⁨⁨דאר היום⁩, 15 פברואר 1921⁩ — ⁨Page 3⁩

‭_- ?‬ פמנ ודשוב-אבן הפנה ? לבניך הצבור העבייי בארץ! היום ומחר תרומת הסלע בשכונות אלו: גנעת־שאול, מחנה ייהודה' אבן־ישראל_. עורת־ישראי' שוש המדרגות' שוס החדש, הבאטראס' נחלת?ציון" הפרסים, רהוב ייפה שערי־חסד והמגינה. הגובים: גב' עוזוסויכסי• ה' ד. אבישר, ש. מפו' י. ח. פניזל‭?"‬י. אמדורספי , מ. הסיתה, רפאל היים הכהן' _יתיא ;ורוסי ' ז. ליבוביץ_. מ. לדרר' שלמה מזרחה דנינא מזרחי. בני ירושלם' מלאו את חובתכם ! אה אחד לא יחסר בין התורמים‭'4 ‬

_פונטלמ צרי? : עומדת למכירה מידית נחלה גדולה-בירושלם . המביאהרוחשנתי300 י 2657 לפנות עפ"י המען: ט‭/*. 0, 8, 255' _#0/7‬ ?

כל ‭. *4‬־. עיבדם מבלי שהלהיבו את התושבים , אפ־&ר מאד שאחרי השתדלות קטנה יהיר. אפשר להעסיק עוד כמאה פועל , אבל לא את כל העולים כי חד סוף סוף אין _פחח־תקוה בת יחידה בארץ ‭— ... ‬ מועצת- המושבה דנה בשאלת הפועלים מחוסרי העבודה, והחליטה לפתות לשבח שבה ישתתפו שני ב"כ החקלאים ושני ב"כ הפועלים ואחד מועד המושבה, שבה ירשמו נוחני העבודה ומקבלי העבודי. כמו כן תעסוק בהפצת הרעיון שהבית הלאומי יבנה עיי רכוש• יהודי ובזעה " היהודית‭. "‬ ועד המושבה הוציא בשמו ובשם' המועצה גלוי־דעת לתושבים, המתאר את מצב אחינו במזרח ארופה, ואת מצבם של החלוצים, ברגע הנוכחי בארץ, ומודיע מהחלוצים הללו מבקשים _#ך לדק לחפ לאכול ופלמשללמש, בגלדידעח _^ זה מבקשיש מאת' התושבים להתחשב עש דרגע הרציני, רגע של בנין, ?כי עבודה עצומה לפנינו. ומסיים בתקור. שנראה בק-וב את ביתנו הלאומי בנוי ע"י עס ישראל.

נשף חזיוני‭—. ‬ בשבוע שעבר הדבקו בחוצות המושבה ט־דעות המודעו־ז כי הבמה העברית של פתח־תקוה ‭(?)‬ תציג יבעיבי כ"ח וכ"ט שבט נשף חזיוני. אבקש את סליחת _הק־ יראיס על שאינני מוסר יפעם את פ י יט' ההצג"־ז_, משני' שהיא היתר, במקום שבעליו ? אינס סיבל־־ש את האברים ובניהם בכלל‭,.. ‬ המזמין‭—. ‬ . הנני מזכיר • ש6 שזכה כבי למימרה הידועה "עליו־השלוש‭, "‬ אך ורק מפני שנתבטל ז־ז יותר משנה, ועדין שורר אי סדר _בכספיכי. _האנשיש שרכשו להם מניו, ת דורשים את כספ ס חזרה מסוכנו של מר שינקין כאן, שקבל את הכסף. האחרון שולח את התובעים אל מר שינקין בכבודו ובעצמו, והיא עונה כי אינו יודע כלום משוש שזה שייך לסוכן, וחוזר חלילה. תקין טעות‭-. ' .. ‬־־. בכתנתי ' ךקזדטח בחל ק י •כית>אריז. ־7 נשמט השם מ. פינשטין, שדוא הנהו משתתף בעבודה יהד עס א' נ. ' _פישלזין ומומחה במקצוע האריזה. עי תסנר

תזכיר על הרכבות ? בפלשתינה‭)'‬א"י)

נסרא בישיבת המועצה אר_^־י, בראלית (סוף מגליון ד ק. ידפ)

