⁨⁨דבר⁩, 6 אוגוסט 1981⁩ — תקליט־םולו ראשוו ליצחק קלפטר־"צ'רצ'יל" [⁨כתבה⁩]

תקליט־םולו ראשוו ליצחק קלפטר־"צ'רצ'יל"

מאת יעקב גד־און טעם הכירוהו הכל בנינוי ציר־ צייל;אז היה יצחק קלפטר ילד שמנמן. אתת הלהקות הבולטות ש־ נשורותיהן הופיע — . הצ־רצ'י־ לים" — אף הנציחה את נינויו. הוא, בעל האישיות המוסיקלית _המיוהדא, הניגוי הצמוד, והגיטרה — שעל מיתריה הוא יודע ללהטט — נדד נין להקות רכות: להקת השרית וצוות הווי סיני‭, !‬אח־ רית־הימ־ם" ‭. ;"נוורת-ו‬שיחות ‭., "סלון‬צליל מנוון" ו. אנרגיד‭. ", ‬ תמיד צירצ'יל, תמיד כצוות. רק עתה, בגיל ‭, 31‬לאהד קריירה הנמשכת עשור וחצי, הוא יוצא נתקליט־הפולי הראשון שלו — ובו אין זכר לכינוי המפורסם. יצהק קלפטר מסתפק בשמו הפרטי — •צחק. כל הלחנים והיק ניכר מהתמלילים הם מפרי־עטו. עזר־כנגדו משמש נגן _הסאכפועון ירון יעקובוביץ, שעיבודיו המודרניים הם מלאכת מחשבת. יצחק, שהתבלט בענר ננגן גיטרה, מגלה כשרונות מגוונים אחרים, ומידה לא מעטר, של הומור — ושל הגות. ‬ ‭. מוסיקה היא קשר יציב ודו• סיטר־ בין עולמנו הפנימי והעולם ההיצוני, הסובב ‭, "אותנו‬הוא נותב על עטיפת התקליט. ‬ ‭. לגבי, תקליט כזה הוא מעין סריצת־דרר _לקר־ידה של ‭, "סולן‬ הוא סבור‭.. ‬גט מעין ביטוי למוסיקה שלי. ייתנו שהדבר ישמש כרטיס נניסד?לשוק הנין־לאומי של תעשיית התקליטים. נסינומו של דבר, אני _מחויק בידי משהו, _מיסמל מוסיקלי, שהוא כמו תעודת בית־סטר ‭. "בשבילי‬ למוסיקה של יצחק יש צבע מסוים של פופ. הוא, הסידם של ג'ימי הגדדיקפ ואריק _קלפשון, פתוח כעת לכיוונים גוספים. הוא דוגל _בהתגווגית מתמדת של אמן. ‬ ‭. אסור להרוש כל הזמן אות־ הלקה עד ‭. "שנמאסיפ‬הוא אומר.

ואכן, בין להיטי התקליט, כמו . האהבה שלי היא לא האהבה ‭., "שלו‬היא עוברת" ו-אני ואת ‭. "אז‬אין מוצאים את העדרים שהקנו לו פופולאריות רבה לפני שלוש־ארבע שנים בלבד — . שיר המנתב'' ובעיקר . שיר אהבה ב‬‭- , "דואישהוא משירי נחול־לנן היפים של התקופה האהרונה. . אכן , שיר אהבת בדואי' הגליה יוהד מכל שיר אדר שכתב‬‭- , "תיהוא איפר‭.. ‬אד מזמן ברהחי ממנו לכ-וונ־ם :וספ-ט‭"... ‬ יש אומרים, שהלק ניכר מהחן שבשירתו של יצחק קלפטר בא _מהחספוס שיו‭.. ‬ייתכן שהקול עולי לא פהוקצע מפני שהשירה באה אצלי אהרי הנגינה, בגיל מבוגר ‭, "יהס־ת‬הוא משער‭.. ‬אולי יעברו לי שנים עד שאצליח להקציע אותו. אך בינתיים אסור לוותר על אותו צבע של קול. שהתחבב על ‭. "הקהל‬ מביני דבר נוטים להגדיר את שירתו כ. שירד, ‭.. "זריקה‬אני חושב שאנ?זרוק שמתחיל למצוא את עצמו ‭, "בהברה‬אומר המוסיקאי, שנישואיו לוורד, מקדמת מכירות צעירה, הנשמעת בשניים משירי התקליט ברקע‭., ‬בירגנו" אותו‭.. ‬תקופה של , ניקר ראש' יישרה אותי‭"... ‬ _כמלחיו, הלהין כבד מוסיקה לנמר, סרטים והצגות. עכשיו הוא מבוקש בהופעות. בעבר הופיע בירכתי הבמה, כנגן גיטרה בלכד. כעת, בהופעות יורד מצומצמות. גילה גס את קידמת הבמה‭.. ‬הבנתי, שהסתייגות בהופעות באלה גורמת ל־ ל, _פספםי אפשרות למגע ישיר עם ‭, "הקהל‬אומר יצחק. ‬ ‭. פתאום זה מוצא חן בעיגי. אני מוצא שפה משותפת עם ה־ קהל, שנמשך למוסיקה שלי. זה נותו הרגשת מצוינת ו" . המסקנה מובנת מאליה: . נעת, אני במסלול יותר נכון מאשר אי פעפ‭".. . ‬