⁨⁨דאר היום⁩, 24 אוגוסט 1934⁩ — ⁨Page 4⁩

במוצ"ש‭25, ‬ לאוגוסט ובמשד השבוע, בשעח ‭7. 20‬ -־ ‭9. 20‬ הדרמה הוולקנית שנחרצח מכור־־המה&כה חעולמי בהשתתפות לזלי הווארד, דוגלס פיירבנסס - פאול לוקס ומרגריט לינדסיי סרט נרנדיוזי בתכנו, במתיהותו ובעלילתו. השלאגר" של הברת וורנרב רוס, בשנת ‭" . 1933‬ בהצגות היומיות: . ברחוב _הנשיט זעשכחומ"

_^דלם‭_>_, ‬יוך ירושלים ממוצ"ש 25 לאוגוסט ובמשך כל השבוע — תכנית כפו-לה ובלתי רגילה — ‭. 1‬התחרות _אגרור לתואר צ'מפיון עולמי בין היהודי מקם בר ובין פרימו קרנרו הצי _מפיון העולמי הקודם צלום מלא ומדויק של כל מהלך הקרב מראשיתו ועד סופו. שיא המתיחות הדרמטית והטכניקה הקולנועית המודרנית. בהצגות יומיות: מלחמת העתיד

ז‭_?_, 071. ‬נדך ירושלים I ממוצ"ש 25 לאוגוסט ובמשך השבוע הרומנס המוסיקלי שעבר בהצלחה רבה בכל הארצות, ועבר בחצלחה בתל־אביב במשך שבועיס עמ יה‭!?‬בו_89 ־ ג9ודיח _הצו_&דט הקבלקדה דרך הדורות המוצגת בכח דרמטי, בעז אפי ובצלילי מוסיקה כובשים פעמים לערב בשעות ‭9. 20—7. 15‬ בהצגות יום: ‭?1 3. 20‬נ2ות ה9_בו § ;

מבחר גדול של ל ה י ‭1§‬ י ‭£1‬ ובזול‭|!!‬ ארונות עם צבע -־-־־"־"־־-־‭-"‬־־־-־־־-־־‭_5 2>000-‬א ‭" _, 1 |‬ ארונות עם פוליטור ־ ־־ ‭_5 2. 750 — —‬א" ‭!| ,, ‬ ארונות עם פוליטור 3 דלתות וראי 4250 *א"י י ‭!I‬ מזנונים עם פוליטור ‭2. 600——. — —‬ לא"י ‭I!‬ ד. קחנו ‭||‬ , רחוב ג'ורג בית זספ, יתשלם ! !

‭!"‬ הרשמת תלמידות למכינות ולמחלסות א, ב. בכל ימות החול בשעות 9־‭12—‬לפה"_צ במשרד הגמנפיה רחוב שטראום

בית הכנסת -שירת יעראל ירושלים " המזכירות פתוחה לסדור המקומות בביהכנ‭"_, ‬ם ובעזרת נשים, במוצאי שבח, ביום רביעי וחמישי בערב משעה ‭. 10 — 8‬ בל חברי המקהלה המרכזית, מתבקשים לבא ל"חזרה כללית" ביום השבת שעה 3 אהה"צ בביהכנ"ס. I

השירות הלאומית היונית _וזבניה _*אגדדום* תפליג ב־1 לספטמבר בשעה ‭4 '‬ אהה"צ מיפ י , לפיראוס ומרסיל — דרך בירות‭—. ‬ בשביל פרטים לפנות למשרד החברה, יפו, רחוב _בוסטריס מס' 12 טלפון ‭, 607‬ת. ד‭. 535. ‬ א. ס. כןוגדוחוריס י ‭"? "‬ י י ‭. ——‬•‭???‬ו ‭I'‬ ו י ‭_~1——^^0‬ו

‭_^ " _"‬ דר קיליאן בלום מומחה למחלות העצבים ורוח I (רפוי נפשי פסיכואנליזה) עבר מברלין ומקבל חולים בסליניסה שלו רחוב חנביאים, מול ביה"ההדסה" " בין השעות ‭12—10‬ לפנה"צ, — טלפ‭— . 1645. ‬ דירתו הפרטית: רחביה א' בית שרפשטין, רהוב אברבנאל, סמוך למגרש הטניס. ז ‭?8‬וו ‭?* 11??‬ו‭0<1‬ זו ?•וו ‭?0II??‬וו ‭__‬ וו ‭_ _41 —‬ ו! _ ?ו ‭__‬ ו

הפלה ‭*****‬ בצבור ‭*******‬ בימים הטובים _*תל־ םיטי אביב‭", ‬ רחוב נהלת בע בנימין "מ20 בראש השנה ויום הכפודים יעבוד לפני _התיבד החזן המפורסם באולמים היפים ומלא• האויר של סיטי" בע"ני ‭" |‬ כרטיסי כניסה אפשר לקבל בבל יום| משעה £ בסיטי" בע"מ ובמקומות ‭" !‬ המסומנים במודעות שברחובות.