המחסור בעגלות ניסעים הגונות הורגש :משך כל תקיפת העבודה ובחדש דצמבר 1919 :תבקשהוזרת חמלחמה _להדחות ששתי רככות חולים המושכות בס־ה 23 עגלות _תדפנגה לעגלות נוסעים ‭16 .. ‬ מהעגלות הללו כבד החלו לעבד ועתה _צשלימיש את מלאכת תקין הרכבות . שנתעכבה עד עתה לרגלי . חמהסיר במכשירי רכבות. י בהיות ועד כה לא היו לרכבות עגלו(ז ־גונית מצאו לגחוץ לרכש . מס_^ד ידוע של עגלות חשיבות לממשלת מצרים ואשר זו נתנתן כמשך חמלחמרז בשביל תנועת הצבא. העגלות הללו הנן מיושנות‭.. ‬ הרהבת הרכבת הצרה. לור־יפו היתה לברכה ־בה לתנועת המסחר ולסחורות שהוכנסו אל יפו ייצאו הימנה. בקרב שלשת או ארבעת החדשים הבאיש י תשלם עבודת הרצוף של. קי זה ועל ירי כן יהיה אפשר לעשות נסיעה זו יותר מהד. ? תחנת ירושלים גדולה . עחת פי _שלע משחיתה לפני המלחמה ונוספו תקונים רביג כמכירת הכרטיסים. קיבעי‭!. ‬עתה בתי־כבוד דחישיב ונם •הארד. חשמלית.

עבודת הזוק בדקי הגשרים בקו ירושלים :אפן שיוכלו הפסים לישא מכונות קיטור כבדות וחד—הולכת _ונעשים ויש לקוות שאתרי סיף _5כרואר לא יהא צ"יך להחליף מכונות בארטוף יאפשר יהיה לנסע מירושלים ללוד במעט £ח1ת זמן. קובעים . עתה קו רחב בנקודה הרחוקה לקו יפו סמיך לםרסנד. בקו מסתעף זה ישתמשו _למטרות צבאיות בשביל _ה הצבא אשר יחנה בעתיד :מקום זה‭.. ‬ בעתיד הקרוב יסולו מסלה קצרה מכפר :נים אל בית נבלה. במסלד, זו ישתמשו להובלת אבנים מהמחצביס אשר בבית נבלה הנצרכות לשם תקון הדרכים. כמו כן ינצלו ' מסלה מראש-איל־עין אל פתח־תקוה. מסלה זו תשמש לצרכי המושבו ' הזאת וכמובן חושבים לקבוע קו קצר, ממגדל לאשקלון בקשר עם עבודת מחלקת _העתיקיו ובכדי שיהא אפשר להביא מזון בשביל התיידנ העתידים לבקי את התפירות. תנועת הנוסעים גדלת בהרבה ויש לקווו שבקרב הימים תגדל תנועת הובלת הסהורוו במרה שהארץ תתפתה.

הוזמנו 6 טכונות־קיטור מסוג מיוחד לעבודה :טסלת הברזל הירושלמית וזה לרגלי המעלות התלולים והנטיות ההרות. בפברואר דאשתקד נקבעה שרות של עגלות, ־ לינת ועגלות־מסעדה. מפעל זר, הסב הנאד, מרובה לקהל הנוסעים. בנובמבר שעבר נקבעה שרות רכבות יומית בין פלשתינה (א"י) ובין מצרים ומיד כאשר תמצאנה המכונות הנחוצות, ואש תרשה התנועה להוצאות י כאלו _, חושבים לסדר _^רככח

מיוחדת בשער. מאוחרת ביום ־ בשלשה־ ימים בשבוע מחיפה ללוד ולהיפך בכדי שלא יצטרכו הנוסעים לירושלם וליפו. לנסע ברכבת הנוסעים נשעה ‭5. 15‬ בבקר אשר תוסיף ללכת גם להבא , באפן אתר יצטרכו הנוסעים לשחות לילה י בקנטי"רז. ההנהלה באד, לידי הסכמה _עש החברה ביך _בלאומית לעגלות"ליני , להספיק מספי• נוסן6 של עגלות מסעדה ועגלות לינה וכך יהיר, לרכבת מופעים המיותרת שנקבעה בנובמבר שעבר עגלת לינה ועגלת מסעדה מצורפת אליה ואס התנועי _5טסלח הכחל מירושלים' ליפו תרשה בכך תעמד

