⁨⁨דבר⁩, 10 דצמבר 1981⁩ — האם יקבל 'מ"נישוף דיין הבוחר? [⁨כתבה⁩]

האם יקבל 'מ"נישוף דיין הבוחר?

בשבת יהיו במאלטה בחירות העשויות להורידו מן השלטון

במם שבח יחליטו בעלי זכות הבחירה במאלטה, אם הספיקו להם עשר שניפ של דום מינטוף. מפלגת העבודה המאלפאית עלתה לשלטון ב־1מ‭?1‬אחרי שזכתה רק במושב אחד יותר p הפםלגד. ה־ לאומנית השמרנית!בבחירות . של 1976 הפחכם ההפרש רק ב־‭3%‬ של קולות חםצביעיטז גם הפעם יתכן גצחוו דחוק?אבל לאו מו־ קא למט מיגפוף. ב־1976 עמד _סינטוף בפסגת הצלחתו. חוא נשא ונתן מחדש על הסכם ההגנה בין האי הקטן שלו ובין בריסנמז!והצליח להשיג חשלום גדול יותר בשביל הבסיס הצבאי הבריטי, עד השלמת _הגסיגה הבריטית. ב־9ד‭. 19‬הוא השיג גט נפט מסובסד פקולונל קדאפי. שכנו הקרוב (סמוך ליום ההצבעה הפיץ סינטוף את ד. ש־ מועד" שקדאפי יפסיק את והרמת הנפט, אם תפסיד מפלגח העבידה בבהירות‭. (‬היא יכיל גם להתפאר במלווה מסין הקומוניסטית, ובהכ• טוזות מצרפת ומאיטליה לקיים ‭r. _a‬ חנייטראליות של ארצו. קצב ההצלחות נחלש במקצת בתקופת כהונתו חשניד?של מ־נ־ פוף. פאלטת מתקשה עבעי"זי להסתדר ללא ההכנסה. שהביאה נוכחותו של הצבא הבריטי. הסכסוך ההדיף עם קדאפי, בשנה שעברה, השאיר את נאלמה ללא פפאודנאו' לובי. ונם ללא סיכוי להקל את קשייה באמצעות ניצול _הגסט, ח־ גפצא במדף היבשתי שלה (לוב, אשר נקטר, דיפלומטיה אפיינית של _ספינוח _תוחחיפ. טוענת לריבונות על השטח, שבו פקווד, מאל־ טה לקדוח נפט‭. (‬אמנם טינטוף השיג תמיכה כספית חדשה ממדי-

נות ערביות אחתת מאיטליה וגם םברח"פ ו אבל עסקיו עפ הרופים בתהילת השנה. לא התיישבו עפ המקפדינה המוצהרת שלו‭לעד", ‬ _מור־ימרהק" משתי מעצמות העל גפ יחד. אלהמשפחה _האיח־פית ‭'' "‬ ב־1976 עדייו היד. אפשר לומר על המפלגה הלאומנית, שהיא מייצגת השקפת עולפ מיושנת. אבל עכשיו עומד בראשה איש צעיר יותר. אדי זטננאץ'־אדאמי (בן ‭, 47‬לעומת פינטוף בן ה־‭. (65‬והיא ניקטת סגנון רענן יותר. בעוד אשר ב־‭1»76‬ קראו הלאומנים להאטת קצב הנפינה הבריטית. והציעי לעניין מדינות _טעיב־אידו־ פייח אחרות בכינון בסים צבאי בפאלטה — הנד. כיום חם כה• נגדים לכל נוכחות צבאית זרד" בה בפייר. הם מחים את תורת

‭, "אקיויייסטאנס"‬היינו . המרחק השווה" ממעצמות העל ו ופצדדים בהתקרבות מאלפי. אל . ־כשפחד, ‭, "האיימפית‬עד כדי הצטרפות בבוא היופ אל השוק האירופי המשותף (שאתו יש למאלט־ כבר היום הסכם ממק זד, שיש לישראל‭. (‬ ואולם סיסמת הקרב העיקרית של הלאומנים היא, שחדמ־קרטיד?ה־ _סאלםאיח עימדת בסכנה. ממשלח םינםוף הפכה אח רמת השידור המקומית לכלי מפלגתי מובהק•ל־ לא בוטח!_ובנופיוח של _חוסבי מפלגת העבודה תוקפות ומעלות _בזוש משרדים של עחיני האופוזיציה וסניפים מקומיים של _הטפלגח הלאומנית. הממשלה הזרד, וסגרה בתי משפט. העבירה שופטים מ־

mi _בוינטוף: השבוע האחרון ז בהונותיהם, וחתערבה בדרכים מדרכים שונות בהליכים משפטיים. בית המנהיג נהרס המשטרה — אחת לה, או שלא יכלה, או שלא י רצתה למנוע פן _האספסזף לפגוע בלאומנים. כפי שקרה לפשל לפני שנתיים, כאשר הוחרב עד חיסוד ביתו של פנהיג המפלגה פאנאץ'־אראפי, ו-

רעייתי הותקפד" השלפננית גם השתמשי באיגוד הפקבועי העיקרי ובפיגור מגיבורי של הכלכלה גדי לרפות את ידי פתנגדיהפ?לגמול בעין ־יפה'לנאפניחט, ולאלף את הסורריפ. בתחילת חשנה רמו אפילו ודברי על פינםוף, כי אפשר שהנתי־ רות יידחו פענר למועד חקבוע (אחת לחפש שנים‭. (‬העובדה, שהן נערכות בםופו של דבר במועדו אינה _מוכיחח, _שפינטיף נעשה פתאום בטוח _בנצחונו. על צר האמת. _השאלד. הפדריכר. עכשיו את מנוחתם של _מאלטאים רבים היא אם — _נהסחפך על התנה• גותי. בעשר שנוח שלטוני — יכבד _מינסיף את רצון הבוחר גם במקרר. של _תביסה. םאלטח היא מוינה קפנפנח. אבל פינטוף אוהב לראותה כחלק וצל אירופה. אירופה היחד. רוצה "להחויר לו את ‭. "חמחטאה‬ זד, מחייב את מינטוף לעמוד בנורמות הדמוקרטיות של אירופה. ו