תל־אביב‭14, ‬ אוגוסט ‭. 1934‬ לכבוד האי• כספי, דסקין וקפלן ב"כ חברת האחריות גינרלי. טריםטה. ־־־־ מחלקת אסונות‭—. ‬ כאן. א. נ‭,. ‬ בזה הנני מודח לכם על תשמ-מבם לי סך ‭200. —‬ לא"י _פצויים עבור אסון שנגרם לי בזמן עבודתי בחדש יוני שעבר אחרי שהייתי מיבמה אצלכם דק ימים מספר, והנני מודה לבם באופן ו י מי. גחד עבו‭*"‬ התשלו-ש המהיר והדיוק שלבם. !בכבוד נמוד מינטיש ישראל חזן מנהל העריההמזרח ‭" . " ‬

_3ית _חי_^י_^ "מ1ללח‭_"'‬ על הר הכרמל, היפה למחלות נשים ויולדות ד"ר _ךודולןמ מאיר — דייר פיניה רוטנברג יפתח ביום הראשון 23 לאבגוסט 1934 במו"כ מתסכלות מבריאות לאחרי מחלות נשים. _^זו_^וו ו‭-? 11 _"!‬ו‭=, !‬ ו‭!^ 11!‬ו !ו" ‭_ !1 11‬ ו‭1. ‬ י ‭_^ _^ — ‬

‭11 = =:==‬ ד"ד דודולף _נג_^יף מומחה למחלות נשים, לידות וכלי השתן (לנשים) מקודם גניקולוג בצלב האדום בפרנקפורט על נהר מיין. השתקע בחיפה, הדר הכרכיל' רתוב נורת ‭. 16‬ שעות הקבלה ‭4—6‬ אהה"צ בית חוליםמולדה" על הר הכרמל חיפה, טלפון ‭" . 1090 ‬

מבחר גדול לכבוד החגים!ובבית המסחר להלבשה של I י רחוב יפו, מתחת להצלם סווידס. נתקבל מבחר גדול של חליפות מודרניות מכל המרות וגם סחורות מובהרות לגברים ולילדים, המחירים זולים־ אל תזניח* את ההזדמנות !

‭_^ _^ _^‬ דר ארטטר פלדמן ־8 יי רופא למחלות רוח ועצבים מקבל חולים מעכשיו נם בבית בנימין יחוב יפו 386 ירושלים טלפון 1274 ביל יום משעה ‭12—11‬ לפה_"צ.

קו ‭_^3_^‬ר ה ־ _נודדנ! של 15 דונם נטוע עצים בני שלש שנים — עם אינסטלציה. או פרדס של 17 דונם נטוע השנה. הפרדסים האלה נמצאים בקרבת עקרון ע"י הדרך ומי שיקנה — ירכוש לעצמו רכוש מצו־ין. | לפנות אל דוד גוטמן — עקרון;

נ‭\ _1‬ ‭I _5"‬ במרכז המסהרי (הישן‭, (‬בית בדאון 7 § כל עסקי בנק, ‭| \‬ הלואות לבנין בתים בשכונת אחוזה על הר הכרמל!

מקבלת תלמידים לפסנתר בדירתה (מאהורי הקליניקה של ד"ר טיכו בית סעיד הלאן_* רחוב סעיד וסעיד ע"י מאה־שערים‭. ( ‬

המשלחת בעניני הבריאות* - ההוספיטליזציה בת"א אתמול גתקבל ה' בן־צבי אצל חנ־ ציב העליון לשיחח על השאלות המדיניות העומדות על הפרק. חשיחח גמבה בשאלת המועצה המ‭- , -‬ חוקקת, וח בן־צבי מסר לגציב חעליון את עמדתו של חישוב ומוסדוחיו חמו" סמכים בשאלת . זו, ברוח ההחלטות שנתקבלו בשעתן באספת חנבחריס. — חברי י הנהלת תועד הלאומי י • בן־צבי וד"ד א: קצנלסון, יו"ר ועד הבריאות, הד"ר י. קליגלר ומר י. רוקח. יו"ר חועד חמגהל של ביח_"ח העידוגי בתל־אביב. גתקבלו אתמול ע_"י חנציב _חעליון לשיחת על עגיגי הבריאות _האקטואליים בישוב. נידונו, באופן מיוחד-שאלות חפעולח האנטי מלריח. חפקוח חםניטריבמו שבות ומצב חחוספיטליזציח בתל" אביב.

