⁨⁨דבר⁩, 29 נובמבר 1981⁩ — נעצרו 50 י שראליים שהפג _יינו ברמאל־ה נגד סגירת מכללת ב יר"זית [⁨כתבה⁩]

נעצרו 50 י שראליים שהפג _יינו ברמאל־ה נגד סגירת מכללת ב יר"זית

עומדים להשתחרר כנראה לאחר שייחקרו

רובינשטיין סופר " דכר"• לראשונה מאז mi השתמשו אתמול כוחות הבטחון פיזור כרימוני ישראלים גז שהפגי מדמיע נו כ ל • - רמאללה נגד סגירת מיכל• לת כיד-זית ונגד הענישה הקולקטיבית r כגדה. כ‭50-‬ _מפנ י נ י ש ־ געצרו 'ונמסר להם שני כי . יוחזקו ח"כ. י במעצרי שולמית עד אלוני י ום התערבה לשחרורם וייתכן שהם ישוחררו מוקדס י ותר. רובם _וטורנטים קרוב ל־200 ומרצים מפגיני ישראליי ם, ם

נה במרכ!העיר רמאללה " . מאר- - גני הקימו ההפגנה ועד לסולידריות הם אנשי שמאל עם מכל ש־ - לות לת הפגנתיות _ביר־וית וקיימו בשבועות מספר האחרו־ פער המרכוית נים. נ־00 של ו מתוכם רמאללה עמדו וקראו בככר ק־ ריאוח מיכללה. קצובות מפגינים למען אחרים פתיחת חילקו ה־ כרתים העיר בהם ברחובות _נאוור בעברית המרבדים ובער־ של בית: " הלאה הכיבוש, _חיםחח אוניברסיטת נית־דת‭. "‬ההפגנה התקיימה בשקט כרבע־שעה ופ־ אות מתושבי רמאללה שנאספו נמקום הריעו למפגינים וברכו אותם. קרונ לשעה 12 הגיע למ־ קום נוח צבאי ופתח בירי רימוני

גו מם, על דן נאור הניפנינים וראובן . דונרי _קפינר ם . מטע מס- - רו לא אמש ביקשו , כי אותם אנשי _להתםור _הבטחון. ולא כלל ירי הזחירו . המפני אותם ניפ אלא החלו פתחו להתפזר מיד ב ‭- . ‬ כוחות המשיכו _הבטחון להטיל דלקו רימוני־גז אחרי שגרמו הם ולפציעד דים• בי , !המפגינים ללח של מפניני היו המרצים ם אח ‭- :‬ ד"ר אבי עוז, ד"ר יצחק לאור, מן ד" . ר ננציון דר טניה מונ" ריינהרט _ן• ד"ר ניד ואחרי נא ם. - אלוף" פיקוד המרכז, אלוף אורי 50 ורא. הגברים הוי־ד והנשיב , אמש לשחרר _חנר י . הוועד אח לסולידאריות דה‭', "‬ שנעצרו עם בעקבות אונינרס־טת ההפגנה ביר ברמאללה. לה העצורים או היום עמדו אחרי להשתחרר חקירתם הלי ‭- . ‬ אתפול ה"כ שולמית למפקדים אלוני בכירים החקשרה בצה"ל הקשורים תה על מעצר לאירוע 50 ברמאללה המפגינים. ומח אנ ‭- -‬ נים שי _הנטחון הסיתו ואף אמרו זרקו לה שהמפגי בקבוקים. ־ אם ח"כ שולמית הם לא אלוני שוחררו אמרה תהיה , !ו כי נקמנות והתעללות י . אחמול, בשעה שחררס מאוחרת וטיפלו • נעשו בכד מאמצי ברמאללח ם ל־ המשפטנית האוניברסיטה פרופ הענוית ' רוח גבי ופרופ זון פ־ ' דניאל _חכחישו עמית טענות , דוברי בדבר המסניני הסחה או ם א-וושחי פעילות אלימה מצדם. המימשל הצבאי סגר בסוף השבוע כם. בחנויות שעבר חנויות נמצאו ספרי ספרים ם בש הא ‭- -‬ סורים קים. בהפצה בשטחים המוחזצבא עובדים • הזריעו ישראלים _נסזף השנון _במימשל ‭', ‬נ ה • - יפתחו רקע של _נעיצומ־ם תנאי שבר _ובשביתד . , על עודך ע תר " אז דב־ -פגיר "ץ, " רושלמי עורו העתו . הקובל ‭" !‬ אל־סגיר ני שד " המזרח הפנים י ציווה על סגירח _עתוני מחוד " שיקולים זרים ומניעים פסולים‭, " ‬

בחוק, ביום צדק כדי ‭'1‬ לבית שיורה המשפט לשר הגבוה לבוא ול ל־ - נמק מדוע לא יבטל את צו הסגירה העורר . חנא _םניורא גורס, כי 81 מא ‭. 11 ! . ‬ חידוש ‭, 19‬הוא הוצאת מקיים חעתון את ההם־ ב־ ומגיש נם שהושג לבדיקתו בבג , "ץ לפני עם הצנזורה הפרסום , נדי כל חומר לפגוע _שנאופן כענייני סביר הגנח יש המד נו '־ נד הציבורי או שלום • לדבריו הציבור היא לא או _פירסם הסדר מא נפסל !ב " אל־פניר _הצנוור " שום , וגם חומר לא שמע אשך _מחאחרון עי" על חומר כלשהו שיש נו משום ענירה עי תקנות ה־ הגנה ושיש לפסלו.