⁨⁨חדשות⁩, 17 פברואר 1986⁩ — אפורים, אבל במחוות [⁨כתבה⁩]

אפורים, אבל במחוות

מכבי יפו. השנה, עושה רושם, הם לא בונים על הצתה מאוחרת, מסע ההצלה החל כבר לפני מספר מחוורים. כאריזמה אין שם, אבל את שלהם הם עושים

רון בן הרצל

כשמדברים על תופעות בכדורגל הישראלי, קשה שלא להזכיר את מכבי יפו הקבוצה האפורה המדוברת ביותר. מה לעשות, שבע נשמות יש להם. מחזור 11. יפו עם 4 נקודות. היום, ששה מחזורים אחרי, הם עדיין מתחת לקו האדום אך רק הפרש שערים מפריד בינם לבין מכבי נתניה. אם היו מתחילים את הליגה מהמחזור ה־l2, יפו היו היום במקום שלישי. בשבת ניצחו את הפועל פ״ת. בתחילת העונה היו ביפו שני כוכבים בקנה מידה מקומי ותשעה פועלים בהפסקת צהריים. בא בן חור מזרחי והפך את הפועלים האפורים לברגים משומנים במכונה המתעוררת לחיים. אברהם בוטביקה, 23, אלמוני זו לא מילה. שש שנים בקבוצה הבוגרת. 11 מחזורים הספיק לתפקד בכל התפקידים ההגנתיים. בן חור הפך אותו לקשר דפנסיבי. "זה תפקידי מילדות. מאז שבא רוני פרי, התאפשר לי לשחק בקישור. בהתחלה, האימונים לא היו רציניים

ולכן לא הייתי בכושר, אבל עכשיו, כשהקבוצה רצה, רואים שיפור, הבט־ חון עולה". ומה יהיה הסוף איתכם? "אני חושב שנסיים במקומות 10-12. יש לנו פוטנציאל טוב, צרין־ להיות יותר ממושמעים ופחות מפונקים, לא לנצח ולנוח על זרי דפנה". בוטפיקה מדבר על רוני פרי. פרי, הבלם הקדמי, בן 23, הגיע מקרית אונו. מאז שהכניס מספרת למכבי

נתניה בשנה שעברה,\העיף אותה מהגביע - לא שמעו עליו. "בשבילי להשאר בקרית־אונו זה היה כמו לדרור במקום. יפו היתה בשבילי הכל או לא כלום". מהו סוד ההתאוששות שלכם? "המתכון הוא מאמן טוב והנהלה טובה. הגיע מאמן צעיר עם המון כדורגל וגם הנהלה מצוינת שמחזיקה אותנו. עכשיו אנחנו סוף סוף נראים כמו קבוצה. אם פרי ובוטביקה לא בדיוק שמות, אז יש מישהו מוכר ביפו - אורי סלימן, 33, אחד שכבר זכה באליפויות וגביעים, במכבי ת״א. "חששתי בהתחלה לעבור ליפו ואני עדיין חושש". אבל עכשיו כבר פחות. "ההנהלה דואגת לנו ואנחנו מחזירים. בן חור? אולי הוא לא מכיר טריקים מלוכלכים אבל יש לו ידע רב והוא עולה על הרבה מאמנים שהתאמנתי אצלם". סלימן מתגרה בטבלה: "אם נמשיך■ בקצב הזה, נסיים במקום החמישי, אבל אסתפק גם במקום 9־ 10. לא רוצה להיות במתח עד המחזור האחרון". אפורים, אבל בכותרות.