⁨⁨דאר היום⁩, 18 דצמבר 1924⁩ — ' י ? ש ע ה א ח ר ז נ ד ־ ז [⁨כתבה⁩]

' י ? ש ע ה א ח ר ז נ ד ־ ז

(שרות מבדסית מיוחדת "הסוללה לונדו ן, יום י ד ב ערב ‭__‬ נצחונו _הראשון של בולתין ‭, : __‬כפי שהיה נראה מראש ‭_. ‬ נחל בולתין אח נצחונו־ הראשון בזה־־ מיוחד , לאחר הוכוחים על _מנאם־המלך, שנמשכו כשבוע ימים , הציע הנשיא לגשת להצבעה, וב420 סול גגה. 0ד‭, 1‬נתן המודשון את אמונו לממשלת בולדרן . • מד; שמענין בתוצאה זאת הוא בכל־זאת לא כל-בך המספד, הכולל אשר לממשלה, אשר ידעו הכל כי רובו תא 410 לפחות, אלא שוזדמנגיזת הגיעה בהצבעה זאת לא ל160 קולות, כי־אם ל0 ז_^ ודג איפוא, מספר מורשים שאינם שתפנים, אשד הצביעו אתם יחד ויש , לחשב . כי מורשים אלה שייכים חם ברובם הגדול לאגו? השמאל אשר לסיעה החפשנית, שהנם ממתנגדי לויד־ג'ורג‭. '‬הוא!אשר חשבו העתונים למחית _הבחירות האחרונות, ונטיה זאת של החפשנים הכןצוניים תודגש בטח עוד י1תד להבא . בכל-אופן _והדצבעה הוכיחה למעשה כי זה יהיה היחס הת- - מידי של ההתנגדות לממשלה . כל!הצעת שבולתין יעמד עליה תקבל ?תר מארבע מאית קולות. והמתנגדים לה יגי עו ל־180 או על היותר _ אם יספח עליה גם־לוי ד־ג'ורג‭"/‬ ל200 על חיותו ;בתנאים אלה _ אומד ה"תיימס" הבכך, יכולה ‭__‬ הממשלה להמשיך את עבודתה בלי כל מעצור כארבע השנים הבאות.

‭-!-". ‬ שאלות!צפון־אפריקה . זד בריאן, שהכל רואים בו את ראש הוזרה החדשה בצרפת י בעתיד הבי לרוב, הצהיר לעתונאים אנגלים, כי הוא מקוה שאיטליה, צרפת , אנגליה ? וספרד תכנסנה על כנסיה חשובה בפריז, אשר בה החנינה ארבע. המעצמות דבר עתימתיהן בצפון א_^יקה . לא צריד_הצהיר האח_^בריאן _ שמעצמות ארפה תהייגה מפורמת ואדמת זו לזו בפני? גל-המדד ' של המושלימים אשר למושבותיהן. ‭., ‬שלאחר כריתת בדית של אחחת ל1א:יהינו ‭!:‬_אפריקנים הוא בטוח לצאת נגד הארפיים ‭_;-‬ רוב ע תוני לונדון מסכימים להצעה זאת ואומרים, כי שאלת ' טנניר ' ורצון המורדים ללכדה יחישו בטח א1זי דבר התכנסות המסית ? עוד‭., ‬ שעחרידד' באיטליה ‭__‬ :י התרגשות כללית חדשה פרצה באיטליהלתל ‭;. ‬הידיעה שנתפרסמה בעתונים, כי ה, ג'יונטה, נשי_^ המורשון האיטלקי וידימינו - של ה' מוסוליני, הכה את ת פות י, מתומכיו הקודמים, והיום ראש ה " פשיסטיס המתוקנים‭.. "‬דד פות י קראהו לח־קרב, ובינתים. נחרבו המחאות כנגד המכה כך, עד שהוכרח אתמול להגיש את _התפטרותו ממשרת הנשיאות למורשת. י ‭\'‬י ‭/. '‬ י י אומרים. שדד מ־וסוליני עין?כבר מהמקרים המרגיזים האלה בסיעתו וכי בדעתו לטהרה בהחלט. על ידי אמצעים חמורים . ־ * י ‭_^_ ? __‬ הטרדבאלבניה הידיעות האחרונות מאלבניה רעות מאד . המורדים הצליחו ללכה ?את סקוטרי בצפון הארץ וגם , על-הבירה טיראנה מרחפת . הנכרים יוצאים את הארץ בחפזון ואניות-מלחמה איטלקיות סכנה נצטוו למהר אל מימ_* . ף ולונה וחרצו _־ ‭? - - ?‬ כופה נוראה בים הבלטי _ סטוקהולם מודיעה, כי מזה ארבעים שנה שלא התחוללה סופה הרפית נוראה בים הבלטי, _וביחוד במפרצי בוטניהופינלנחה ‭, . ‬ כהשבוע. הסופה הסעירה אתי המים עד לפגים הנמלים, ומתק! ? הרוח צללו בשוידיה בפינלנדיה ובאסטוניה יותר מארבעת. אלפים מפרשיות וכמאה אניות-קיטוך ממוצעות.

