⁨⁨דבר⁩, 26 אוגוסט 1983⁩ — עזובה והזנחיה באנדרטה לחללי "אוגדת הפלדה" [⁨כתבה⁩]

עזובה והזנחיה באנדרטה לחללי "אוגדת הפלדה"

מאול אמיד רוזנכדי‭, 8‬ פוערדנר" " עזובה והזבח" רנות •שוררות ר, י01 באתר האנדרטה לחללי אוגדת ‭, "העלוה‬שעפ שינוי "ימית הועתקה (לא הועברה פיסית) לחבל שלום, הלפה כשנה מאז הוצבה הד אנדרטה _בפקוט החדש אך הקמתה טרם הושלמה• המדרגות הלולייניות שהובילו אל _םיסגת המבנה המרכזי, עדיין לא נבנו וגם מעקה _הבטחון סדם הוצב. סינופת ולשלשת ציפורים מכסה אח המדרגות המובילות למרתף האנדרטה. האנדרטה לזכר חלליאוג־ " דת הפלדה" ניצבת בלב איזור חולי, בצד הכביש . לקיבוץ

_נרם־שלום, כאשר אי[ נל שלטי הכוונה או כביש־גישה למקום. על המבקשים להגיע לאתר במכוניותיהם השרטיות מאיימת סכנה של חתחפרות בתור החולות שמםביב. ב־6 ביוני השנה התקיימה אזכרה לחייליאוגדת הפלדה" " לרגלי האנדרטה הבלתי גמורה. משתתפי האזכרה זועזעו מתנובות המשפחות השכולות ש־ התמרמרו על כך כי במשך השנה האחרונה לא נעשה דבר לסיום העבודות באנדרטה וסביבתה ולהפיכתה למקום מכובד כראוי לזכר הנופלים במלחמת ישראל. שר התקשורת, מרדכי ציפורי, שנכח במקום כנציג הממשלה, נרעש אף הוא ממראה עיניו והבטיח לעשות הכל כדי לשוות למקום מראה

מכובד יותר• למחרת היום שיגר ראש המועצה האזורית אשכול, אליעזר בז־צבי , מברק בהול ?לראש הממשלה מנחם בגין (עם העתקים לשר הבטתון וליו"ר ועד ההורים השכולים) בו הוא מתריע על העזונד, השוררת באנדרטה•נציגי המשפחות השכולות ציינו " בפני את הבטחתך האישית והבטחת משרד _הבטחון לפעול להפיכת האתר למקום מכובד. אנא, עשה למניעת בזיון הנופלים יהזמיננו לפגישה מעשית ‭. "עמך‬נותב ראש המועצה במכתבו. מאז שוגר המברק חלפו למעלה מחודשיים, אך עד כה טרם התקבל מענה כלשהו ממשרד ראש _הנייישלה.