⁨⁨דאר היום⁩, 12 אוגוסט 1926⁩ — ‭: ;‬ ;י; _ד ‭: _^ ; ;‬ חד ! דן? ‭;:: :‬ אהנ _:ש_?ה [⁨כתבה⁩]

‭: ;‬ ;י; _ד ‭: _^ ; ;‬ חד ! דן? ‭;:: :‬ אהנ _:ש_?ה

;־ ‭;; _4‬ _יטברסים ו מיוחדים _כדא_^חיום"ד\ ‭_^ . ‬

‭; _, ‬ _פךיז יום ד' .. נצחון _מואנסרה באםפה הלאומית פואנקרה נהל נצהד מזהיר. באספה: הלאומית שהיתר* תמול, , בורסליה ושבה השתתפו כל הברי המורשון והסנט הוכוהים באספה נסכו בעיקר על הצעתי־ של פואנקרה לבסס ־ את מעמד הפרנק' ע"י י יצידת קופת אמורטיזציד. שלפיה יהיה אפשר להפחית בהדרגה את כמות כסף( הניר בשוק בהתא, ם לעדובות הנמצאות בידי הממשלה או 'כבנק-די-פדנס, האס!עה הלאמית קבלה ההלטת , ב־;ב ‭6 7‬ קול. ־נגד ‭] 14 4‬ לאשר את הצעתו של ראש הוזדה ולהכריז עלית. כעל מעשה שנעשהבהתאם לחוקה היסודית . י ־ ־ ־י? י ־ לונדון, יום ד' . הכורים י י ־ י ' עכןשנות \ ; הסתדרות הכורים קבלה ההלטה לבלי התחשב עם תזכיר הכשופים בדבר הפשרה לסדור יענין הסכסוך בין ' בעלי _המכרית ובין ‭' _~‬ הסתדרות ' הכורים ן

אסון באוירוז ברומא, _: •ברומא קרה מקרה אסון בשדה התעופה-שני אויךונים_, התנגשו זה בזה ויפלו •ארצה ממרומים;שני המכוננים נהרגה ' סובהם באוסטרליה המעופף אלן •קובהם ממשיך את תעופתו באוסטרליה, _והגיע ' תמול לעיר צרלביל בדתם מדינת קוא_^ינסלנד באוסטרליה _המזךהית ה־ ־'א הושב להגיע מהד י למ ל בורן , ובזה ייגמר את ; מהצית י תעופתו מאנגליה לבירת אוסטרליה המחצית השנית תהיה החזרת ממלבורן ‭... . * "‬ללונדון. ־ חלמי ביי 'לא הצליח בשהיה י 'י ‭' ]‬ י חלטיפיי, _השהין המצרי הידוע, נסה בפעם השלישית לעבר את. תעלת המנש כשהיה . . הוא חוכרח " לותר _עי לי הנצהון אחרי שהותו במים יותר משתים עשרה שעה 'י 7 הע תונים חאיטלסים תמהים I העתונות האיטלקית . בכללה מביעה את • תמהונה על ־אמנת־ הידידומ שנחתמת בין ממיטלת מוםוליני ופרימו־דה־ריבדה י ! י י • ‭7 . ‬ מאסר •ציר ?הסוביטיםבפסין ! ו' ' מם ' _שלת סין הוציאה י פקודת מאסר נגד ציר הסוביטים ־בפקין. ־ י _םלת־ הפקודה ' הזו איננה ידועה ' עדיך ‭. / '7 ]‬ י : י _־ ־ ־ ־ פשיטת רגל בתערוכת _פילדלפיה . י ‭'" __‬ . הביתן לתעשיות נ:עד נים בתערוכה ' הגדולה _בפילדלפ י יה הוכרח • " לסגור?את . דלתותיו ולהכריז פשיטת-רגל . . מחוסר אמצע י ם הגרע-ין, עלה ליותר מארבעה מליין דרלר . • ־ ־ . י י ‭?! . _, ‬מלחמה כין _המסםימים וההתולים ‭.. ‬־ התגרות בין _הקתללים־ והמשטרה המקסיקנית •נמשכות י בכל עוז י בעיר מקסיקו פרצה תמול תגרה חזקה שבהן נהרגו המשה " ועשרים ־ ־ " איש י ־ י ‭. ', ‬ וילהלם-מפסיד במשפט . ביתהמשפט העליון ביוהנסבורג פרסם את פםקי-דינו בדבי " התביעה, שהגיש וילהלם_, קיסר גרמניה _לשעןבר, שיחזירו לו את אחוזותיו שהיו ־לו בדריס אפריקה לפני המלהמה . בית־המשפט דהה . את תביעתו ופסק . שהאחוזות הללו שינות ־ לממשלה של דרום> אפריקה ‭,. ‬ • י . ־ י י ־. י? ־ " י • , פואנהרה מצדד בזבות פולניה , ה , פו'אנקרה שלה תזכיר למזכירות הבר הלאומים שבו הוא ‭" (‬ תומך בדרישתה של פולניה־ לקבל מקום ' קבוע במועצת הבר, הלאומים ‭. " ‬

