⁨⁨דאר היום⁩, 17 דצמבר 1935⁩ — לזכר אליעזר .בן יהודה [⁨כתבה⁩]

לזכר אליעזר . בן יהודה

ביזמתו של "גדוד מגיני הלשון" נו־ נוסד בתל־אביב ועד מקומי שבמשך הימים יורחב לועד ארצי להכנת החגיגות לזכר אליעזר בן־יהודה, ליום השנה השלושה־עושר לפטירתו. הועד מורכב מה"ה: פרופסור נחום םלושץ, ד"ד א. רוזנפלד (בתת עבתת עולמית‭, (‬ד"ר שיטעה גינצבורג (אגוד להשלטת הלשון העברית‭, (‬ד"ד ש. ייבין(ועד הלשון העב־ תת‭, (‬הלל הרשושנים(גדוד מגיניהשפה) מ. אזרחי (לשוננו לעם‭, (‬הסופר אודי־ נובסקי, ד"ד גולדשטיין, י. הכהן (יבנה־ יודפת‭, (‬ובאי־כה מטעם אגודת הסופרים. הישיבה הראשונה התקיימה ביום א' בגמנסיה הרצליה _בתל־אביב, בה הרצה מר ה. הרשושנים על מטרות הוער כעת ועל יעודו לעתיד. בוכוהים השתתפו כל חבת הועד. החלט גם על סדור נשף אמנו־ תי , ספרותי והסברתי שבו ישתתפו אישי המפרות והאמנות. ההלט לפנות לועד הל־ אומי וליתר המוסדות שיקדישו את שבוע החנוכה לזכר אליעזר בךיהודה. שמענו כי "הקרן הקימת לישראל" החליטה לסדר יום סרט "אליעיזר _בן־יהו־ דה" לשם מפעל מסמם שעליו יקרא שמו של מחולל תהית לשוננו הלאומית.

בכל ערי הארץ ובמושבותיה ובנקו־ רות הקטנות ביותר, ואף בכל מרכזי היה־ דות העברית בתפוצות הגולה, נעשות הכנות מרובות לתוג את שבוע החנוכה לזכר הגבורה החשמונאית בעבר ותחית לשוננו הלאומית בהוד‭., ‬ ראש העיר מר דיזבגוף החליט כי תל־אב'־ב העברית תחוג השנה בפעם הרא

שונה ברוב פאר והדר את יום השנה המ־ סורתי לזכר אליעזר בן יהודה. בשנה זו תבליט תל־אביב את עבריףתה על ידי מפעלים גדולים לזכר בךיהודה. בכל הארץ תםודרנה חגיגות עבריות לזכר בךיהודה. הרצאות מיוחדות תתקימנד, לעורר ולהלהיב לקנאות ללשוננו. במכללה העברית, בכל בתי הספר וב־ כל המוסדות יערך " יום בךיהודה‭. "‬ העתונות העברית תוציא גליונות מיוחדים לזכר אליעזר בן־יהודה ותחוג את יובלה של העתונדת העברית: בחנוכה זו תמלאנה 50 שנה להופעתו של העתון העבתת הלאומי הראשון "הצבי" בעריכתו של אליעזר בן יהודה, הלוץ העתונות• העברית. הנוער העברי יבקר במקום מנוחתו

של בן־יהודיה בהר הזיתים, בירושלים, ששם הוקמה מצבה נאה על קברו על ידי "אגודות הנוער העברי" באמריקה. בשבוע החנוכהי . ונה היסוד להוצאת כל כתביו של בן־יהודה!גמירת המלון הגדול בשלשה עשר כרכיו ‭?)‬שמהם יצ־ או לאור עד עכשיו דק שמונה כרכים‭, (‬ יוחלט להעביר את הוצאת המלון מברלין לארץ־ישראל, יעובדו ויוכנו לדפוס יתר חיבוריו המדעיים, יודפסו מכתביו ויתר כתביו (עבודה עתונאית, לשונית וספרותית במשך יותר מארבעים שנה‭. (‬ 'בכל נקודת ישוב יקרא שם בן־יהודל, לאחד הרחובות, וכל העובר בו יזכר יום־ יום מה היא תובתו ללשוננו וימריצו למלאנה בנאמנות.