⁨⁨דאר היום⁩, 13 ינואר 1930⁩ — סופר יהוד* מתפרסם בעודכם הערבי [⁨כתבה⁩]

סופר יהוד* מתפרסם בעודכם הערבי

דוד תדהר ‭!")‬יי)

ד"ר ישראצ בן זאב (וצפנזון) יציר יו"_יושצם, שהיז: מורה בביה"ם העברים בא"י ואשר צפני שצש שנים נתמנה צמודה השפות השמיות באוניברסיטה המצרית' הוצך וכובש צו עמדה בין הנוער הערבי במצרים• צפני שתי שנים נתפרסם ספרו הראשון "תוצרות היהודים בערב י' שקנה צו עמדה בין הם_&רים המדעים הבודדים שהופיעו הצשו!הערבית, המוציאד. דק לעתים רחוקות ספר המצטיין בדיוק מדעי כפי שנהוג אצצ הכמי הי ‭. *";‬כר כתבו המבקרים חמזרחניים. כגון _דנ־ררפסוד הורביץ והפרופסור צמנס. בטרם אעבור. צדבר עצ ספח משני שהופיע צפע שבועות מספר הנקוב בשם "תוצדות השפות השמיות" רצוני צהעיר את תשומת צב הקוראים אצ הת, פעה הבאה לקמן : בתקופת ההיו!זו _צישיאצ בארץ האבות היינו זקוקים צאנשים רבים שיובלו ליצור קשרים. תרבותיים בין היהודים והערבים בארץ גופה ובארצות הסמוכות וצהפיץ אי־. ידיעות התרבות העבריה בין הערבים מהמת סבו!ז ־"אין אני רוצה במאמרי זה צפורטם‭.. ‬בה בשעה שא:־ מוצאים כי הנוצריםיהסורים כבשו צהס ג קום ז;־רן בספרות הערבית ורם דברי האומה הערבית * הם העומדים בראש העתונות ובראש ו _חדיפרית, בראש כצ החברות המדיניות וההברות" יות גס אנו זקוקים צסופרים ערבים שיוכל צחי!ח המדברים בפני הערבים צהגן עצ עמם מפני כצ ההגבלות יבצ שמנה בעתונות• ומכאן שעליע להתיחפ בהיוב גמור צאנשים משצנו שיוצרים _כ־עפד, הערבית ומפרסמים את הערכים התרבותיים ש‭":‬ חיחודיב בין _העיבים מכאן שעצינו היה ‭. . 1'‬־וקיר יותר את רפד :תור יהודה' שיצאו צו טוניטי: י ‭. "‬ 'צם הערבי ומכאן חשוב צנ, ־ עד מאד עבוד תתיר‭!;‬יא"י צראות צעיר יהודי כובש צו _ן&_קים בעוצם הערבי וביחוד במצרים, שהיא מרכז

קח נועה וחמחשבח הערבית* ספח החדש שצ הד יי ר ישראל בן זאב וווצ־ _פיזון) נדפס על חשבת' הברה איםצמיה - יבועה בעוצם חאישצם• חטפר מכיצ חשעח פרקים נחצים שבהם הוא מקיף באריכות רבה את תוצדות כצ חשבות השמיות מתברר, שהמחבר צבר את כצ החומר שנכתב במקצוע זח ע"י מזרחעים שונים בשפות שונות. חשיבותו שצ חפפר היא, שהמהבר חוא חראשון, שכחב שצשח פרקים גדוצים ע_$ דבר תוצדות חצשון ' חערבית. זחו חרוש גם עביר הטזרחניים. ־גם הפרק עצ חצשון העברית חשוב עז־ צמאד צע מן הטעם חמדיני, מחמת זד. שבו מ‭:1‬אר חמחבר צערבים את עדצ חשיבותה של הצשון והתרבות העברית צערביים וצכצ התרבות האנושית. הספר מכיצ יותר מששים כתבות שהו' באו עבורו מן האוניברסיטאות השונות שבארופה. ספר זח חדש הוא צא רק בצשון הערבית, אצא ראוי שיתורגם גם צעבדית וצשפות ארופיות. חעתועת הערבית ובראשחאצ אהראם" הי- " דוע בשטנה נגד היהודים היה מוכרח צמרות רצונו צעעת אמן עוצו הספר. וצשבח את מחברו. העורך הראשי הידוע בעוצם הערבי ‭,, ‬דהוד ברבאט" ערך מאמר ראשי בצרוף תמונת המהבר, שבו דבר ע? ערר הספר ההדש לעוצם הערבי. ספר זה משמש בתור סמי * צמוד באוניבי"־ פיטר, המצרית ובבצ המוסרות הממשלתיים ה/זל יוניים _צחנוך. בטוף תספר באו ציונים והערות צאחד חמזרחעים המפורסמים שבגרמנית מ‭--‬-אינו ציטמן. הד יי ר בן ־ זאב אף כי עוסק בספרות ובעניני מדע גרידא, בכצ זאת יש צפעוצוחיו אצה השיבות לא מעטה בימים א'צח_, י _^ ־ כח רבים שונאינו וכה מעטים הממציצים עצינו‭,. ‬בן זאב הוא מאצה שיוצרים ושותקים, הפעוצח מכריזה עצ מטרותיה.