ג£ עגלת מסעדה לשרותה של מסלת ברזל זו. כמו כן. יש לקוות _שבחיף הבא תוכלנה הרכבות להוביל תירים בכל קצוי _האיץ במספר ררבה יותר גדול מאשר יכלו לעשות _ב־'צנה זו. י בבית הנתיבות של לוד נעשו שנויים כב ריק ובינ יים שתי מרצפות בדמות איים ואשר להן תקרות. \ הורגש מחסיר בעגלות לנוסעים ממחלק־ ראשונה 'ברכבות ד'צי־וח. הסבה לכןז היא שעגי־ י וח הנוסעים שנשבו _מהתורכיש נמצאו במצב גרון; מאד וקשה היה עד מאד למצוא את החמריב הנחוצום בכדי שתעברנה הרבבות בסדר, ואולם יע לקיות־שעגלות ממחל קה ראשינה תמצאנה במשך דהשבועות הבאים. המעט' ש בשביל. הרכבות ' של נבלוס ועכו. . י ‭; . *‬ בכדי לטפה את הוצאת תפוחי הזדזב מפלשתינה (א"י) _־למצרים הפחיתו הרבה במסי ההובלה. י

גשר . הרכבת של איליערישאשרבקנטי־ד ‭, '‬ ןדלו להשתמש בו מאז סיף הדש דצמבר לרגלי _זצעדיש הנמרצים שעשתה חברת תעלת סואץ. 'פגי הממשלה הבריטית, ומאותו יום ואיל ך _2חורות הנשלחות דרך התעלה 'נשלחות על ידי גגלות המעבירים ומספקות למדי בשביל התנועה ;מצויה שם. ; כתוצאה מההחי־יט־־ , לעקירת גשר הרכבת _צצאו לנחוץ לבנות תהנה חדשה לנוסעים בשפה ' המזרחית של התעלה. מעשת זה דוש . לקבוע ןו חדש ‭'"‬של 5 קילומ‭. '‬ אם גכי עד סיף חדש דצמבר לא ידעו :החלט מר, יהא גורלו של גשר זה בכל זאת :בר היתד , התחנה החדשה עומדת על תלד , ב30 י : י חדש דצמבר והיא גמצאת במרחק של שני רגעים מהרכבת המצרית אשר בקנטרר, ד-מערביח, ' ארך קו הרכבת המתנהל עלידי הנהלח הרכבות של פלשתינה (א"י) מגיע ל1000 קילומטר ובכלל4 זה נחשב הקו קנטרה־רפה המתנהל ע? ירי ר צבא. - האזורים הם אלה:

קנטרה" חיפה רפד, ‭_^. ‬ באר_>שבע יפו . ירושלים חיפה עכו חיפה אל־חמה אפולר, תל־כרם מסעודיח-נבלוס ; -בכדי לחשך בהוצאותנעשים סדורים לפרק את כל חבילות רדאר בשביל הרכבות בחיפה ומשתמשים עד כמה שאפשר _נפיעלים מבני המקים. חושבים להעתיק את מחסני ' הקטרים ואח פועלי הרכבת מקנטרה בעתיד ו־קי־וב. טלטול ?ד יתן עבודה רבה לבני הארץ. חושבים להתחיל בדבר בנין בנינים הגיניכ לחנויות ומחסני סחורות ובתים לפקידים בעתיד הקרוב והזמן יזמינו עגלות נוסעים במדח מספיק• בשביל דרישות העתיד.