המלוה הצרפתית לפי הידיעות האחרונות מפריז כוסתה _המלוה הפנימית הצרפתית יותר מפעמים וחצי‭,, ‬איפוא, . לדאג להעלאת והממשלה תוכל ' שערהפרנק בקרוב. ה' דדיו בריא_. ‭?:‬ רומאי ת וד יו הצהירו, כי מחר יוכל ה, דדיו להחשב כחזוד לאיתנו, אלא שצוו עליו להמנע מעמדה קשה במשך שמעיר* י ימים ‭? _: . ‬ י י ס ה י ד' יום ה י' בבסר•: עונת התיירים תצליח טתוני מצרים מביעים את שמהתם טל ה_^־בדה' שטונת התיירים _דוהלד! | כבר בהצלהה מרובה' ושיש לשטר כי הכנס תכנים למצרים ההרו?יותר משני מדיוני לירות. רבים מהתיירים הנם אנגלים' יפנים ואמריסנים מהמורה ד1רחופ• אל-נקראשי בי_דדוצח ? אתמול הטבר לבית־האםורים בסהיר _אלנפראשי־בי ' שהיה סגנו של וזיר"הפניט כוזרת זגלול?אומרים' כי ההשדים. כנגדו בפשר טם רציהת סטס־פשה הודפים כבדים ‭' .., ' -.. ‬ לורד אלנבי מבקר את הצי לורד אלנבי בסר את אמיר הים ופוםול' אמיר־הים _־האנגלי המפפדטד הצי אשר באלכסנדריה. בו ביום נטרד תה גדוד לכבוד הציני הצי ולורד אדנבי•

להתחדשות העמדה בקבר. פרעה ההופר הידוט' ה י' הרטר' שהגיט ילסהיר שלשם, התראה כבר טם וזיר העבודות הצבוריות וכבר הבט אתו את תנאי התהדשות־ההפירות _בסברי תות־טנר־טמוז. מלאכות הפועלים חאינגלים ברוסיה מלאכות הפועלים האנגלים' תהת הנהלת ה' פורסל, שהפליגה, שלשם מלנינגרד, תגיט היום דסופנהגז, ומשם תםט הזרה לאנגליה. וזד-האויריה לארץ ישראל סיר ו• ברנהר' שהוא וזיר האויריה באנגליה דםשהה כשבוטיס בפושטא לשם . סדור השרות האוירית להודו, _הגיש אתמול להלב_, ומשם יסט לדמשס ולאר>ן-ישראד. * . י שער הכספים היום בקהיר ‭!11‬ ג"מ כל מאד, פרנק‭20, 60, ‬ ג''מ כל דולר ‭88 :‬ ג"מ כל מאה ליריות איטלקיות . ?־‭/?. ?‬ ?ץ‭??, ?,., , . . . - - ;??‬ _־ ‭- .., ?‬ המו _" ל: חברת . חסולל• בע‭,, ‬מ כמת דפוס ירושלם בע"מ ‭_" ', ‬