁩]

מה קורה בבנק המזרחי

אלעזרלוין

המנכ״ל החדש נכנס לעניינים

הדירקטוריון החדש של בנק חמזרחי מתכנס היום לישיבתו הראשונה, על רקע שמועות רבות בדבר שינויים הצפויים בבנק. השינוי הראשון הוא בעצם הרכב הדירקטוריון, ש־s מתוך 11 חבריו הם חדשים. בראשם המנכ״ל משה מן. הדירקטורים החדשים הם ברובם ידידיו של מן: פרום׳ שלמה אקש־ טיין מאוניברסיטת בר אילן (מן הוא יו״ר ועדת הכספים של בר אילן), חיים קוברסקי שהיה מנכ״ל משרד הפנים וגוריון מלצר מכור. הדירקטוריון יבחר יו״ר חדש. גם אם ייבחר חיים נדיבי שוב לתפקיד זה, יש להניח שיפרוש בעוד מספר חודשים. משה מן כבר מטביע את חותמו על בנק המזרחי. הוא נכנס פחות לפרטים מקודמו אהרן מאיר. מן מתרכז בנושאים עיקריים ומבקש ־ לרדת לעומקם. המשנה למנכ״ל, ־ עורך־דין מיכאל צבינרי, שמעמדו אצל מאיר היה חזק מאוד, מרגיש 7 עתה שהשפעתו פחתה. היו לו גם ו הרהורי פרישה, אולי לפתוח משרד ?

עורך־דין פרטי. מן נעזר גם במשנים האחרים, אך הוא מבקש לבצר לעצמו מעמד עצמאי. בחוגי הבנק

אומרים שאולי ימנה לעצמו עוזרים אישיים, למשל יועץ לעניינים בינלאומיים ויועץ כלכלי, וינטרל את

המשנים צבינרי, אלי אונגר ויצחק דוכן. מן מכחיש שמועות אלו. שינויים אחרים בבנק הם כבר בגדר עובדה. מן מבקש שיהיה לו קשר אישי עם מנהל יחידת המחשב עזרא בן כוכב: סגן המנכ״ל ירח ניסן, הממונה על בן כוכב, נפגע מכך. יש דיבורים על שינויים בניהול שלוחות הבנק בחו׳ל. לפני שבועיים נפגשו מן ונדיבי בחשאי בלונדון עם נשיא מק המזרחי בארה״ב משה קראום. מקור בבנק אמר כי כפגישה דובר על אפשרות שקראום יפרוש. מן הכחיש ידיעה זו, ואילו קראום הגיב: "אין תגובה'. אין ספק שאהרן מאיר הולך ומאבד את ההשפעה שעוד נשארה לו בבמק המזרחי. הוא כבר אינו חבר במועצת המנהלים, ומעריכים כי בקרוב יתפטר מראשות חברת הגג המחזיקה את השליטה בשלוחות הבנק בחו׳ל. אלו הן הערכות בלתי רשמיות, ונכון להיום ממשיך מאיר בתפקידים אלו. (רשימה ראשונה)