⁨⁨דבר⁩, 9 פברואר 1981⁩ — הוגדל תקציב ראש הממשלה וסגניו [⁨כתבה⁩]

הוגדל תקציב ראש הממשלה וסגניו

_חאינפלוניח וחבח'וות חקיבומ חייבו, _ננראת‭1w, ‬ הגדלת _מקוויגי למכון דא'י _הממטלח וסגניו במנת _חכ־ ס_»י0 _חנינחית. ללמנות או‭-«-‬_רה תוספת תקציב. למעסיח, תקציב _מ»רדר‭01»‬י _וזמסמלח תוגדל בסכום כדי לל מל ‭7. 1J‬ מיליון מקלים. אולם תוספת התקציב ללס ־ כות מנחם בגין, ממוות _אולין ויגאל •דין ססתנטת ‭4. 73-‬ מיליון * קלים, כלומר מתר ממחצית התוספת ל־ בלל תקציב משוד ואש. חממסלח. ומקר תוספת התוצאח _חיא _לאמרכלות _דאמות _תממסליז _וומסתגמת ‭1. 11‬ _מיליזן שקלים, למזכירות nמםסלח ‭350-a —‬ אלף שק‭0 »>-‬ _יל'"_נוץ לראש הממשלה ‭200-3‬ אלף מקלים. תוספת התקציב _הגדזלוו גיזתר ממזיגת _הלסכות היא _ללסכת סגן ראש _חמממלת, יגאל •דין. התוספת _סחוא מקבל מסתכנות ג־‭'350‬ אלף 9יק־

יורש אדידור לים, בעוד מהתוספת לל‭-»‬ כתו סל _סמחח _איליד היא 70 אלף _סקלימ והתוספת ללשכתו סל בגין היא 120 אלף •קליט. מקורבי אדידוד: הפקידים משבשים מקווב'ו »ל •ד האוצר, יורם ארידור_, ג"ענים כי אין הפקידות הגבייה באוצר _מומיסח את כל _חעזרח הדרושה לסר _וזחדס‭on. ‬ מגי־ עים _דאגח, כי הפקידים אינם פועלים במיטב יכולתם נדי להוציא לפועל _חוולטות ס־ נתקבלו אז _לחניא מוקדם בכל חא»סי לידיעת _חסו מ־ סאים _רטעונים את טיפולי _חדוזון במצב _^ תקיים, אין בדעת אוידוו לבצע שינויים 9_רסי־ _גאל‭0»‬ מנמרת _תאזצר, גמל הזמן _תקוור וזעוםד _לרסותו עד _לבחירות אגל קיימת מגמה •עוזריו תאיסיימ סל _ארידנח"_זמןע ‭? .. ‬ _לןיישזס ‭. ?«;_, _"‬ _חחל־ -•»תיז_1•‭"'‬ . ‭»,. ‬_ממ י•*•‭2??a u5!lpn *1‬ יי'יייי ת» _- נ י_^ » _ייי ל "' החרס ‭" - . * , ,, 0‬ עזרא ‭_"_?‬ סדן ‭, ^"‬ להבטיח תפעול תקין סל n־ ‭m»a‬ _וומסומזת סל _חאוצד. _גניגוד _לווב המנג"לים סל תמסור, הוא לא צמו!מתוד _תמגננון ו " תוצנח" ‭>3_»‬_מח. עובדת » עמדה לויעץ ל־ ‭"""‬ל "ק1י0 , יעקב נאמו.