הנציב העליון הודיע על חחלטת הממשלה לרשת בזמז _חיזיוב ביותר לב_^יוע_. תבנית. רחבה ש. ל יבוש הביצות באיזוריט• השונים הנגועים במלריה.

_כמו־כן הבטיח לעיין בדרישות שהובאו לפניו בדבר חרחבת הפעולה האנטימלרי והסניטרי במושבות ובדבר חחצ־ עות לפתרון שאלת חחוםפיטליזציה בתל־אביב. אצל באומן בעניני החנוד שלשום ביקרו חברי חנחלת תועד הלאומי ח"ח ד"ד א. _כצנלסון, א. ברלין והד"ר ברקסון מהועד המנהל של החינוך, את מנהל מהלקת ההנוך הממ‭- , -‬ שלתית ח באומן ושוחחו עמו בשאלת פתיחת בתי חםפר והחינוך. רוטנברג אצל הנציב שלשום נתקבל לראיון אצל חנציב העליון, מר פנחס רוטנברג. בענין. המועצה המחוססת כפי שנודע לנו, פנו מנהיגי עדת יחודית. בארץ לנציב חעליון בבקשח ראיון בקשר עס השמועות על חמועצח המחוקקת, וקיבלו תשובה שלא התנהל עדיין כל משא ומחן בענין זה, וה. מ. ר‭;>‬שוחח על נושא זח עם שנים או שלשח אנשים. חנציב ישמח לדון עלכך בשובו מלונדון.

הערעור על זכות הנחירה של גימ_8ל חוסייני

פםק־הדץ יינתן ביום חמישי אתמול התבדרה בבית חמשפט הכד הוזי בירושלים, ' לפני נשיא בית הדין הושפט פלאנקט_, ערעורו של שאקר מוחמר שאק1 נגד ג'אטל חוסייני, בקשר עם עניני _חבחיירות לעירית ירושלים. מטעם המערער הופיע עוח"ד חסן צדק‭''‬ דג _י אני ומטעם ג _י מאל — עוה"ד חנרי־ _קמן. _> חסן צדקי דג'אני אמר, כי

יש לו כמת טענות שבחן חוא מבסס את חתגגדותו מדוע אין ליתן לג'מאל חוסייני זכות בחירח אקטיבית או פסיבית. אמנם יש לג'מאל רכוש של ווא־ ק, ־־ בשטח אזור חעיריח, אולם מסיו לא שולמו בסדר. עוח"ד אמר לטעון הלאה, אולם השופט הודיע כי מספיקה לו טענח זו. מחן פסק חדין נדחה ליום חחמשי חבא.

מפא"י מציעה _לשלום

, (סוף מעמוד א) גורל חעליח, על גורלנו חמדיני. המצב הפנימי בישוב והציונות הוא ההיפך ממה שנדרש בשעה זו כדי להתגבר על הסכנות הנשקפות וכדי להשתמש במלוא האפשרויות השמורות לנו. מהלך הגשמת חציוגות מחייב שיתוף פעולה של הסיעות והמעמדות בישוב ובציוגות. שיתוף זה איגו בא לבטל או לטשטש חילוקי דעות וניגודי; ענינים של זרמים ומעמדות ב ־שוב ובעם כולו — אולם היא שולל לחלוטין אמצעי מלחמח פסולים חבאים לחרוס את חרקע חטשותף של חיי חישוב, המחריבים את שלמות חתנועה חציו־ נית וכושר פעולתה כלפי פנים וכלפי חיץ, וההופכים את מלחמת הזרמים והסיעות לשבירח‭, "‬חחרמח ומלחמת " אזרחים. שיתוף לאומי זח, אשר חונח ביכור תתנועח חציונית_, _תולך ומתפורר לעינינו. חוכרז על חקמת הסתדרות מתהרח בחםתדרות חציונית, בכות הנ־

צינות חמדינית של עם ישראל קמו מתנקשים. חוטלו חרמות על חקרנות הציוניות, ושליחיה!בארצות שונות נתקפו על ידי בריונים־פטריומים ‭" . ', ‬ השלטון העצמי של הישוב—קמו נגדו מערערים וטפלנים. נמצאו חותרים תחת שלמותח ואחדותת שלכנסת ישראל. חמדות חלאומית, חמורמת על גה לחמוגים בגולת, נרמסת בזדון ובגלוי בארץ. וגבורי השבירה" _מתנש־ " אים לחרוס את חסתדרות חעובדים ־—- זח חכוח חיוצר חגדול ביוחר, חמלוכד והאיתן ביותר, בתנועח חציוגית. חס־ רת שביתות חוכרזה למצוה לאומית‭. " ‬