שעה‭_^_"‬חרונה

'" (שרות מברלוית _מיוחדת;_הפולחן _לונדון שלום , י_"א פברואר בין, ר •צעד וסיה , _־שכע _ופולניה ועציה דק‭6'‬ כערב (נתאחר‭. (‬ בעיר ריגא נחתמה שלשם _ברית־השלוט חמחלטת בין רוסיה המיעצרתית ובין פולניה, _על־ידי כך מסכימות רוסיה ופולניה למנות צירים וקונסיליס במריניתיהןולחדול . מיד ביחוסים מסחריים. רופיה מוכנה לשלם לנתיני פולניה ברוסיה חלק מהכספים שנלקחו. מאתם לרגלי הלאמת . המסחר ומרשה אותם לצאת לפולניה פנל רגע שירצו. פולניה מחזירה לנתינים הרוסים- * שבפולניה את הכספים שנלקחי מאתם בתור ענש על מעשי ה"סובייטים" בגד הנתינים־הפולנים (מברק זה נתקבל אתמול כשהוכנסו העמודים למכונה והספקנו י יורש־העצר רק לתת בסוף "שעה האנגלי אחרונה" והואת דו קצור הידיעה ‭. *‬ ־; ‭?—‬ המערכת‭. (‬ לורד רדינג בקש מאת המזכיר הכללי של _משנה־המלך הנוכחי. לורד צ־ למ ס פ ו ר ד, להשאר במשרתו גם להבא. • הודיעו פ־ז היום בדרך חצי־רשמי , כי _יורש־העצר האנגלי/הנסיך מוילס. החליט ? לבקר את מדינת הודו ־ בחדש איקטוכרו הבא. בחיגים המדיניים שבכאן משתדלים לבקשו שיבקר בדרכו גם מסור את מצרים הידיעות וארץ־ישראל _המרעישות . העובדה שוזרת החוץ ראתה לנחוץ _להכחיש את הידיעות המרעישות בדבר קרע בין אנגליה והמדינית המאוחדות/ כפי שבדקתי לכס במבדקי _הקודמים‭., ‬הביא־ את המתונים לידי חקירה ודרישה _בענין הזח, ונמצא כי ידיעות אלו באו לרג_4י סדום בראיון שהיה לכתב • . המתונים המאוחדים" של _אמריקה עם ־ ציר בריטניה הגדולה בושינגתון, סיר אוקלנד גד ס, השוהה כעת בלונדון. הכתב האמי"קני הודה כי ראיונו, שנמסר _במכהן, לא התאים לרעיונותיו של . סיר איקלנד" נדס_, ובזה נגמר הענין בכי טוב. התראתאמורכללי _^ פועלי מסלות־הברזל הודיעו אתמול _לראש־הוזרה לויד"ג י ורב‭, '‬ כי לרגלי היריות שאנשי־צבא אנגלים ירו בשנים מחבריהם , פועלי _מסלות־הברזל " באירלנדיח, מוכרחים־ הם להוציא לפועל ארת התראתם — התראת 'אמור כללי בכל מסלות־הברזל שבבריטניה הגדולה. לויד־גיורב' השיב, כי כבר פקד לעשות חקירה ודרישה בענין היריות* ואולם מוצא הוא לנחוץ להודיע לפועלים כי אין הממשלה נרתעת בפני כל התראה וכי תאחז בכל האמצעים אשר בידה להכריע את האמור מראשיתו. תנאיה? של ק ה י גרמניה ר• י"ד מנרןאר, שעה תשע והצי בערכ. הודיעו _מברלין, כי _שריהחצון פון־סימונס מסר לצירי מעצמות־ההסכמח תזכיר, שבו הוא מצהיר ' בשמה של גרמניה כי אם לא תסכי*יגה מעצמות־־ההםכמה להוריד את םבום _פצויי־ד־ומלחמה עד למאה והמשים מלירד לא. יבואו באי־כח גרמניה. המלך קכל א־־זמול בדרך מזרה רשמי את האנגלית התפטרותם של לורד מיל נ ר וח' ל ו ב ב. ה' וינסטון צ• ר צ' ל לסראת וה' א י ואנס המועצה ימלאו• את הלונדונית מקימותיחם. המלאכית התורקית שתשתתף במועצה הלונדונית של הכ"א כפנרלא" יצא ־ו י . את סטמבול ביום השבת בדרכה לונדונה. הודיעו מלונדון כי חמשה בתי־מלון הוכנו ככר לק כלת כל צירי המעצמות. לכל מעצמה יהיו חמשה ועשרים ציר. לתורקיה הרשו לשלח ח מ ש י ם ציר, מפני ש ק ו ש ט א ממנד. ־חמשה ועשרים' ו א נ ג ו ר ה חמשה ועשרים. _מיסטפה־קמאליפשח ' הודיע בהחלט _שעזת־פשה יהיה נשיאה של _מלאכוחו,

. סוס למכירה - ־ סוסה חמת ‭15 . 2‬ בת 14 שנה צוארר. מנומר במעון ‭0. ‬ אפשר לראות את הסוסה בבית חתולים לרפאוי בימות אצל נרנד־הוטל, על בקשתה למר םינו , את ההוצאות שצריך לרנישן במעטפות דחן המיוחדות אצל מושל המחוז , או אצל המושל של מחל קת הספקה וצריך _שתתקבנה במחל קת הויפ1קת לא יאוחר 17 פברואר ‭. 1921‬ 2777

