⁨⁨דבר⁩, 28 מאי 1978⁩ — לוינסקי נבחר לגזבר 'הסוכנות [⁨כתבה⁩]

לוינסקי נבחר לגזבר 'הסוכנות

ארידור יפרוש מההנהלה הציונית

מאת פופד. דכר_» ‭". "‬ועדת העשרה" כחדה נד יום ו' כניו יורק את ראשי, המחלקות כפוכנות היחד ' דית, תוך התנגדות. של'נציג‭. ?‬ הירות" אלי תכין. נציג _" המערך עקיבא לוינפקי נכ־ הר י לגזבר, נציגהרות" רפאל, קוטלוכיץ נכחד " לראש מחלקת העליה, ונציג המפ־ ד"ל. יופף שפירא נכחד ל• ראש מחלקת עליית הנוער. מהלקת ההתיישבות תפוצל. פרופסור _דענךוייץ מהמערך יעמוד, כראש י מחלקת ההת־ יישמת?של הפוכנות‭.. ‬המטפלת'ההתיישבות כתוך :הקו הירוק‭', ‬ ונציגהירות‭., ''‬שע־ דיין לא נכהר, " יעמוד כראש הטיכת ההתיישבות-המטט־ לת כישוכיפ שמעבר לקו _^דוק. ?התיקים חולקו על'י פי ' •הצעתו של יו''ר• חבר הנאמנים של הםוכ* י נות מקס פישר. ביום שלישי תתכנס ההנהלה הציונית לישיבה מיוחדת שבה. יחולקו התיקים בהסתדרות הציונית. יו"ד חחנחלח _הצענית אריה דולצין הודיע בסוח השבוע בניו יורק כי הוא יציע את אלי תבין לראש מחלקת החי־ גוך בגולה.

המחלוקת בוועדת העשרה היתד. על תיק ההתיישבות. נציגחרות" " בוועדה, דייר אלי תבין התנגד לפיצול תיק זו;ותבע לדחות את ההכרעה בנוש‭$;‬ זה• עד שתתכנס עצרת _הסוכנימ ביוני בירושלים. הצעתו לא ? נתקבלה. בעד חלוקת התיקים הצביעו תשעה ונגדה אהד. מקור בכיר במפלגת ־עבירה הגדיר אמש את חלוקת התיקים

עקיבא לוינסקי כהישג, חוגים בחירווד הרוגזיפ " על _הפשרח שהושגה, מתכוננים להעלות את העניין במוסדות הלי־ בור. ? סגן השר יורם אוזידור, ש־ היד. מועמדחירות" לתפקיד הגז־' " בר, יפרוש מי ההנהלה הציונית. השבוע דיון בראשות הקהק"ל •, השבוע יתפנו ראשי ההנהלה הציונית לדיון בעתיד רשות הקרן הקיימת לישראל ובתפקידים 'בכי־ ריס אחרים. עד הזמן. האחרון היתד‭'. ‬ הבנה שתפקיד ראש הדירק* טוריו!של הקרן הקיימת לישראל יישאר בידי־• המערך, אד באחרונה תובעים אנשיחירות" בהנהלה " הציונית את התיק הזח. תנועת החירות עדיין לא קבעה מי יעמוד מטעמה בראש חטיבת ההתיישבות שמעבר לקו. הירוק. שגי המועמדים הם שלמה אריאב, מנהל בית הספר החקלאי 'יכפר־• יונה‭., ‬ומתי דרופלס, העומד בראש ‭.. ‬דבר היום" — בעמ' 5