⁨⁨חדשות⁩, 5 אוגוסט 1986⁩ — בוטלו דוב ההאשמות נגד סא״ל (מיל.) וייס [⁨כתבה⁩]

בוטלו דוב ההאשמות נגד סא״ל (מיל.) וייס

אחרי חודשיים בכלא בדאלאס, באשמת קשירת קשר למכירת טילים לאיראן ועיראק, שוחרר רייס. יועמד לדין רק על אי־דיווח על כוונתם של אחרים לקשור קשר. בתום הפרשה ישוב לישראל

אכי גגאור (גיו־יורק) הקיבוצניק הישראלי לשעבר, סגן אלוף (מיל׳) זאב רייס, שוחרר בסוף השבוע שעבר מבית־המעצר בדאלאס, שם היה עצור כחודשיים. בשיחה שקיים עם כתב "חדשות", במשרדו שבנירג׳רזי, אמר: ’אם אני ואתה נשב ונדבר על גניבת גשר בר־ וקלין, אנו צפויים לחמש שנות מאסר. את האמריקאים זה לא יעניין שאי־אפשר לגנוב את הגשר. קשרנו קשר אז זהו זה, אנחנו אשמים". זאב רייס, לשעבר חבר קיבוץ גבעת ברנר, נעצר לפני כחודשיים כנירג׳רזי והואשם בקשירת קשר למכור טילי־כתף אמריקאיים גנובים מסוג "טאו* לאיראן או עיראק. במשך כחודשיים ישב בכלא בעיר דאלאס, ועתה מתברר שהתביעה האמריקאית ביטלה את רוב סעיפי האישום החמורים שבהם נאשם. "ביום חמישי האחרון', סיפר ריים, "הובאתי בפני השופט הפדרלי בדאלאס, ושם, בנוכחות התובע הפדרלי, הפקיד פרקליטי את סכום הערבות לשחרורי בסך 150 אלף דולר. לאחר שחרורי בערבות שלף לפתע התובע, להפתעת כל הנוכחים, מסמכים חדשים והודיע לשופט שהתביעה הפדרלית מבטלת את רוב סעיפי האשמה שהועלו נגדי, ולמעשה מבקשת כיום להעמיד אותי לדק רק על סעיף של אי־דיווח על כוונתם של אחרים לקשור קשר. "הם ביטלו את כל ההאשמות החמורות נגדי', אמר רייס, "ובסופו של דבר, לאחר כחודשיים של ישיבה בכלא, אני אעמוד כפי הנראה לדין בפני שופט בודד וללא מושבעים, בשל סעיף קטן בלבד". המשפט, לדברי דיים, יתנהל בניר ג׳רזי.

גיל סילווה, הנאשם השני בפרשה זו, שוחרר בערבות לפני כחודש, אבל ההאשמות המקוריות שהוגשו נגדו בדבר קשירת קשר למכירת נשק לאיראן, עדיין בתוקף. הנאשם השלישי בפרשה, האזרח הישראלי בן הבט, עדיין מסתתר בשוויץ, וב־

מידה ויגיע לארה״ב הוא צפוי להיאסר. רייס, שחזר לעבודה סדירה בעסקיו, נראה אתמול מאושש וחייכן. "הצדק האמריקאי הוא צדק לעשירים בלבד", הוא אומר. "מעולם לא סחרתי בנשק, לא עברתי שום

עבירה. לא היו קונים ולא היו מוכרים. התביעה ידעה שירדתי מכל העניין כבר בהתחלה". כשיגמור רייס עם הפרשה ויוכיח את צדקתו, הוא מבטיח לארוז את חפציו ולשוב לישראל. "לי אין כבר מה לחפש כאן", הוא אמר.