היצירח חגדולת של דור תלוצים —דור כובשי עבודח, גואלי קרקע, מיישבי שמטות מקימי חקלאות עובדת, דור נושאי חשמירח וחחגגח ולוחמי העליח ומדריכיח, דור משובבי הלשון וחםפרות העברית , דור זוקפי קומת האדם העובד בישוב ונושאי חזון הגאולח חשלמה של העםנעשתח ממרח לחצים מורעלים. שיסוי שיטתי באישי ' חחכתדרות. חבאשת ריחה של חלוצי חעם בכל אמצעי חני־ " _פוח" וחכזב הקדוש‭, "‬מעשי בריונות. " תעמולה סיקריקית. חתנקשות במנחי־ גים—כזאת חיתח שיטת חמלתמת אשר הוכרזה על תנועת הפועלים. מלחמת

הדעות והאייטרםים בתור הישוב והצ‭--‬-יונות . הפכה למלחמת סיקריקיט המתי־־ רוז כל אמצעי ומהדשת כל מעשי פשע אב הוא ‭>_3‬סייע ל"שבירה‭. _"‬ מסע השבירה והשיסוי _והיריינית _מימ בצור חלמיש. הנמות דפיעאיס _שמןזה את תרועת דש_*ד שהוררזח ונדה ראתה את _הקרינית המייודביס _^ ייי_^ר דרייייית. _ובינייזמ קרבז מזר שי ‭*6‬ ישכח לעיי—ויא נרח"יי. ונס לא _הרייע. היא מדלת את המלחמה הכפויה עי י יה עמדה על נפשה ועל שלי חותה ההיסטורית במ_^וא כוחה ובכל עוז אמונתה. דגל העבידה אשד הורת ל_&ני שלושים שנה בישוב ובציונות ינשא גם להבא באומץ ובאמונה כאשר נישא עד היום הזה. תנועת הפועלים מאמינה בצדקתה ובכהה. היא לאתתן עצמה למשימה ולשבירה.

אך האמנם גורל הוא שאין מפלט ממנו?האמנם עזר על תנועת העבודה שתבזבז כחות יצירה יקרים בהתגוננות מפני התקפח בריונית? חאמנם נגזר ע: התנועה הציונית כי תהיה לשמצה? האין כל אפשרות לשחרר בעוד מו־ עד את חיינו מסכנות האלמות והבר־ יונות מבלי לבטל את ניגודי חדעות והענינים של ההוגים השונים בשטח הכלכלי, המדיני וההכרתי? האין כל אפרשות להכניס את מלתמת המפלגות לתוך אפיקים תרבותיים של חברח מתוקנת ? מפלגת פועלי א"י פונה בזח לכל _הדרדיס לגורל הישוב והציונות בקרי' אה שלום ואמת. מפלגת פועלי ארץ ישראל מציעה עיקרי הפכם המכוון לעקירת כל אל־ מות ובריונות בכל צורותיהן וגילוייה!

— ללא כל פשרה וללא כל שיור — מתוך היי הישוב והציונות, לביעור כל שיסוי אישי או מפלגתי מתחומי הוויכוח הציוני ולמניעת כל נסח של "שבי רה" באיזו צורה שהיא. מפלגת פעולי ארץ ישראל מציעה לכל בוני הארץ ונאמני התנועה באשר הם, הסכם ישובי וציוני אשר יקבע יחסים מסודרים ומתוקנים בין פועלים ובין מעבידים, אשר יבטיח _יחסי = חב_*

רות בין פועלים לפועלים, למרות הבדלי השקפה ומפלגת, אשר יבצר את שלמות הארגון של הישוב ויקיים את _מיוא־כשרון הפעולה והסמכות הלאומית של ההסתדרות תציונית כלפי הרן וכלפי פנים, מבלי לפגוע בהופש הוויכוח והכיוונים האידיאולוגייט של הסיעות והמפלגות השונות. מפלגת פועלי א"י רואה בעיקרים חבאים יסוד ליחסים מתוקנים בישוב ובציונות. א. יחסים בין פועלים לפועלים נקבעים על יסוד הודית כללית בשלושה עיקרים: ‭(1‬ עבודה עברית. סולידריות מוה־ לטת בהגנת הפועל העברי מפני נישולו וו-הרמתו; ‭(2‬ זכות עבודח מלאח ושוח לכל פועל יחודי;חלוקת עבודת צודקת בין כנ י חעובדים ללא חבדל מפלגח וזרם ועדת בלשכת עבודת אתת וכללית, ‭(3‬ שמירח מאורגנת על תנאי עבוד" • חוגגים ויחסים מסודרים עם הפד עב ידים.