מחריפים חקכקזלים אדידוד-פת _נמסרדי תאוצר והתמ"ת עוקבים נדאגח אחר החרפת הקלקולים גין סי תאוצר ה ‭? , ‬ יורם אדידור, לביו סר ת‭_^"_»‬ גדעון ‭J_10‬ מעיכת מיחסים _גין תשניים _עסויית _לתגיע לחייודוות _חמויח, מותירים, אם לא יצליחו ת• סנ"ם ‭»nn_>‬ לכלל nan• כמוצא מציעים _סהממסלת _מחליס _לתתויר את _תנקיי יו"ר הקבינט תכלכל• לידיו סל סי _האוצו. _תפיסמ חאחרונת סל •יקוד _תסיגייות וביטול אעי זח יק מםחיסים את מע־ וכת היחסים בין תשניים ‭. ;‬ _תעוגדת ססר תתמ'ית _הח־ ליס על איסור תתייקיות כה גדולת _זלא דיווח »_נלית נ»־ יאס לסו _חאוצר _וק םע>־ דת _»ל היחסים _תמעזיעוים סנוציז כין המגיים. יתו על גן, פת תעדיף להימצא בתו''ל געת פרסום תתודעת >נל _החתייקרוו_^ _ילחסאיי מלאכת זז לממלא מקומו, משח _נזזים. •_תי »ל כ‭, !‬נעמו מיסגיס ביון פיטום ההעלאה. בניגוד למקובל, נמסרה _תתו־ run על ייקור הסיגריות באמצע תיוס, דבי _סיק •צר גחלת _לקנית סיגייוו_^ תת־ ביי, י כי _סינו• זה _נעסת ‭"»‬י מסיד תתמ"ת מכיוון _סהסי כת תבטיח _סתהתייקיית תינגס לתוקפה עוד יום קוים לכן, ולבן מיום ת' בבוקר תזחל _גסיווק סל סיגריות במחירים חומים מבלי _ס־ מסיד תתמ"ת _חודיע וסטית על ההתייקרות הזו. כבי בשעות תנוקר גדיסו *וכנים דגים לסלס את _תםחיי ת־ _תיס >על כן? תגיעי תלי_»ז4 חיש תמיכת ?חוק _חפנסיהז אי בהירות מציה ביו אנ־ סי סיעת "הליכוד" גוועות _תנס_»_ים סל הכנסת כיחס לעמדתו סל סר תאוצו, יורם ארידוד, לגג • חצ ע ת חון _תפנסיה _סגוגסת בידי

מסוד העבודה _זחרוזחת‭3. ‬־ דיון פנימי _מנערך, הודיע איידור כי הוא מתנגד להצעת _סהוגסה ע"י _תסי ישראל גץ. בסוף תסבוע סעני תודיעו סוי האוצר והעבודה סהגיעי לכלל הסכמה ביחס לחוק הפנסיה. על דעת מני המרים נקבע, כי •מ לזרז את תהליכי _חחקיקח סל החוק. בזכור, פקידים בכירים ב־ מסיד _תאוצי תביעו התעוות _ווריפוז להצעת החוק סל ממדד העבודה והרווחת. הס טוענים, כי ההצעת תטיל על קופת המדינה מעטסח ניכות בעוד נ־15 שנה, וני אין מקום לאשר את _תחוק ה־ מוצע. 0ת שכח הבטחתו סר תתמ"ת, גדעון פמ. מנח את אמי _מודיע _בפני־ מה _מנעוכה אצל ראס ת־ ממעלה עם ואמי _ההסתו־ וות בעניין האבטלה. פת מסר, כי הוא נוסע ליום וחצי ללונדון כדי לוון עם סינדיקט היהלומים בבעיות הספקת היהלומים. גמיעתו סל פת ללונדון התארכה מיום וחצי לחמישה 'מיס. •חד עמו נסאר גביית חבייטית גם מנכ"ל המשיי, יורם זיו, ע"וי פת לא יבלו לתםביי מדוע _תתאיכח הנסיעה ללונדון.