' • . ההד יוחד' _י ' יצחס ביי הלמי עובר את תעלת למנש ־ . הדיילי מייל מפרסם מברק שנתקבל מבולון האומר שיצהק ' ביי • ' הי י למי ירך הימה _" על יד גרינז בשעה 9 והצי בערב ב י מטרה לעבור בשהיה את תעלת למנש אנית קיטור קטנה מלוה 'אותו בנסיעתו ‭.. ‬עדי ע כשו עוד _ליל ידוע מה היה לו ‭). ‬ השחיין הזה ותר על הנצחון אחריי שלא הצ ל י יה _ עיין את המברק מכתבנו המיוהד בלונדון_המערכת) מצרים והעתונות הצרפתית העתוןאיבה' כותב;על ' הזרת מצרים לט;שטר המורשונ'י, ויין " יתר חבריו אמר שהורות לזגלול פשה ווזרת ערלי . פשה וסתת פשה התהילה מצרים ללכת נדרך הקדמה, ולהתנגד לפזרנות בכספיה_, אפשר להגיד עכשו בהחלט שהמשטר 'האוטוקרטי הלן?לגמרי מארצות מלכי פרעה. ו ‭? 1, 1, 1‬ איד מת לורד סיטשנר וזרת הים הבריטית פרסמה מכתב לבן על טביעתו שד הלורד ?קיטשנר כאגית המלהמההמפשייר" בנסעו לרוסית בשנת ‭" 191:6‬ מכתב זה מכהיש את נל השמועות שנפוצו י זאז בנדון זה, המכתב אומד שהדרך שבה. הלכה אנית-המלהמה־ היתה היותר בטוחה, _ע_^ אנית הלורד קיצנד היו/שתי אניות־משחיית, הן הלט לצדה. כיל הזמן . אך פתאס •קמה רוה סערה ביס :עד _שאי־מקנשר היה לשום צוללת להתקרב אליה •אנית המלחמה הרשתה -לשתי אניות־המשהית לשוב י כחזרה' ותחזודנה •אחרי ‭??‬ה, גברה הסערה גלי הים על ו לגובה עצום : ויטלטלו' י אההאניה באופן• נורא, ופתאם נפגעה תאניה ? "־ בפצצות־ים

שהונהו שם זמן מועט לפגי זה עלידי ' הצוללת הגרמנית ו ‭25. ‬ סמוך למרודיק, הגרמנים השב‭". ‬ בטעות שהאניה תסע בדרך הכבושה והידועה לרבים' האניה, לא נסעה אמנם בדרך ההיא אך במקךה נטלטלו הפצצות עד דרכה של אניתי-המלהמה 'כשתיתת ההתפוצצות עמד כל אהד מהמלחים' במקומו, ויעמידו את האניה' פתחו דרך ללורד . הוא ואנשי המלממה אשר אתו לעלות על־גב האנית אהרי זה לא נודע מה היה לו, שום ־ איש ־לא ראהו ואןן אהד משנים ' עשר ' האיש שנצולו מהאניה ההיא לא ראה שלורד קיצנר ־ירד בסירה הוא. ואנשי המלהמח אשר אתו . •המכתב מכחיש כי י היתד!שש אייזד בגידה' ומאבד שהטביעה היתד!רק במקרה מהפצצות של הצוללת הגרמנית' ואלה ששמו את •הפצצות לא ידעו את תפקידה של אנית־המלהמה ודא התכונו לפוצ"ז את האניה או לחרוג איש מיוחד . הגופות שנמצאו אחרי כן ונקברו היו גופותיהן של קצינים _ו־אנשי־צ(בא שטבעו י במערכת גוטלנד' אך עד ' לא נמצאה שיט גופי מאלה שהיו באגית המלחמה המפש _י יר י ־. י ־ . ט חאחדותיים _בתורקיה " משפ ? . י החקירה במשפ‭£_!‬ _האחי־ותייט באנגורה גלתה שתכנית _האהדד־ 1 ־ תיים' אלוהיו ־ מצליחים, ‭? . ‬ היחה לתפוס את השלטון, בידם, ליצור מנט י ומורשון , ללכת על־ פי הבהירות הכלליות בבחירת המורשון, ולעשות את קושטה 'למרכז ? הממשלה דעת הקהל מהכת בכליון עינים לחקירתו של גאוויד ביי' חושבים כי הוא היה אהד הפועלים הגדולים י לתזזית _םיעת האחדותירש ‭'?' _,. ;‬ ־ צרפת'ושאלתהחובות ־' ‭_". . : ', '? " '‬ • ה פואנקדה החליט, ל דחות אתי אשור הסכם החרבות. עם ‭. ~‬אנגליה, ואמריקה עדאהרי ימי ההפש של המורשון. ההרגשה . השו‭- -‬ לטת בהוגים המדיניים כאן• היא שחזרתו של ה/ ביירנגה הציר הצר־ ' ־פתי _לושינגטון נדהתד: עד. שתתפרסם החלמה אהו _י ת ‭-:-:. ‬־‭_'. :/‬ במורשון הצרפתי • י ' י -סיעת תשתפנים _הוע _י י " טה להגייש הצעה לאםפה הלאומית באמצעות המורשה רינודל שמטרתה היא להמעיט את זכיות הסנט וה י בלוםישתתןמ בוכוהים בהקת קפת תשלום החובות, ‭. * '‬אך חושבים שהאספה הלאומית לא תקשיב להצעה . זו' . חושבים עוד שאחרי שהאספה הלאומית . תגמור את עבודתה תנתן פקודה לסיים -את , . ישיבות 'המורשון בעונת' הנוכחית . ן . י י

