⁨⁨דבר⁩, 20 אפריל 1978⁩ — אסקימו לימון" - הםרט הטוב ביותר של השנה [⁨כתבה⁩]

אסקימו לימון" - הםרט הטוב ביותר של השנה

. אני מאמין שבתעשיית הסרטים הישראלית טמון פוטנציאל גדול של: הפקת : סרטי: איכות שימצאו, חן בעיני הקהל המקומי ושיוקרנו גם ברחבי תבל ויביאו לנו כבוד ותחילה" — אמר אתמול שר התפ'ית, יגאל הורביץ, בטקס. חלוקת7 פרסים לסרטים ישראלים 'מצטיינים וליוצריהם‭". ‬ בפני תעשית הסרטים הישראלית ניצבות בשנים האחרונות בעיות קשות, אך' אני משוכנע 'שהתעשיה תתגבר עליהן ופשרד התמ"ת ינסה לסייע בידה בדרכים שונות‭. ''‬ התוודות השנתית לסרטי עלילה ישראלים היא פרי יחמתם-של מרכז, הסרט הישראלי במשרד. ה* תמ"ת והמועצה הציבורית _לתול בות ולאמנות;ועדה מיוחדת: מקרב הברי'מועצת: הסרט הישראלי - מועצה ציבורית שחבריה ‭;'‬ממונים י ע"י שרי התמ"ת והתרבות בחרה את: הסרטים המצטייגים. חברי הוועדה היו ‭:;‬ יגאל אפרתי , יורם גולן, פשה גולן. ד"ר ישעיהו?ניר ועודד‭,. ‬קוטלר. בתחרות השתתפו 16 סרטים שהפקתם נשלמה במהלך שנת ‭. 1977‬ הסרטים והיוצרים הבאים זכו בפרסים: • פרם ראשון וסכום של ‭120, 000‬ ל"י לסרט . אסקימו ?לימוד‭. '‬שהפיקה חברת . סרטי נוח" וביים בועז דויחון‭. :. ‬ • פרם שני וסכום של‭90, 000. ‬

ל"י לסרט . מסע אלונקות‭. "‬שד‭*«‬ פיקה חברת‭". ‬מסע אלונקות בע"מ" וביים ‭y"\‬ יהודה (ג'אד) _גאמן. : י'הפרס השלישי הולק לשני סרטים, שכל אחד מהם זכה גם ב־‭50, 000‬ ל"י: . מבצע יונתף בהפקת *_גולךגלובוס פרודקשנס" ובבימויו. של מנחם גולן, ו"פגטט־ יה על נושא רומנטי• בהפקת חברת . פנס , _ןסם בע"פ'י ובבימויו, של ו?טק טר7• פרם הבמאי המצטיין הוענק ל• בועז _דוידזון עלי. ביפר הסרט . אסקימו לימוד. פרס התסריטאי המצטיין הוענק לחנוך לוין על התסריט 'לסרט י . פנטסיד. על נושא רומנטי"•! י פרס'הצלם. _המצוין הוענק לש* גי צלמים: לאדם גרינברג, על צילופ . פבצע, יונתף ו"אסקימו לימון‭. "‬ולחנניה בר על צילום . מסע אלונקות" _> ו"פנטסיה: על נושא רומנטי‭-". "‬ פרם העורך המצטיין הוענק לדב הניג על עריכת הסרט . מבצע, יד נתך. פרם המלחין המצטיין הוענק לרפי קדישזון על המוסיקה לסרט . פנטסיה על נושא רומנטי‭. "‬ •! פרם השתקנית המצטיינת ניתן לרות סגל על משחקה בסרט . סנ• טסיח על נושא רומנטי‭. "‬ פרס , השחקן המצטיין ניתן ל" שחקן הצעיר יפתח קצור על מעד חקו ב. אסקימו לימון‭. " ‬