עניני חפועליס מתנחלים ע"י חס־ תדרות עובדים כללית אחת — לפי הסכם יין ארגוני חפועלים חשונים (מעין ההסכם שבין ההסתדרות ובין הפועל המזרהי‭. (‬ ב. יחסים בין פועלים ומעבידים נרבעים לפי חסכמי עבודח חמיוסדיס על ‭(1 _____ _ :‬ עבודת מאורגנת; ‭(2‬ תגאי עבודח חוגגים; ‭(3‬ בוררות במקרת סכסוך. ג. היחסים בישוב מתבססים על ‭(1 :‬ אחדות כנסת ישראל; ‭(2‬ _שויון זכויות של כל חברי חכ־

נכת. ‭(3‬ נאמנות למלוי חחובות חמוט־ לות מטעם חכנסת. ד. חחברות בחסתדרות חציונית מותנח בחכרח. ‭(1‬ שלמות חחסתדרות ומרותח חעליונה על כל תלקי התנועה בכל השאלות הציוניות; ‭(2‬ זכויות שוות וחובות שוות לכל חבר בהסתדרות חציונית; ‭(3‬ חופש חוויכוח. חתעמולה והב־ קורת לכל הסיעות וחמפלגות. ‭(4‬ משמעת־פעולח בכל חחלטות המוסדות המוסמכים של ההסתדרות. ‭. 5‬נאמנות לקרנות הציוגיות. בשעח גדולח וחמורה זו רואהמפ־ 6 •גת פועלי א"י צידד בליכוד כ_5 הכד חית הסונםמרומ_*יביים וחאחראייס בי• _שיב ובציונות על יסוד תכנית פעולה _ואחריויי ‭*_"_^‬_ומ_^י‭. (?‬ מרכז מפלגת _§ועלי א"י

בשבועות האחרונים הולכת ונשל־ מת בעמק־הפר עבודת יבוש ביצתשיך ‭",, ‬ טוחמד, חידועה בשמח הערביביצת " הממשלה‭, "‬המשתרעת על שטח הקרוב לי1800 דונמים, בין ואדי חוארת _וח־ כפר הערבי _קקון. עבודת יבוש . זו‭.. ‬מוצאת לפועל בקשר עט התישבות בידואי חוארת ועמק קבאגי שסרבו, : כידוע לקבל את חצעת הממשלה להתישב בתל־אל־שוק, ואשר הסכימו להתישב בשטח חמיובש של

הממשלה מיבשת את ביצת ‭,, ‬שיר מוחמד" בעמס־חפר‭-. ‬ השטח המיובש ־- 1800 דונמי ם‭-. ‬ ההכנות להתישבות תגמרנה בסון* החוח‭—. ?‬ הס לה בסכנת המלריה בסביבה. ביצה זו. עבודת חיבוש חתנחלח במרץ רב ע"י הממשלה שהשקיעה בעבודה זו סכומי כסף הגונים. בשבועות האהרד

גים בקר במקום העבודה ה' אגדריוס, מ"מ מנהל חפתוח‭, "‬שעקב אחרי הע־ " בודה לרגלי בקורו בנתניה. עם יבוש ביצת זו תפתר במקצת שאלת םכגת חמלרית לגקודות חישוביות בעמק חפר שפשתח בחן בקיץ זה. לפי השמועה אין חממשלח חושבת להשלים את עבודת חחריש של הג"יצה עיי רדת חגשמים חואיל ויש ברצונה לברר את שאלת מקוי חמים המצטברים בעמק זח.

בבתי־הסולנוע ההצגות ממוצאי שבת ובמשך הש־ :וע: באדיסון‭— '''‬ מרד השבויים" ‭"" ;‬ נ"צי־ון" —שדים במרום‭;"‬בעדן_" ‭""‬ הסימפוניח האמריקאית" ‭" _*‬ בממשלה הנציב העליון סעד שלשום בערב על שלחנו של מר חול, חמזכיר הכללי של ממשלת א"י. שלשום קיבל הנציב לראיון את האפטרארך חלאטיני. המטראן גרינוריוס חג'אר הגיע שלשום לירושלים וגחקבל לראיון אצל מר מוח, עוזרו של המזכיר חכללי.