שימו לב עתר‭,, ‬א_"חוי דבפל מונופול דטבק באיי יהיר, אפשר לקנות באיי _היגייות מצריות אמתיות במחירים נאותים. עוברא היא שהפינריות היותר 'ט-יבות שאפשר להשיגן הן אלה דמעובדות ע־י האחים מספידו/ בעדכון • מוגבל , קהיר. פירמה זו מעבדת סיגריות הנוחות לכל טעם. אש מוכי־-הפיגריות של ך אינו יכול להספיק סיגריות כאלו— פנה ישר אל . בית החרשת תבת דאר 1064 ק ־יד ואלה יעיינו מיד _בהזמנתןץ ובדרישה של ך. • דרשו את הסיגריות של האחים מספידו י‭!!‬ 2775

שרכז "אגידה ישיאל" בוינה, בכט-ה ד _י חקור אח ־זנאי הארץ ר נייחים נמסחר, בתעשיר. ובחקלאות ולמסור אח"כ את דעתו_, _למיכז בנוגע לשליחה עולים לא"י. אתו יחד באו עוד שלשה מוטחיב כמקצועות שונים , שנשלחו רנה בתור שליחים של שלשים משפחות עבריות ד חפצות לעלוח להתישב. באיי , שלב"א מין יש פכים כסף ידוע כלףונים. האורחים יבקמ את כל •הארץ במשן שבועות אחדים, וישובו לחו"ל למסור דו"ד _^ לשולחיהם. הקונים בגן־העיר‭—. ‬ ה' גידל שחכר אח גן העיר למספר שנים , התחיל לרב•‭!?‬ תקינים בו כפי ה־חחיבות שקבל עליו בתנאי החכירה. את המעקה שלצד "הוטל דת פרנס מסיעים לתוך דגן ל רחבת הדרך.

_דודעי. רשמית‭—. ‬ מאת הממשלה קבלנו הודעה זו;נתקבלו תלונות ברבר _ךאיובות ‭, ":‬צבאיות אשר ממול בתי . פינגולד ברחוב יפו. עיינו בשאלה רזאת ומצאנו שנחוץ יהיה להוסיף ‭5 ;‬ השתמש במעשנות הללו בשביל רצכא אשר _צסביב עד שתשלם מלאכת התעלות של הצריפים הרוסים. בקרוב יקבעו סביב ד עיר ־מכונה מהדסת' בטפוס *מלדרוס‭, "‬וע"כ לא יהיר. צריך בעתיד לשרף את הפסלת בתוך ירושלים גיפ‭. _*‬ ־ חב_^ת "נח?ת ישראל‭—. "‬החברה נחלת ישראל' שלחבריה שייך דבג־ש ב"יטד ‭" , ". ‬ י הסתדרה יפה בחקים קבועי"ז . ההברה ד־זאת נתאשרח בימים האחרונים ע"י ר. מ. הנציב

?זעליון בתור חביה קואיםיטיבית לקנית . קיקעות כארץ ישראל. מנהלי ההברה הזאת ראוים להבערת תודה _£צד כל חובבי הישוב על • העבודה דגרולה שעבדו במשך שנתים בלי ‭"'‬ לאות, להשיב נחלה _עז־כד. זד, יותר משלשים שנד לבעליה העברים ‭_8 "‬חרי שרבים חשבו שאין עוד כל הקוה להצילה. והעבודה הגדולה וזאת נעשתה כמובן ע"י אנשי ה_^שוכ הישן הנרקב‭. "‬היסוד הבלתי פורה‭—, ‬ והעיקר, מבלי הוצאה של אלפ* לירות, בלי מ •מחים , נבלי תכניות. וכפ‭/*‬ בצניעות גמורה , הס מתכוננים ל־רחיב את חוג פעולתם, בעשותם את חברתם להברה קואופרטיבית לקנית ־קי"קעוח כא_"י.

