⁨⁨דאר היום⁩, 4 יוני 1924⁩ — המצאת הכספים למפעל תטנבדנ [⁨כתבה⁩]

המצאת הכספים למפעל תטנבדנ

עם הדאר _האהרוו מודיעים לנו מאמריפה : י ע"ידדעתתפותם . של, - המועצה לפתוה, _ארץ־ישראל ושל ה''ג 'וינט_" בהמצאת הכספים להברה ההשמל הארצישראלית' נטשחה הצעת;רוטנכרג' ליצירת השמל בכה מי הירדן' לטבודה גמורה. המצאת הכספים• למפעל הזה סכלה אופי בידלאומי. ארבע הפבוצות המשתתפות, כמעט בתנאים שוים' הם הברוו אדמונד די רוטשילד, ע_"י פיפ"א‭", ‬אוצר התישבות היהודים" בלונדון' "המועצה הכלכלית , ן לאר_>דישראל' ?בלונדון והפבוצה האמריפגית המורכבת מועד הסטת ההריסות של הג_'וינט וחחותמים על המניות שהוצאו ע"י המועצה _לפתוה אר'ו־ישראל. הלב ן י י של ‭4<‬ ידוע המפעל פ_^בל את _הססנית הדרו*י‭_1 _8‬י _^רות _ותוציא ©ובנו ת ] ברי&_וית רשמית . • ! בכדי לגמור מת ד_5מוה_"_מ ביו מהב יצות. _חאאן ולג_^ת _^ל? ה_^ל‭*§‬כה בלי *נתור. , נתנה החברה הפאופו־טיבית הארצישראלית' שהוא הפוכי. הכס_*י של המוטעה? לפתוח ארץ-ישראל' כספים מאוצרה בסר _מסמיפ כדי להניח את היסוד במזזמנימ לכל. המפעל. המוה י'מ בשביל הפבוצח האכוריפנית הוא בידי ברנהרד _פלכסנר והד_"ר ל. ב אינשטיו" שיסעו בפרוכ ל&רנדזז לעזור לגמר פרודה _#_ל ההברה _הארצישראלית לחשמול ולערוד את חטנינים הטכניים של המפעל. השתתפות האמרייסנים עולד!ליותר מהצי מליון דולר וטו הסו הזה 'נתז _מיעד להפמת ההריסות שעלי יד הג'וינט ‭. 200. 000‬ דולת כדי למלא אחרי התהיבותה, ;הוציאה המועצה לפתוח אר_/י-ישראל שטרות־פפדוו לכגולי ןזמניות שלה. הרשימה נמצאים ה"ה לואיס בראש | ברנדייס' השופט הגיליון' סלומון ;רוזנבלום בורג ולואיס לי . מפיטם־ הורביץ' מעיר ניו־יורפ' כל אהד •דשם ‭25, 000‬ דולר' והעבירו את הכספים" לפרו ; המחזיסה את השטרות האלה ורבים אהרים לטובת המכללה העברית בירושלם. הרשימה הגדולה •אהרי הרשימות , ההן' היא אותה של יוליום י סימנ!מנידיורפ, בסר ‭10, 000‬ דולר ; אהרי־כו באה הפח, שנוסדה לזכר אהרן וברתה פרידנולד בבלטימור' בסו יותר ?משמונת אלפים דולר. הרשימות של אנשים פרטיים כסר ‭5. 000 . ‬ כ"א מכילות: ד_"ר הרי פרידנולד' ‭::‬בלטימור' דויד םימונס' דטרויט' גברת ?בדתה• ' י גוגנהיטר‭. '‬לינצ'בורג‭, '‬י, רודה' דנבר ‭.. '‬והריפישל, גיו-יורפ. רבים רשמו אל_^_ש דולר כ" א' ויותר.