‭- /‬ בין הבאים / _^ר אוליצוו;גזבר קרן היסוד, חזר י צנסיעתו־ באירופה. התנפלות בעיר העתיקה , ח משה אברהם, מוכר ירקות, קנה אתמול ירקות בעיר העתיקה. ערבי אהד בא בטענה, כי אותן הירקות הן ישלו וכי הוא קנה אותן לפני־בן מאותו מוכר, פהאם התנפל עליו במקל והכהו בראשו, באגרופיו ונעץ בו את שניו עד זוב דם. שוטר בריטי בא מיד למקום ואסר את המתנפל, בשעה שניסה להמלט. המוכה פנה לרופא הממשלתי, חבש את פצעיו בראשו ובידיו, והודיע שהו-א זק_$ק לטיפול דנ'ו־אי למשך עשרה ימים. על התקהלות בלתי־הוקית צבי שמעון שמואלוביץ ושמואל שלטה, הובאו• אתמול. לפני השופט הב־ ריטי בירושלים מר קריסול באשמת התקהלות בלתי חוקית ברהוב ג י ורל בשלישי באוגוסט: הם הלכו• ושרו וגם תקפו שוטר, זרקו• עליו אבן בשעה אחה עשרה בלילה. השופט דן אותם להתנהגות טובו במשך ששח חרשים בערבות של חמשו לא" י כל אחד או מאסר ארבעה עשר יום.

גנבה מועדת אשח ערביה _הו־עמדח אתמול לדין *פני השופט הבריטי בעוון נםיון לגנבה מאהד הבתים _היהודיים ברהוב בך יהודה בירושלים. השופט דן את האשה למאסר ששה חדשים מאהר שהמשטרה הוכיחה שהיא נידונה כבר שלש פעמים בעוון גנבות מבתים בתל־אביב. י בין היוצאים היום יוצא להו"ל סופרנו מחברון מר יעסב אלעזר. מר אלעזר יעבור באר־ צות הבלקן, ורשמיו ימסור בעתוננו.

ירושלים י — חשבת, בביהמ"דתודח ודעת" " ידרוש חרב פסחוביץ מעניני דיומא אתרי קריאת התורה וב־4 וחצי אחרי־ הצהרים. — זמן הדלקת הנר בערב שבת ב־' ‭. 5. 37‬במוצאי שבת ב־ ‭— . 6. 50‬ קבלת שבת . בישרון', בשעה ‭;6. 25 "‬תפלת שחרית ב־‭;8‬שעור במדרש רבח, ח_'_י ש. _, פושינסקי ב־‭;3. 30‬שעור במסכת פסחים, הרב מוקר, ב־‭;4. 30‬ תפלת מנהה ב־‭;5. 30‬מסכת ענג שבה ב־‭:6‬ מקהלה והרצאת משה סופר על הנושא:הוראות הנוכיות בתורה

ובמדרש ‭— . "‬ הערב, ב־‭, 9‬מהסתדרות צעירות עבריות, טיול להר הצופים. — בשבת, ב־‭4. 30‬ אחח_"צ, תתקיים בבהכ_"נ הגדול בשכונת קרית־משה הרצאתו של הרב שבתי בורנשטיין על הנושא: ‭., ‬תירה שבעל פה ‭— . "‬ במוצאי שבת בשעה ‭7. 30‬ בערב תתקיים אמחה פומבית בבית הכנסת ‭,, ‬ שירת ישראל ירוהמה. על הנושא: " דרכי ההנוך המזרהי‭. "‬הנואמים : הרב " יעקב ברמן וד"ר ישעיה ולפםברג. — לשכתבת ציון בני ברית" מס- " דרת ביום הראשון ט"ו אלול‭25), ‬ אוגוסט ‭(1934‬ סרט לטובת התזרת ילדים לחנוך יהודי.

ת ל ־ א ב י ב — מסיבות טכניות לא יתקים במוצ"ש זה (מהר) במכבי" נשף הפ־ " חידה למכבי־מצרים, הכרטיסים שנמכרו• לנשף זה בחם יפה לנשף האגודה שית־ קיים בקרוב. — הערב, בבית־העם הרצאת דיי ר מ. _הלפמן:בין נדהי ישראל" (רשמי " מסע באמריקה הדרומית: ארגנטינה, ברזיל, פירו, בוליביה, אורוגבאי‭— (. ‬ חחתחלה בשעה ‭— . 8. 30‬ במוצ"ש ב‭9_~‬ בערב בכל מגרשי התערוכהליל קיץ לבן" נערך ע"י הת- " אחדו-ת עולי אוסטריה, לטובת _מנן־דוד האדום. מהיר כניסה 49 מא‭'_'‬י.