תקוני טעיות. ־- במכתב הועד -לאומי אל לואיגי לוצ_&טו, שנדפס בעתונים של יום _^_תמול, נפלה שגיאה ר מסרסת את הענין, י כמשפט המתחיל ז־כדבריו אלה יהיה למופת " לאחינו דגדוליש" נדפס‭";‬בני ארצנו/ וצ יל : ־בני א ר צ ו‭. "‬ — במודעה ־נחמו נדמו'' שגתפיםמה בגליו ן _קיכ של עתוננו _, צ"ל הדר יצחק בינדעילי במקום הדר' יצהק בינדערלי. •

_ף_^י‭838* 685 _£}§_$_^‬ _^ןן‭_^_£3_^18?‬_ג_68

אירחינו‭—. ‬ הגיעו לעירנו _דוגברת פקר, אשתו של העורך הראשי של ה"פלסטץ ויקלי‭, "‬ ואחותה הגברת מרקם. — מתאכסן במלון אלנבי ח' ב יד1 ו ם, מעשירי אמריקה , שבא לחקר את דמעמד בארץ‭*. ‬ — בשבוע שעבר דגיע לירושלפ ה' בנימין פ ו פ נ ה י ס מוינה. הוא בא הנה בשפ

בםילניה;היהודים ברומיניה;היהודים בהונגריה ן זנות חישיבה של הזרים בציריך ;תכנית חברת כי"ח;חברת כי''ח בחבר העמיס;אגיה למל ןז ספרד;במדוקי;המא־עות ב_. לר, גוליט• הגנרל נוךו בבתי הספ* של חבית כיח בבירות.

_רויטר, _הואס והאיטלסית באי־כח אנגורה ק ו ש ט א (י"א פברואר) : בהיות שהממשלה המרכזית פי. לא נכנסה בדברים בזמן המיועד עס ממשלת מוםטפה־קמאל החליט זה האחרון למנות את באי=כחו מבלי התחשב עם קושטא, באי־כח אלד * יצאו בשבעהלחדש פברואר את אנגורה' ופניהם ישר לברינדיזי. האחד הוא ג'לאל־אלדין עארף־בי , שברח מקישטא בחדש מרס ‭, 1920‬השני, הוא ג' א מ י־

‭/:‬ מר_^שי הלאמיים החורקים וסגן=וזיר=־ "פנים. ברומא יספחו אליהם. אחמד־דיזה־ב/ _טהיה נשיא הסנט _בקישטא ומחמוד־מוכתר־ ני; י נצחון המצביא סנןוטס ' פרטוריה(נו כיום‭:(‬ דמצכיא שמו טס יצא כמנצח מהבחירות _בדרופ־אפריקיו. סיעתו השיגה, בבר שלשהוארבעים. מורשים. הלאומיים. אשר דרשו שאפ י יסה הדרומית יזרןעטעל אנגליה, השיגו רק שנים ־ עשר מורשים הפועלים -דל!תשעה _יההפשנים ־א ח ד. את גדל דנצחון אפשר לשע* _כשזיכרימ שהלאמיים מנו בפורשון רסורם תשע" ועשר 2 מורשה והפועלים שדשה . ועשרים _>עיין גם ?המאמר בעמוד בי‭-. ‬ המעיינת‭. ( ‬

? מות מורד אירלנדי ד ו ב ?ל י ן (בו ביום‭:(‬ ראש חצגא _" _האירלנדי‭/'‬ ה' קול י נ ס, נהרג באחת מערי אירלנדיה. באי-כח יון א ת ו נ ה (בו ביום‭:(‬ בין באי־ :חד. של יון למועצז הלונדונית ימנה, :נראה, גם ה' סטרג'יאדם, ' מושל חבל ו! אזמיו/ בתקרה שיעלה בידו לשכנע את רמועצד־ן שאזמיר נחוצה ליון. לקראת המועצה הלונדונית ' ק ו שט א (בו ביום) : בין הצירים למועצה הלונדוניתימנה גם בקיר־םאמי־בי. ־• ‭. _^‬ברגע האחרון החליט מוםטפה־־קמאל שבראש משלחתו יעמד _איזט־פשה. בראי_2 המשלחת _הקי־שטאית יעמד ראש התרה