הציד הכככעי חוזר תציי תנלכלי של ימיאל גאו‭""‬ג, עו"ד דוד רוט‭-?-‬וי, עומד לחזוי ביוני ל• איץ. טים ידוע מי יאייש מפקיד זה. ו1טלוי _חוזד ל• אוץ מניוון מהנהלת בתי _הממפס סייבה להאוין את חופסת רעייתו _הטנהנת _כ־ סופסת נוער. י תפקיד _נווןף העומד _להת־ _כניות _בקווב _תוא סל תנס־ פח _מכלבלי _נקיניייליח חי*־ לית בלוס-אנג'לס, עזרא ששון, הממלא תפקיד זח, _תו־ זי לאיץ. על . תפקיד זה נאבקים' עניים‭''. ‬ יועץ מי _ה־ או‭, _^‬ אדיז!י ‭, IV‬•_זףיזעץזיסי ""מ‭_", "‬ אב?יוזנ ‭, ;‬טי• _מח ‭2\‬ ית _תםיני התפקיד "םימקבג הזה "גיי בשבוע ‭"_-‬ י* יאיימ הבא. ואילו דובי מעיד חתמ"ת, »_איך קאופר, מועמד ל" תפקיד נספח מסחו• בשג־ יייות יסיאל בהולנד. לעומת זאת, עוזי סי תאוצו, חיים חבט, _מחפמ אחר תפקיד מתאים. בינתיים הוא ייצג את משרי התמ"ת בוועדת מלומח סמו־ _גתח ע''י _הקגיגט הכלנלי ל־ טיפול _נפינוי ביח"ח לחולי _יוח בעכו. חנם מונת לתפ־ קיד זה ע"י שי התמ"ת, לט־ יווי מהוא נחשב עתה כעובד האוצר.

נציב _בפוע9 המממלה ממתח אתמול את אליעזר הכסטר כנציב סירות ממדינת גפועל לתקופה של שלומה _חוד»ים. תוא בא במקומו של איתן •עקנסון שהתפטר. מניחים כי תכסטי ימלא מפקיד זה עד לאחר הגחייות. אז תמנת _חממסלת ההדס ת את תנציב החדש. סי תאיצי מעדיף את מינויו סל _חנסטי לאחי מננשלו מא־ _מציו לסננע א'ס מתנועת _ת• _תייות לקנל תפקיד זח. הודעת בעיתוי " גליל מכוון תעשיות" מפולת השעיים _בבויסת _שאייעה בשלושת ימי המסחר חיאשוניס בשבוע הקודם, _הפתיעת בעוצמתה את כל המקויביס לשוק המניות. במפולת זו צפו גדאנה, לבד מהמשקיעים היבים מקיב מעיבוי נם בעלי המליטה בחניות ממניותיה!גסחיות בבורסה. למוות דברי תביקוית שהועלו על _גולמוס תקניות גמניות והעונדת סי־ מת השערים הניעה לסיאים דמיוניים* גם מקוב גורמים בין בעלי תסליסח גחביות ממניותיה!נסחרות בכורסה, נוצל היבי על ידי . בעלי סליסת זריזים למימוש חלק מהמניות תםצויים בידן במחירים הגבוהים. אד נסעת סאייעה המפולת במניות ביקסו לעצוי אומה. בנוסף _לגנקימ הגדולים המתכננים גיוס הוו נוסף 3• _בויסת גם החביות הרבות

, _סמניותיחן נסחרות בבורסה. אלא מבעוי סהבגקים הגיוליס הזרימו כספים יביס ל• עצירת _תמפולת, לפחות במניותיהן ביקמו מספי חביות לעסות זאת ביוץ מתוחכמת. סטנכ"ל _הבויסה נתן שילו

מסו בשיחות _גנימיות כי ב־ ‭?3‬ ום סלימי וביום. _יביעי סבוע הקודם הגיעו למסרו• תבורסת עשרות הודעות מל חברות‭', ‬ _סהוגויז;על ידי _מו־ סריהן _כמהותיות, מתוד תקוות לביטול המסחר ביום מסירת ההודעה באות!מניות. אחת החביות מביקמי) לעסות כ!היתח "גליל תע־ מיות" (לשעבר " מולי‭., ("‬בבעלות קבוצת הממקיעיס ב־ ואמות _דב לאטמן. מניותיה סל חביה זו נתנו _בסגוע סקוס לימי המפולת מעליות מעיים נממבות, אד נרשמו גם חן כ" טוכרים כל־ גד" גמלומת ימי המפולת. לבעלי תחגית תית _חמוב _לממיג סעו גנות יזתי למי־ _יותיהן, בשל גיוס ההון מתוכנן על ידם 'ב»ד 40 מיליון סקל (תשקיף ההנפקה פורסם אתמול‭. (‬_ולפיכד, דאגו להזלפת עיסקת מל ונישת

אברהם שביט 50 אחוז ממפעל "מגבות ערד" לאחו מעתונ' הצהרים. בבוקר הפרסום הם גם _הזדי_!ו למסור על כך הודעה בגויסת, אד בתשובת לשאלת נציגם האט הטסחי במניות החבית יופסק, נענו 3_שלילה. דחינו פניות יבות של חביות להפסיק את המסחר, הסביר 0 סילו, למספר ביוקיים, מנן על רקע מה שהתרחש בשוק, הובן מעיתוי מסיות ההודעות אינו מקר י .