‭, I - -‬ ־ • מצב המרד בסוריה I מדמשק הניעו •ידיעות שוזיר הפנים הודיע לפקידי הממשלה " • בדומה לשוב אל עבודתם, התמסרותם של מורדי הקורדים י הולכת יי ונמשכת , השלטונות _הפ־שיקו ' את -מימי הנהרות מעל נוטה' בעלי הפר- , דםים בקשו מאת המצביא פלייר שיחזיר את זרם־המים כדי שלא -תתקלקלנה הנטיעות והיא הבטיח להם זאת . המורדים מצדם‭-_, ‬ הפ‭--‬י פיקו את• זרם מי אלפיגה המשקה את דמשק אך השלטונות מהרו לתקן _^את הכל 'מםצ־ר הגולים לדמשק הגיע ל־15 אלןז איש' כי כל תושבי גוטה באים העירה בליל 7 להדש ירו תותחי בית ההרשת של הזכוכית על מרכזים אחדים ' של ־ המורדים . השלטונות הצרפתים בדמשק פרסמו הכחשה על השמועה שנע־ צה כי. שיך אחטד י אלהגרי ראש הדת הדהזי בהר הדרוזים נר' ן י _"ת - למיתה והומת, ככן הכחישו את השמועה־ שהדרוזים כבשו שוב את אם אלרוםאן;עיר . זו עודנה בידי הצרפתים והיא שלמה עונש ' מלהמהי י • בהר הדרוזים פרקת הצבא שתחת פקודתו של המצביא אנדריי הגיעה ביום ‭8 '‬ לאוגוסט למזרעה' שקיב קונטאר שיך הכפר דאמה אשר בלנה הגיש את הכנעתו ‭.. ‬ המשיהת הצבאית הזו אספת י בנסיעתה זו_, 161 רובים י ־ ־8000 כדורים' שתי, מכונות ירית ושתי תיבות בדודי־ייד ומספר בהמות השייכו־־_^ל צבא י בימים האחרונים חזרו 'להצביה 450 איש מתושביה . י ? ראש הממשלה ה י _ס־רית אהמד נאמי ' ביי הניע להמה ‭? .,. ‬ התנגשות אנית פהם תורסית ‭-. '‬ לפניי זמן'־מה הודיעונו מברקינו ע "ד התנגשות אנית פהם תור־ קית באניה ' לוטוס הצרפתית כעת ‭?'‬נו ספו י הפרטים האלה שבעה . ' י מתםלהים התורקים נהרגו, השלטונות בקושמה רצו לנהל הקידה בדי לגלות את' חאחראי בדבר' ויתפשו את תקצין דימור שהיה מנהיג . ־‭.. ‬ האניה בשעת המאורע . כשידעו המלחים את הדבר מאנו לנסוע עז ‭.. -‬שישלחו את רב החובל ל דפשי . היתה התאמצות רבה בכדי להניחם י ־ ממהשבתם_, הקונסוליה ה־. רפתית - 'השתדלה מאד בכדי לחוציאי . להפשי באופן זמני ‭1* . ‬