הנוצרים רהבחיררת נירושלים

מאיימים בהחרמת הבחירות לעיריה

היום בשעה 4 אהה"צ _תערך אספה של הנוצרים בירושלים ובה ידונו באילו• אמצעים לאהוז כדי לקבל את הזכות הנדרשת על ידיהם לשלוח 4 צירים למועצת עירית ירושלים. מסתבר שבמקרה שהממשלה לא תקבל את דרישתם, _יבריזו הנוצרים חרם על הבתירות לעירית. בחירות חדשות בבאר־שבע בראשון לספטמבר תערכנה חבחירות החדשות לעירית באר־שבע לאהד שהבחירות הראשונות נפסלו על ידי בית־

המשפט, מכיון שנערכו• באופן בלתי־ הוקי. ביטול הבחירות בחברון לאסלאמיה" נודע שהשופט פלנקט " פסק לבטל את חבחירות לעירית חברון. פסק־הדין הועבר לזקן השופטים על מנת למסרו לנציב העליון. עיכוב הבחירות לעירית עכו הבהירות לעירית עכו שהיו עימדות _להערך ב־23 לאוגוסט (אתמול) לא יצאו־ לפועל משו-ם שהוגשה תביעח לבית־הדיז נגד יו"ר ועדת הבחירות שסירב לאשר את מועמדותו של סלים אפנדי קטראן.

קייטנים ארצישראליים בלבנון

אסון בכפר ערבי מסביבת כפר איגזם זרק אבן בבנו. _חאבן פגעח בערבי אהד שנהרג בו במקום. זורק האבן נאסר:

הספירה הרשמית של ממשלת הלב" נון מוכיחח שעד 20 לחודש זה, באו ללבנון 140 משפתות יחודיות מא"י לבלות את תקופת חקיץ בקייטנות של הלבנון. כמו כן חגיעו ללבנון לזמנים קצרים (עפ"י רוב, שבוע ימים) ‭,. , 1027‬ציונים‭. "‬ חיפה מחר בשעה 8 תיערך נשף סיום המחזור הארצי שלהמכבי הצעיר" " על הר הכרמל. — אגודת "דולפין" עורכת פעולת שהיה בימה של עתלית בשעה 8 בבוקר. — הערב בשעה 9 שיחת הברים מטעם הפועל המזרחי.

בתל-אביב ‭" :‬ ן‭<§‬ מר אברהמוףף ‭!I!‬ רח' הרצל טס' ‭, 3‬טל. ‭1_^ . 218 ‬

‭_" "‬ '־־ " טיולים עממיים ‭*§‬ § פרקם § _^_רמררש § _דובין

לשלשה ימים

הקלות לסוחרים בנמל ד. י‭_5. ‬ה

כניסת אניות ופריקת סחורות בלילות אתמול ביקרו בכ לשכת המסחר " העברית בחיפה, ח"ח _נתנזין, אלייני־ קוב, כספי ומזכיר הלשכה מר ליפשיץ, את מנהל חגמל חחדש מר רוג _י ר ודברו . אתו בכל עניני חנמל בחווח וביחוד לקראת חעונח חחדשח חחולכת וקרבח. , מר ריג'ר חודיע כי חמחסן מם 3 ייגמר בסוף גובמבר וישמש במיוחד להחסנת תפוחי חזחב. בקרוב עומדים להקים מחסן רביעי כנמל חיפח לשמוש כללי. כמו כן הודיע מנהל הנמל חח"

דש כי בקרוב יעשו שכלולים במנופים וכן תפתר בקרוב שאלת הסבלים בצורר נאותה לסוחרים. נרמז, שתבוטל שיטת חקבלנות בענין חסבלות בנמל חיפח. מנחל חנמל חודיע שבמשך שני חדשי עבודתו תכיר לדעת את תנאי המקום והוא גם משתדל לאיםשור כני־ םת חאניות לנמל חיפת בלילות ופריקת חםחורות מחאניות בלילות מח שלא חיח גחוג עד כח. חדבר טעון אישור השלטונות המרכזייים, והוא מקוד. לקבלו בקרוב.

, הנהלת ת"ת לבנות א (שפיצר) מודיעה לנו שהמוסד נשאר בדירתו הקודמת, שכונת הבוכרים, בית יהודיוף (הפץ) ומיום ראשון ט"ו אלול מתחילה חחרשמח לכל שמונח חמחלקות של בית הספר לגן הילדים, ולבית ספר לכד _לזיכח. בשעות: מ־‭12—8‬ לפנה"צ, מ־ ‭5 — 3‬ אהה"צ. לתלמידות מעולי גרמני/ יסודרו שעורי חכנח. וז_^ז_! _^־ ‭>'‬ ו_^ וה_^זז_^ח! וו וו ח‭!"? 18 ?*"‬ו_^_זתח ‭_^ _^ _^ ‬

מידיעות המשטרה

על ידיעה אהת בדבר ‭" ''‬ מר רייס אומר בתשובה לידיעה, שפרסםדבר" שלשום על יריות בריבת " חיפה—צמח ב־21 לאוגיסט, שענין זה נחקר על יד* שלטונות המשטרה ויאחזו• בתביעה דםציפלינרית כלפי העבריין. אולם ההודעה מציינת, שהכדורים היו ריקים. רצח עבדול רחמן נאזי מחירבאט מאגרה בצפון נהרג ב־22 לאוגוסט בפגיעת אבן שנזרקה עליו. מאשימים את אהמד הג' _מוחמר מכפר אגזם בזריקת האבן. המשטרה באח למקים ופתחה בחקירה. מאסונות הדרכים _ייסף ראג_'יב עבור מכפר יד, נדרס ונהרג שלשום ליד רמלה בפגיעת מכונית ערבית שנוהגת בידי עבדול רחמן ראמס ביתאר _מרבת־עמון.