_בומת שביט: , _בהיכות תמוהה גסיא _התאחוות התעסיי־ גי‭(0‬ אברהם _>בומה1 שביט, וצת לקשט את ביקורו בשבוע האופנה בסיקור _עתונאי סל כל כלי התקשורת• ל"יז כד דאג דוביו מרדכי שריג להודיע לעמונאיט, . באמצעות אנשי מכון היצוא וווארגנו את שבוע _ה• אופנה_^כי־ימביט?•_טמייי־ י יוד חדרי התצוגה ו"יהיוז לו מת לומד"יעםזזום ביקוייו־-כמח עתונאיע"צ_^די_^_שהזועמז לחדר תעתונות במכון היצוא נשעה היעודה, הופתעו לשמוע את שניט חוור על הודעה לעתונות מפורסמה יום קודם לנן על ידי סגנו י בנשיאות התעשיינים, דב לאוטמן, בדבר _הפניעה 3־ יצוא עקב תיסוף השקל •והפגיעה בתעשית בעקבות 'קור הדלק לתעמיה‭'. ‬אלא מבעוד שההודעה לעתונות של לאוטמן נוסחה _בפוטים ובמדוייק, לא ידע סביט לומר במווי"ק את שיעור התיסוף בשקל ו־ נזקק בדבייו לסיוע של יו י" מ»ן היצוא יצחק _ויימן. בתמונת לשאלת סופי " דבי" לא ידע מביס לומי לשם מה געצם זימן את ח־ עתונאים_, אם לא הוסיף דבר על _הודעח שניתנה יום קודם לפן על ידי סגנו דב לאוטמן. פליאה _כואת הביע גם אחד מאנסי הנהלת מנון ה־ יצוא, שהצטער על _סהמכון סייע בידי מביט _נהועקה _ח• _בהולת סל תעתונאים.

מינויים חדשים * עמיה גליל התמנה כיו"ר מועצת המנהלים סל " אלביט‭, "‬במקומו מל דוברט ציין אשו. ימטיד לכהן כחבר מועצת המנהלים. * עממו מנור, _חמכחן ביו"י מועצת המנהלים מל "לווויה‭, "‬יכהן נם כמנכ"ל בפועל. ואילו המנכ"ל הקודם , דוד ארבל, ינחו _נחבי מועצת המנהלימ מל המפעל. * יוסף ריגד, ע. אלדן יי . מני _הוזפטיו מחברותם במועצת המנהלים מל "גליל-תעמיית" ‭")‬םולי-תעמ-יות‭. (_"‬ * אלה עובדיה התמנה כחבר מועצת המנהלים מל הבנק לחקלאות. . * תא"ע !מיל‭(. ‬ חיים ודאי מונה לתפקיד מננ"ל המנון הישראלי לנפט, זלאנרגיה. הוא בא במקומו מל מנחם חן שפרש לגיטלאות. ודאי כיהן בעבי בתפקידים סונים בצבא. לאחי סחיויו מצה"ל היה _אחיאי מטעם " החברה לישראל" על המסאים חתעש"ת"ם מל החברה. במנתייס האחרונות עסק בעבודות ייעוץ. * שרגא דוכס, מנ ה ל מפעל. י הפלסטיקה " פולירז" במעוז חיים, _נתמנח לתפקיד יו"ר איגוד יצרני הפלסטיקה בארץ, במקומו של שמואל _שרפשטיין, מנהל מפ ע ל "_טנגופלסט‭, "‬מסיים את תפקידו.