⁨⁨חדשות⁩, 15 אוקטובר 1985⁩ — שיתקו אותה ברונוון [⁨כתבה⁩]

שיתקו אותה ברונוון

להקת "סיאם׳ חורה לארץ, אחרי ששה חודשים באנגליה. הערב אפשר לראות אותם בקולנוע דן

איציק יושע

כשהם עזבו את הארץ ללונדון לפני יותר מעשרה חודשים, השאירו כאן חברי להקת "סיאם" הרבה פיות פעורים, חלקם כועסים. אמרו עליהם "נערים עם אגו־ טריפ בשלב מתקדם". אחרי עשרה חודשים בלונדון, אחרי חיכוך עם תעשיית מוסיקה רצינית, הם נשמעים מפוכחים. ההרכב: ג׳ף שפירו - שירה וגיטרה, אדר גולרמן - כינור, ויולה וקלידים, יניב עצמון - כלי הקשה. הדובר הוא יפתח אורי, נגן הבס של הלהקה. ערב לפני ההופעה החוזרת הראשונה בארץ, הוא אומר: "חשוב שיהיה למוסיקאי במיוחד אגו. אחרת נראה שקשה להצליח. כשדיברנו על היחס המשפיל של בעלי המועדונים בארץ - זה •היה נכון לאז. עשו טובה שנתנו לנו להופיע. כאילו אמרו לנו ׳תגידו תודה שדופקים אתכם׳. עכשיו, מצאנו בקולנוע דן הרבה רצון טוב, וכוונות לעזור לנו להביא את המוסיקה שלנו כמו שאנחנו אוהבים." - שיחקתם אותה בלונדון? - "אני דווקא היותר פסימי בין חברי הלהקה, ואני אומר שמרגע שנחתנו בלונדון היינו כל הזמן בעלייה. שם לא תופסים מוסיקאים כאנשים לא־רציניים כמו שקורה לפעמים בארץ. ככה הצלחנו להקליט, ובקרוב ייצא תקליטון עם שלושה שירים שלנו. אנחנו גם מתחילים לעבוד עם הקרטל, שזו פריצת דרך חשובה למי שרוצה לעבוד בצורה מסודרת באנגליה. לא התעשרנו מההופעות שם, כי הכל הלך על הוצאות וכלים." - היתה שמועה כאילו תהיו להקת החימום ל"סוזי והבאנשיז".

- ״מבטיחים, וכמו בהרבה מקרים - זה לא יוצא לפועל. אולי אנחנו צריכים לבוא אליהם בפוזה אחרת. כלומר, לחכות שנצליח יותר, ואז נהיה שווים יותר בשבילם." - חימום ל״טוקסידדמון" בחיפה יכול להיות פיצוח - "זה רק מרחק קטן בדרך ארוכה." - השתנה משהו במוסיקה שלכם בשנה האחרונה? - "מהאוריינטליות קשה להשתחרר כמובן, כי גדלנו על זה בארץ. אבל אפשר לומר שיצרנו סינטזה בינה לבין סאונד של הפקות גדולות ששמענו בלונדון. אנחנו עם העין יותר אל המסחריות." - מישהו יבוא לראות אתכם הערב? - "לפי בעלי המקום, הטלפונים לא מפסיקים לצלצל מאנשים שמתעניינים בנו. הילד כנראה להיות כאן פיצוץ הערב."