עזרה לאוםתריה 1ופיק=פשה‭.. ‬ פרי‭)?‬בו מום‭:!‬ נרראו לכאן _גמונא_;ם חשובים . ממדינות *מעצמות להכין 'את הבסיס לנתינת ‭_"_^‬ה כספית *לאוסתריה ‭... ‬ה_^עות רוסיה המועצתית מוםקובח (ע"י האלחוט) ‭::‬ה' י'יצ דין הציע שרוסיה ואנגליה . תהיינה י *חדאיות לחפש פרס, אפגניסתאן ואנטוליה, מלוח לאוסתרליר! לונדון (בו ביום) 5 הממשלר ‭. *‬אוסתרלית הוציאה מלוה של חמשת מליון !ירה, בששה למא"י. רבית. יותר מחצי ־מלוה הובטח כבר על־ידי השלחניות. ה?רב שנמסר לצרפת פריז (בו ביום‭!(‬הודיעו שהזהב *שר מסרו הגרמנים בשבוע העבר לצרפר הוא חלק . מד־הזהב התורקי _שהובחן ‭':‬גרמניה בתור ערובה להלואות הגרמניור־ לתודקיד־ו‭.. ‬ לויד־גיורג' ? ובוחריו ל ו נ ד ו. ן (בו ביום‭?:(‬אחו טנאמו הגדול של לויד־ג'ורג‭)'‬שאר תמציתו טסינו כמבדלןני י הפיוחדיב בגליון הענר‭—. ‬ המערכת) החליט! בוחרי וילס לחמך במוע‭_2;‬דו ש? סיד־־גורג;ה־ איו אנס, ברונ מכריע. תתפח לשחפת פרי‭)?‬נו ביום‭:(‬ החכם הצרסח ספללינגר המציא תרופה _נגו השחפת שתוצאותיה מפליאות. פצצות בבי־ןיל . ר י ו ־ ד י ־ ז' נ ר ו (בו ביום‭:(‬ שר פצצות נזרקו בתוך אולמי וזרת־הפנים ומהו להמשערה. הנזקים גדולים,

פדמת א"י פריז (בו ביום) : בראיוןשהיד־ז . לד. ‭/'‬ מתיף עס האדון סוקולוב הצהיר זין האחרון כי א"י מתקדמת יפה הודות לסיר הרברט סמואל שידע לקנות את לבות כל

העם, יהודי הארץ נאמנים לאנגליה ומכירים טובה לצרפת. ציוניותם היא טבעת חדשה־ בשרשרת הידידות שבין צרפת ואנגליה. א ת ד. נ ה(בו ביום‭:(‬ הודיע ראש י רחרח החדשה. ה? קלגורופולוס, ן' שיון מוכנה לקרבנות חדשים אמ ע"י כך יובטח השלום במזרח. רומא (בו ביום‭!(‬הצהיר ד־ןאלוף פפורצה שצרפת _ואיטליה צריכות _לבא בדברים עם שליחי רתורקיד־ז עוד לפני המועצה בלונדון ולהשתמש בשדהותם של שליחים אלדה ברומא ובפריז כדי לקבע ־מראש את עיקר דרישותיהם של החורקים. רק בדרך ?ו תצליח המועצה ד־. לונדונית. _קלימנסו בבומבאי_^ י בו מ ב א י (בו ביום) ן קלימנסו הגיע לבומבאי והתאכסן בכית דהמושל ] הכללי. ידיעות ספרותיות קבלנו את רגליון הראשון של _עתונד־ז של חברת כי"ח בשם ־שלום וזבות' ‭61; 1)1011;)‬ _צ‭, (?^1‬יו"ל בפריז על ירי הועד המרכזי של חברת כי"ח. בירחון זה שיצא כסדר בט"ז דפש גדולים, • ישנס מאמרים חשובים על חיי אחינו_. ‭.. ‬בארבע כנפות הארץ. בגליון הראשון :_שהבלנו ה עתה בא מאמר ראשי בשם ־שלום וזכיות" שבו מודיעה חברת טייח כי תפקידה עוד לא תם, אחריו באו מאמרים על : חשאלר. היהודית

_יי י ‭©? §?‬־‭'**‬ _^ז‭5*‬י ‭**-*‬יי י_^־‭&^&‬י־י ‭*?*‬יי ‭_9> *‬־ ‭9 '£' *§^ ^^ ‬

‭) | |‬ ערף שרות הלירה מיוחדת ל" האנגלית דאר־היום‭("‬ | _לונדון י' פברואר, | בדולרים (אמריקה) ‭3, 89‬ י ן בפרנקים (צרפת) 54 ?ב ל יד יו ת (איטליה) ‭| 106‬ ב מרק י ם (גרמניה) 234 | ל ו נדון, יא פביואר‭.. ‬ | ב ד ו ל ר י ם (אמריקה) ‭1 3, 88. ‬ בפרנקים (צרפת) ‭| 54‬ בל יריות (איטליה) ‭| 106‬ במרקים (גרמניה) 232