עזה על ש&ת הים

אלאסלאמיה" מספר על הגברת " תנועת חבנין בעזח חחדשה ההולכת ונבנית על החולות שעל שפת הים.

להפסקת_, אליגימעזד

לפיאלאסלאמיה" קיבלאלג'אמ־ ‭" "‬ עח אלערביה" מכתב מאת הנציב העליון ובו נאמר שהפקודה להפסקת _העתון ניתנה משום שגתפרסם בו ב־19 לאוגוסט מאמר בשםהעליה החוקית וה- " בלתי חוקית‭. " ‬

365 • ן‭< £3$ _^3 |^_3‬ ‭1011109 § ‬

פלשתין" : מודיעים כי בדמשק ‭" _*‬ נפוצה שמועה, שהצופה אשר נפצע בנתניה מת מפצעיו _בבית־־חחולים בשכם, ושדעת הקהל הערבי בא"י מלאה " התמרמרות‭. "‬בלויה שנערכה לו השתת פו רבים, לפי אוחד!חידיעה עצמה. הידיעה הבדויה על מותו של הפ־ צוע נתפרסמה בעתון ‭,, ‬אלקבם" ונמסרה לו על ידי הסופר המיוהד שלו בארץ. ידיעה דומת לזו גתפרסמת גם בע־ תוןאליף בא ‭" . "‬ כתוצאה מהפצת השמועות הללו ‭,, ‬ קיבל משרדהנוער הערבי ביפוחמון " טלגרמות תנחומים מסוריה. חאם אין זו מחובת חממשלח _לחר־־ היק מגבולות הארץ עתוגאים, חמפי־ חים את אש השנאה בארצות שכנות? אחרי המקרה בקרבת נתניה:

מלבד נקודת המשטרה שנקבעח במקום מבקרים משמרות שוטרים את אזור החוף ביום ובלילה. בכל יום טס בשעות הבוקר אוירון בגובה נמוך על שטח חחוף ובולש את הסביבה. שני חצעירים מחברי ‭,, ‬חשומר חצעיר" חליטאי עורם במאסר בתחנת חמשטרח בכפר יונח‭. "‬לפי חשמועח " נאסרו חצעירים עפי'י עדות חשוטרים שאמרו כי ראום בשעות חמוקדמותשל אותו ערב, על שפת חים.

מספר התיק ‭. 31. 919‬ הודעה ממשרד ההוצאה לפועל ירושלם ידבר מכירת נכסי דלא־ניידי הכמות: א) 3855 חלקים מ־‭;17820‬ ב) 28 הלקים מ־‭. 192‬הסיג: אדמת ביר. השטה: א) 9 דונם ‭852, 26‬ מטר; ב) ‭10. 000‬ אמות. המקום: בקעה, העיר: ירושלם. המהיר המוערך: א) 250 מיל לאמה, ב) 80 מיל. הגבולות: א) מזרה: קרית ישראל: מערב: מם' ‭;2‬ דרום: קרית ישראל;צפון: אברהם כליל. ב‭—(‬צנח־ות המים;מערב: דרך;צפון: המנזר היוני;דרום: המנזר _ואלג'זאר. להוי ידוע לקהל כי מו־צעת בזה למכירה פומבית אהוזת אהמר אבן מוכה בדר אלג_'_און ההייב לנושה אמילי לניאדו סך ‭345. 280‬ לא"י מסים ורבית. כל המעונין בקנית הנכסים הנ''_א עליו לפנות למוצל"פ ירושלם במשך חדש ימים מתאריך פרסום הודעה זד בעתוי, כדי להשתתף בקניה אחרי תש' לום פקדו ן של 10 אחוזים מהמחיר המו•" ערך הנ"ל. כל מסי ההעברח, העיריה ושכ"ט המכריז חלים על הקונה. ‭23. 8. 34‬ חתום: המוצל‭©"‬ ירושלם.

פרטים וההרשמה בירושלים: הסתדרות צעירות עבריות , רח שטראוס, טל‭, 322. ‬ת. ד‭. 907. ‬