⁨⁨דאר היום⁩, 31 דצמבר 1934⁩ — _וגעש. ‭0 . .‬ ע _ עשוה י " ופ־ ינובסקה הגב [⁨כתבה⁩]

_וגעש. ‭0 . . ‬ ע _ עשוה י " ופ־ ינובסקה הגב

אין אנו סבורים שיש צורך להציג בפ־ ני הקהל את המזמרת רס־ינובםקה. הקהל מכיר אותה: תהילה מן הקונצרטים 'שלה, ואהר כד — מתפקידה באופירות, שהצי־ גה יהד עם גולינקין. הםופראנו הלירי שלה אינו נשכה על נקלה. — היש אמת בשמועות המתהלכות, גב' רפ־יגובםקה, שאת עומדת לצאת להוץ לארץ ? — אמת מוהלטת. אני מתכוננת לצאת לחוץ לארץ. — והאופירה מה תהא עליה י — לזה דואג גולינקין. הוא יוצא לוה"ל להרכיב אנסמבל חדש כדי להוציא שוב לפועל את הרפראואר המכיל את "כרמן ‭8" , "‬אידה" וכר, אותו־ המושך כל כד את הקהל. הוא יוצא תכף לגמר העונה. והעונה ההדשה ודאי תנותזז רק באוקטובר ‭. 1935‬הרי שיש לי זמן־ לקיים כמה ממש־ _אלות־לבי בין עונה לעוגה‭.. . ‬

והגברת רפיינובםקה מספרת לנו על הדעיון ההביב עליה, דעיוז השיר היהודי העממי, לא בתור לווי ע"י פסנתר לקול, אלא בתור קמר מוסיקה. שבה הקול הוא כנו ר ראשון . — לפני שנתים — מספרת לנו המזמרת — הייתי באנגליה. ערכתי קונצרטים במנציםטר ובלונדון, והשמעתי רפרטואר של שירים עממיים יהודים. באהד הקונצרטים במאנצ'םטר היה נוכה הגנרל משה כהן מסין. הוא בא לקונצרט במקרה‭... ‬ והתלהב כל כד מהרפרטואר הזה עד שקם ונשא נאום ציוני נלהב. הוא הזמין אותי לסין, לתת שם שורה של קונצרטים. והואיל ובסין יש הרבה יהודים הנוטים לציונות, מקוה אני שהקונצרטים שלי יעשו תמעולה דבר. שם. אני הושבת אי־ פוא לנצל את החופש שבין העונות ול־ תת את הקונצרטים בסין. כמו כן אסדר בנסיעתי זו קונצרטים באנגליה, בהולנד ובשווייץ, שמשם יש לי י הזמנות. — ולפני נסיעתה לא תתן לנו קונ־ צרט. י — כן‭... ‬בטרם אסע אערוך קונצרט־ פרידה. " רגע דממה. המזמרת *אומרת : ‭?-‬הייתי מצה לנסוע מכאן עם רפרטואר גדוש של זמרה ארצישראלית‭... ‬ אבל לצערי אין הוא גדוש כל כד. אנו מאהלים הצלחה למזמרח ונפרדים ממנה. א. ד.