⁨⁨חדשות⁩, 27 אוקטובר 1985⁩ — אס כל־כו טוב, למה כרכו רע♦ [⁨כתבה⁩]

אס כל־כו טוב, למה כרכו רע♦

"קומפוט נעליי□" סרטו האחרון של יהודה ברקן ירד מהמסכים אחרי חמישה שבועות של הקרנה. במשרד ההפקות מתעקשים: הסרט הוא סיפור הצלחה

"קומפוט נעליים", סרטו של יהודה ברקן, ירד ממרבית המסכים בארץ אחרי חמישה שבועות של הקרנה. בשבוע שעבר הוא הוקרן בירושלים. מבט על לוח הסרטים מגלה את "קומפוט נעליים" ברעננה בלבד. על־פי אנשי המקצוע בארץ, הסרט נכשל בקופה. מאחר והמטרה של מי שעשה אותו הייתה קודם כל הצלחה קופתית, נראה שהכשלון חריף יותר. כישלון? יגאל שילון, שהגררתו בהפקת הסרט . היתה "יועץ": "כל הטופולים לא יעשו חצי מהסרט הזה. אולי זה אבסורד להגיר, אבל הסרט הוא הצלחה גרולה. בהשוואה לסרטים אחרים שהגיעו ל־2o־3 o אלף צופים, על 300 אלף אפשר לומר הצלחה. הסרט עבד יפה בלשון מקצועית, הוא רק עלה יותר מדי, (בין6 oo ל־7 oo אלף דולר) וזאת היתה הטעות המרכזית. אילו געשה בתקציב "עירית אירית" היה מרוויח."

עזרא שם־טוב. המפיק: "הסרט הוקרן בערים הגדולות כ־l s בתי קולנוע וירד אחרי 5 שבועות. בירושלים הוא המשיך שבוע שישי. ירושלים עושה מספרים שאף סרט לא עשה. עכשיו הסרט יוצא למקומות הקטנים, ואני לא חושב שאף סרט יעשה כמונו. לא "עירית אירית" ולא "רומן בהמשכים", הם יגיעו מקסימום ל־so־6 o אלף צופים. "קומפוט נעלים", כמה שהושמץ הגיע ל־3 oo

אלף". שבוע לפני שדובר על 300 אלף צופים, אמרו המפיקים כי ראו את הסרט 250 אלף. כלומר - 50 אלף צופים בשבוע אחר. מכל מקום, לרבר לא עולה כסף. איך מורידים סרט אחרי הצלחה כזאת? אהרון קנדל, מסרטי רועי: "החלטנו להוריד בכל זאת בשבוע החמישי, כרי לא להשאיר בתי־קולנוע בפריפריה עם

שבוע ריק. העברתי 14 עותקים מתוך 18 לפריפריה והם רצים אחרי שהסרט עשה את שלו בערים הגדולות. לא כדאי לבתי־קולנוע לסחוט סרט עד הסוף. גם המתיחה הגדולה, סרט שעשה 670 אלף צופים, רק בבן־יהורה רץ שמונה שבועות. פה היה הסכם לארבעה שבועות, כמה אפשר עוד למשוך? חדשות: איפה הקהל של המתיחה הגרולה? קנדל: הציפיות היו יותר גדולות, האמת, אבל זה דבר אחר וזה דבר אחר. ב״קומפוט נעליים" קהל של יומית וראשונה, היה ממש צעירים, ה״מתיחה" היתה לכל הגילאים, וההצגה השניה הלכה חוק. חוץ מזה, הזמן אחר ממה שהיה לפני שנה וחצי. מצב בתי הקולנוע השתנה. אני לא משווה את הסרט לסרטים אחרים בעיר אבל עברנו הכי טוב בעיר. צפנת ירון־לוי